Gå til innhold

Inspirert av tråden om aldersgrense og spill - hvordan forhindrer dere av barna spiller spill med for høy aldersgrense?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om aldersgrense og spill - hvordan forhindrer dere av barna spiller spill med for høy aldersgrense?

Tenker på når barna er så store at de ikke lenger går på SFO/AKS og kommer hjem flere timer før foreldrene.
Låser dere ned de spillene dere har med for høy aldersgrense?

Anonymkode: 589a9...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke spill med for høy aldersgrense liggende. Han på 17 år har to, men de er kjøpt online og lastet ned, så det er ikke til hjelp for de yngre uansett. 

Anonymkode: e163f...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke spill med for høy aldersgrense for 15-åringen, og han er heller ikke interessert. Fersket 10-åringen i å spille Fortnite en dag. Da plukket vi rett og vekk ned PlayStationen. Tar den muligens frem igjen mot sommeren, hvis det blir mange dager med dårlig vær. 

Anonymkode: c8a46...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke spill med for høy aldersgrense liggende. Han på 17 år har to, men de er kjøpt online og lastet ned, så det er ikke til hjelp for de yngre uansett. 

Anonymkode: e163f...fd9

 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke spill med for høy aldersgrense for 15-åringen, og han er heller ikke interessert. Fersket 10-åringen i å spille Fortnite en dag. Da plukket vi rett og vekk ned PlayStationen. Tar den muligens frem igjen mot sommeren, hvis det blir mange dager med dårlig vær. 

Anonymkode: c8a46...1e4

Så dere har ikke spill dere voksne spiller selv etter at barna er i seng?

Vi har flere med 18 års grense vi voksne spiller

Anonymkode: 589a9...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en regel om at vi vurderer hvert enkelt spill som er over alderen til barna . Vi sier ikke nei til ett spill med 15 eller 18 års grense bare på grunn av aldersgrenser men ser an spillet. Ellers har vi ett program som logger alt barna gjør på nett og den logger også eventuelle sider de ikke skal gå inn på ( ikke oppdaget noe slikt) . Hva de spiller hos andre får jeg ikke kontrollert . Vi voksne spiller ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Så dere har ikke spill dere voksne spiller selv etter at barna er i seng?

Vi har flere med 18 års grense vi voksne spiller

Anonymkode: 589a9...f42

Nei, vi spiller ikke. Eldste spiller bare FIFA. 

Anonymkode: c8a46...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke slike spill. Vi voksne spiller bare Mario.. 

Vi følger aldersgrensene, men hvis vi voksne kjenner til spillet eller gjør oss kjent med det, så får 9-åringen spille det hvis vi anser det som greit. F.eks Zelda har 12-årsgrense, men jeg har spilt masse Zelda gjennom årene og kan fremdeles spille sammen med 9-åringen. Så det får han spille. 

Jeg kjenner ikke til f.eks gta eller Fortnite og har derfor ikke giddet å sette meg inn i det. Gutten har kjennskap til det, men har ikke mast om det. Jeg gidder ikke bruke penger på det da vi har så mange andre spill. 

Men jeg hadde ikke blitt forbannet hvis han hadde spilt noe sånt hos noen andre. Tenker at det er naturlig å være nyskjerrig på det "alle andre" snakker om. Jeg vet at flere i klassen spiller f.eks Fortnite, men at foreldrene spiller selv og følger med. Syns det er greit jeg, så lenge man ikke lar ungene bare spille i vei uten å ha en samtale om det først. 

Anonymkode: c29c7...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Så dere har ikke spill dere voksne spiller selv etter at barna er i seng?

Vi har flere med 18 års grense vi voksne spiller

Anonymkode: 589a9...f42

 Nei vi har ikke det. Vi er voksne folk.

Anonymkode: 3e2a6...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Så dere har ikke spill dere voksne spiller selv etter at barna er i seng?

Vi har flere med 18 års grense vi voksne spiller

Anonymkode: 589a9...f42

Nei. Det har vi ikke. Vi vasker klær, vasker hus, trener, jobber, gjør klar middag, prepper ski, rydder i hagen, måker snø osv. etter barna har lagt seg. 
Ser to tv-programmer i uka og har mobil med enkle sosiale medier om det skulle bli tid til overs. 

Anonymkode: 2bf80...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Dette var ikke et spørsmål og hvilken aldersgrense man praktiseres ovenfor barna, det ble diskutert i den andre tråden.
Vi er også veldig strenge når det kommer til det.

Selv om dere som har svart ikke spiller selv så er det faktisk veldig mange voksne som gjøre det, meg inkludert.
Og det er det ikke noe galt med, og det har ingenting med om man er voksen eller ikke.

Spørsmålet mitt er hva gjør dere som selv spiller med spill som barna ikke får lov til å spille når barna er hjemme uten dere

Anonymkode: 589a9...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke andre spill her. Men kan man ikke ha ulike brukere med ulik tilgang da? Om det er onlinespill...evt gjemme fysiske spill?

Anonymkode: 58b45...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her.

Dette var ikke et spørsmål og hvilken aldersgrense man praktiseres ovenfor barna, det ble diskutert i den andre tråden.
Vi er også veldig strenge når det kommer til det.

