Gå til innhold

Babyen min vil ikke sove på rygg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 dager gammel idag. Hender at hun sover på rygg med hode til siden, men ofte ligger hun på siden. Skummelt. Men hvordan hindre henne? 

Anonymkode: 3b760...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun endrer seg til siden. Dette også når jeg sover. Noe som gjør at jeg er livredd og ikke får sove nesten pga faren for krybbedød... 

Anonymkode: 3b760...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun endrer seg til siden. Dette også når jeg sover. Noe som gjør at jeg er livredd og ikke får sove nesten pga faren for krybbedød... 

Anonymkode: 3b760...197

Men, en seks dager gammel baby skal jo ikke klare å snu seg til siden? 
 

Kan hun ha lånsninger?

Anonymkode: ef14d...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, en seks dager gammel baby skal jo ikke klare å snu seg til siden? 
 

Kan hun ha lånsninger?

Anonymkode: ef14d...9f2

Alle mine fire barn har rullet litt over på siden fra de var nyfødt, men kom ikke helt over på magen før de var rundt 3-4 mnd.

HI: Det gjør ikke noe om hun ligger litt over på siden, hun er for liten til å snu seg helt rundt. Og når hun klarer å snu seg rundt, er hun sterk nok til å ligge på magen. 

Anonymkode: fa32e...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kan fint ligge på siden, det er helt naturlig og trygt. Hvis du er engstelig kan du rulle en gulpeklut til en stram pølse, og legge den inntil mage og bryst slik at hun ikke kan tippe over. Underlaget hun sover på må være fast, og kluten må ikke ligge i ansiktet hennes. Om noen uker legger hun seg fint på rygg. 

Anonymkode: afffa...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har sovet på siden etter anbefaling fra lege. De var gulper og måtte ligge på siden for å unngå å kveles av gulpet. Ikke farlig å ligge på siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby sov også mye på siden de første 3 månedene. Han klarte ikke rulle seg over på magen selv om han lå på siden og sov. Gikk i hvert fall helt fint her :)

Anonymkode: 0e040...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, en leser om farene ved å ligge på siden. Det tryggeste er på rygg, så ble bekymret.

Anonymkode: 3b760...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, en leser om farene ved å ligge på siden. Det tryggeste er på rygg, så ble bekymret.

Anonymkode: 3b760...197

Det er bare farlig dersom man får det for tett rundt seg, som feks i et babynest. Likevel har flertallet jeg kjenner brukt nettopp det. Folk er litt selektive i forhold til hva de tar inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...