Gå til innhold

Folk med unormalt forhold til dyra sine!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ingen problem å forstå at man blir glad i dyra sine, men de er da dyr. Svigermor snakker ustanselig om bikkjene sine, og vi andre tenker jo i vårt stille sinn; har det rabla fullstendig! Ingen er interessert i å høre om de hundene. Vi orker ikke å være der omtrent, det florerer hundehår overalt. Vi trekker oss mer og mer vekk dess mer unormalt forhold hun får til de dyra! Mannen har tatt det opp uten hell, da hun kaller de baby og at de er hunder i menneskepersonlighet. Hun sitter og kysser dem gjerne på munnen og snakker babyspråk. Hvordan forholde oss til det her?

Anonymkode: 89e1e...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er problemet to-delt. Dama har nok gått litt langt og med stødig og respektfullt veiledning kan det nok fikses.

Svigerdatter kald som is, den saken er nok ikke så lett å fikse.

Anonymkode: a0361...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange tråder skal det lages pm dette her inne. 
Å snakke om bare det samme være seg unger, hunder, katter er drit kjedelig. 
Jeg er generelt glad i dyr, har ingen selv men liker både hund, katt, hest osv. Jeg synes det er kjedelig å høre historier om dyra til folk, men jeg setter faktisk pris på at folk tar godt vare på dyra sine. Jeg kan også strekke meg til at jeg smiler litt av at folk feirer feks hunden sin på FB. Litt rart for meg, men omsorgen bak det er hyggelig. 

Anonymkode: 1a7d5...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvor grensen går for hva folk betrakter som unormalt? I mitt tilfelle har jeg hund, men også barn, jobb, hobbyer og interesser utover hund osv. Når jeg snakker med familie utover de som bor i huset, kollegaer, venninner osv, kan jeg snakke litt om hunden, men da mer som en bisetning i forbindelse med noe annet ("I går da vi gikk tur med hunden, så ..."), eller fordi det har skjedd noe spesielt med den ("I går var vi til vetrinæren fordi hunden hade tråkket på et glasskår og revet opp poten"), men som regel er vi innom mange ulike tema og som regel helt uten hund som ett av dem.

Hunden ble kjøpt inn fordi vi er glade i dyr, barna var blitt store nok til å hjelpe til, jeg mener det er bra for barn å ha et dyr, og for å få et spark bak til å komme seg mer ut. Da vi fikk hunden, var hun valp, og det er jo faktisk en "baby" det. Jeg ble selv overrasket over hvor tullete jeg ble av henne, og hvor naturlig det ble å prate til henne med litt mild stemme, klemme på henne osv. Samtidig har jeg hele veien trent henne som en hund. Hun får ikke tigge ved bordet f.eks., men hun får lov å ligge i sofaen (røyter ikke). Barna kaller henne for "lillesøster", for moro skyld, og begynte og si "mamsen" og "papsen" om oss, og det smittet. Nå sier vi det også. Og når jeg har besøk kan jeg godt tulle med å si at hunden er babyen min, men jeg gjør jo det på en måte som tydeliggjør at jeg ikke mener det på alvor. 

Jeg vet ikke, er jeg også en slik tulling da? Snakker lite og sjeldent om hunden til andre, ikke noe på FB, men en del Snap av henne, trener henne skikkelig og behandler henne stort sett som en hund og ikke en baby, men kan også kose med henne og snakke mykt/babystemme til henne av og til. Hvor går grensen ?

Din svigermor høres forøvrig ut som min. Hele livet er sentrert rundt hunden, og det er nok fordi det er den som tar alt fokus i hverdagen hennes, men jeg blir ikke plaget av det. 

Anonymkode: 0c5cc...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det tar helt av med personifisering handler det gjerne om at dyret er et substitutt for noe annet. 
Kanskje hun opplever at hun ikke har noen som trenger henne lenger, slik de gjorde før? 

Anonymkode: 4e696...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen problem å forstå at man blir glad i dyra sine, men de er da dyr. Svigermor snakker ustanselig om bikkjene sine, og vi andre tenker jo i vårt stille sinn; har det rabla fullstendig! Ingen er interessert i å høre om de hundene. Vi orker ikke å være der omtrent, det florerer hundehår overalt. Vi trekker oss mer og mer vekk dess mer unormalt forhold hun får til de dyra! Mannen har tatt det opp uten hell, da hun kaller de baby og at de er hunder i menneskepersonlighet. Hun sitter og kysser dem gjerne på munnen og snakker babyspråk. Hvordan forholde oss til det her?

Anonymkode: 89e1e...b65

Hold dere unna da, vel

Anonymkode: b09b5...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som har hund. Han sover i senga sammens hun og mannen. Han får sitte på en stol ved matbordet og dem gir han mat. Er som en liten unge 

Anonymkode: 2f2b8...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KenCreek
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne som har hund. Han sover i senga sammens hun og mannen. Han får sitte på en stol ved matbordet og dem gir han mat. Er som en liten unge 

Anonymkode: 2f2b8...d9a

Æsj, så uhygienisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne som har hund. Han sover i senga sammens hun og mannen. Han får sitte på en stol ved matbordet og dem gir han mat. Er som en liten unge 

Anonymkode: 2f2b8...d9a

Enda bra han sitter på stolen, synest det er verre med de som lar dyra sitte oppå f.eks kjøkkenbordet sammen med tallerkener og maten til menneskene som bor i huset. 