Selv om dere som har svart ikke spiller selv så er det faktisk veldig mange voksne som gjøre det, meg inkludert.
Og det er det ikke noe galt med, og det har ingenting med om man er voksen eller ikke.

Spørsmålet mitt er hva gjør dere som selv spiller med spill som barna ikke får lov til å spille når barna er hjemme uten dere

Anonymkode: 589a9...f42

Det er faktisk litt rart at voksne mennesker sitter og spiller dataspill jo. Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på? For oss strekker døgnets timer nesten ikke til. Ser for meg at dere spiser mye potetgull og drikker cola, at dere har et grisehus og skifter sengetøy en gang om året. 

Anonymkode: d5ac2...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk litt rart at voksne mennesker sitter og spiller dataspill jo. Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på? For oss strekker døgnets timer nesten ikke til. Ser for meg at dere spiser mye potetgull og drikker cola, at dere har et grisehus og skifter sengetøy en gang om året. 

Anonymkode: d5ac2...451

Jøss ! Selv om ikke jeg personlig spiller så tror jeg ikke at de som gjør det lever som griser altså. Jeg får tid til alt det du gjør og hadde dessuten hatt tid til spilling også hvis det var en interesse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk litt rart at voksne mennesker sitter og spiller dataspill jo. Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på? For oss strekker døgnets timer nesten ikke til. Ser for meg at dere spiser mye potetgull og drikker cola, at dere har et grisehus og skifter sengetøy en gang om året. 

Anonymkode: d5ac2...451

Haha, snakk om å ha fordommer :D

Jeg har fire barn og er i full jobb, likevel leser jeg faktisk to bøker i uka. Ville du sagt det samme til meg?

De fleste mennsker har litt tid hver dag til avslapning og hobby altså. Jeg ser ikke på TV, så jeg leser sikkert en times tid hver dag i min oppe-tid, også leser jeg i tillegg minst 30 minutter på senga. Har aldri tatt tiden sånn 100 % for ingen dag er like, men jeg leser faktisk et par bøker i uka (jeg jobber i bokbransjen og er lesing er min store hobby).

Jeg drikker ikke cola, skifter på sengen annenhver fredag og bor ikke i et grisehus. Det gjør nok ikke voksne folk som har spilling som hobby heller ;) 

Anonymkode: 5cd85...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk litt rart at voksne mennesker sitter og spiller dataspill jo. Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på? For oss strekker døgnets timer nesten ikke til. Ser for meg at dere spiser mye potetgull og drikker cola, at dere har et grisehus og skifter sengetøy en gang om året. 

Anonymkode: d5ac2...451

Jeg spiller en times tid på kvelden på fredager og lørdager, ikke hver eneste dag.
Huset seg helt fint ut, og sengene skiftes på jevnlig.
Spiser ikke potetgull, og drikker jeg cola er det den uten sukker.
Ute og løper på kvelden tirsdag, torsdag og søndag.
Mannen er flink til husarbeid.

Uansett om jeg spiller 2, eller 15 timer i uken så har jeg fremdeles spillene i hus, jeg oppbevarer dem under trusene mine i undertøysskuffen (der vil aldri han på 13 tørre å gå :P ), syns jeg diner fordommer er meget overdrevet.

HI

Anonymkode: 589a9...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Så dere har ikke spill dere voksne spiller selv etter at barna er i seng?

Vi har flere med 18 års grense vi voksne spiller

Anonymkode: 589a9...f42

Nei, vi spiller ikke dataspill, vi er voksne ...

Anonymkode: e163f...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk litt rart at voksne mennesker sitter og spiller dataspill jo. Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på? For oss strekker døgnets timer nesten ikke til. Ser for meg at dere spiser mye potetgull og drikker cola, at dere har et grisehus og skifter sengetøy en gang om året. 

Anonymkode: d5ac2...451

Herlighet! Her er det jo du som er mer enn rar!

Har du generelt problemene med å skjønne at andre ikke lever helt likt deg, og at det faktisk er helt greit? Hvorfor er det verre å spille enn å se TV eller lese bøker?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk litt rart at voksne mennesker sitter og spiller dataspill jo. Har dere ikke noe bedre å bruke tiden på? For oss strekker døgnets timer nesten ikke til. Ser for meg at dere spiser mye potetgull og drikker cola, at dere har et grisehus og skifter sengetøy en gang om året. 

Anonymkode: d5ac2...451

Sånn hadde jeg og mannen det faktisk før vi fikk barn. 😛 Det er litt flaut å tenke på nå. Men de fleste blir jo mer voksne når de får barn, selv om de spiller. Mannen spiller fortsatt 1-2 timer om dagen, jeg har sluttet. Vi har bare ett barn, så vi har det ikke så travelt at vi ikke har tid til å gjøre litt morsomme ting også, selv om vi lager sun mat, rydder, vasker og skifter sengetøy.

Men for å svare HI: Mannen har sine spill på sin egen pc, den bruker ikke sønnen vår uansett, og det er passord på den. Men han ville likevel ikke gjort noe han vet han ikke har lov til. Han spør gjerne før han går på skolen om han kan spille når han kommer hjem. De gangene han får nei så gjør han det ikke.

Anonymkode: d7816...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...