Gå til innhold

Startlån i kommunen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dette kun for uføre og evt innvandrere som ikke kommer seg inn på boligmarkede eller kan andre også søke og ha mulighet til å få det. Er alenemor. 

Anonymkode: bdaa5...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk startlån på 2,4 mill som fullfinansierte leilighet. Har  et barn 50/50 Var stucked med forbrukslån på ca 150 000 og banklån på ca 80 000 som jeg fikk avdragdfri på startlånet for å betale ned. Inntekta mi er ca 520000, null egenkapital.

Det er ca 2 år siden nå. 

 

Anonymkode: 952e1...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig fra kommune til kommune tror jeg, men her vi bor må man vise til negativt svar fra bank. Det er altså for de som ikke har annen vei inn på boligmarkedet...

Søsteren min fikk, men hun er 50% ufør og jobber 50% da, så delvis ufør. Hun fikk nei i banken og sendte det avslaget med søknaden til kommunen og fikk lån der, så nå har hun kjøpt en leilighet.

Anonymkode: c98e3...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er ufør eller innvandrer er da inget kriterie. Er vel for de med veldig lav inntekt som ikke får lån i vanlige banker. Litt forskjell hvordan det er langt opp fra kommune til kommune så her må du sjekke hva som gjelder i din kommune.

Anonymkode: 6bd58...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ei som fikk det. Hun jobber 100 %, vil tro hun tjener ganske ok, og har 2 barn, og er skilt.

Anonymkode: a9d9f...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...