Anonymkode: 84397...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2020 den 8.56, Anonym bruker skrev:

Her er problemet to-delt. Dama har nok gått litt langt og med stødig og respektfullt veiledning kan det nok fikses.

Svigerdatter kald som is, den saken er nok ikke så lett å fikse.

Anonymkode: a0361...b2e

Man er ikke "kald som is" selv om man syns en hund er noe annet enn en baby, altså.

Anonymkode: 2e6f3...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei her på jobb som har med seg bikkja si. Den blir behandlet som en baby og det er fryktelig latterlig å se på. Først og fremst en uting, og det er kun hun som synes det er overmåte stas med hunden på jobb....

Anonymkode: 64c04...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man er ikke "kald som is" selv om man syns en hund er noe annet enn en baby, altså.

Anonymkode: 2e6f3...d19

Nå var det vel heller den kalde og lite empatiske tilnærmingen til svigermor som ble påpekt, ikke HI’s forhold til dyr. 

Anonymkode: 3e5d0...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ei her på jobb som har med seg bikkja si. Den blir behandlet som en baby og det er fryktelig latterlig å se på. Først og fremst en uting, og det er kun hun som synes det er overmåte stas med hunden på jobb....

Anonymkode: 64c04...c67

Jeg synes det er overmåte stas med alle hundene på jobb, jeg. Har aldri med min egen, da.

Anonymkode: 26f1a...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er overmåte stas med alle hundene på jobb, jeg. Har aldri med min egen, da.

Anonymkode: 26f1a...646

Det er ikke overmåte stas når bikkja drar med seg drit og skrot utenfra så vaskedamen får dobbelt opp å gjøre. Og når bikkja blir dullet med som en baby. 

Anonymkode: 64c04...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke overmåte stas når bikkja drar med seg drit og skrot utenfra så vaskedamen får dobbelt opp å gjøre. Og når bikkja blir dullet med som en baby. 

Anonymkode: 64c04...c67

Du har tydeligvis et hangup som tross alt ikke er bikkjas feil.

Anonymkode: 26f1a...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har tydeligvis et hangup som tross alt ikke er bikkjas feil.

Anonymkode: 26f1a...646

Men nå var det vel svigermora og ikke hunden som fikk kritikk her i tråden.

Anonymkode: 2e6f3...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det vel heller den kalde og lite empatiske tilnærmingen til svigermor som ble påpekt, ikke HI’s forhold til dyr. 

Anonymkode: 3e5d0...c96

Å være varm og vennlig innebærer ikke automatisk å tilrettelegge for andres sykelige atferd. Tvert om, det kan være en kjærlig handling å sette foten ned og korrigere andres delusjoner.

Anonymkode: 2e6f3...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hei for noen slutninger som dras utifra svært begrenset informasjon.

Som tilleggsinformasjon har vi vært svært overbærende med svigermor. Men, hun tar med hundene overalt, lar de sitte og slikke kake av fingrene sine foran andre gjester som reagerer, kaller andre gjester onde som lar dyra være hjemme alene, og ho ender opp alene i sofaen hun sitter. Mannen min blir flau over moren og forsøker å snakke med henne. Da blir hun snurt og sier at han skal være snill mot sine firbeinte søsken. Så ja, det er problematisk å forholde seg til dama.

Anonymkode: 89e1e...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å hei for noen slutninger som dras utifra svært begrenset informasjon.

Som tilleggsinformasjon har vi vært svært overbærende med svigermor. Men, hun tar med hundene overalt, lar de sitte og slikke kake av fingrene sine foran andre gjester som reagerer, kaller andre gjester onde som lar dyra være hjemme alene, og ho ender opp alene i sofaen hun sitter. Mannen min blir flau over moren og forsøker å snakke med henne. Da blir hun snurt og sier at han skal være snill mot sine firbeinte søsken. Så ja, det er problematisk å forholde seg til dama.

Anonymkode: 89e1e...b65

Hun trenger hjelp. Men det er neppe nyttig at dere prøver å tilby den hjelpen, hun hører jo ikke på dere.

Anonymkode: 2e6f3...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun trenger hjelp. Men det er neppe nyttig at dere prøver å tilby den hjelpen, hun hører jo ikke på dere.

Anonymkode: 2e6f3...d19

Vi har vel ikke direkte tilbudt hjelp, men føler oss forpliktet til å si ifra når andre rundt henne fjerner seg fra henne, og folk igjen tar opp dette med mannen min. Både jeg og barnebarna trekker oss unna. Det blir for unormalt å forholde seg til!

Anonymkode: 89e1e...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...