Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag?


tante grusom master of law

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke akkurat et oppkom av fantasi i dag. Lyst på noe godt. Vurderer lasagne enten veggis eller vanlig, men vi har hatt begge deler for ikke lenge siden.

Hva skal dere ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal bort i dag, så blir noe mat på veien. Når jeg kommer hjem sånn i 18-tiden, blir det pytt i panne og speilegg. Ikke sørlig sofistikert, men godt 😊

Anonymkode: 36829...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bestemt enda, hadde vanlig lasagne forrige søndag så det blir det ikke i helgen. Skal i familiebursdag til en av tanteungene i dag, det blir vel en del servering der både mat og kaker. Spørs om det blir noe enkelt i kveld. Litt ost, godt brød og kanskje noe spekeskinke, eller en wok. 

I morgen tror jeg at jeg skal lage kjøttboller og potetmos. Enten i tomatsaus eller fløtesaus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sender jeg familien på tur og skal kose meg alene. Jeg har tenkt å kjøpe meg reker og jeg har allerede lagt en sjampis på kjøl. Aller først derfor reker og sitron og surdeigsbrød og vann til, siden champagne helt naturell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjøttboller i tomatsaus? det har jaggu meg ikke hørt om før. Kjøttboller, potetstappe, brunsaus og tyttebærsyltetøy er det som må til :) 

Anonymkode: 7c657...90d

Har du aldri spist tapas?

Anonymkode: 6d1a7...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på nachos, med et lass med guacamole og salsa, men tror ikke jeg får med meg familien på det i dag. Vi får se. Hjemmelaget pizza, kanskje? Ellers synes jeg rekene til Amandine høres gode ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres bra ut, det enkle er ofte det beste.

Personlig så foretrekker jeg tradisjonell husmannskost fremfor fancy utenlandsk mat.

Anonymkode: 7c657...90d

Enig😊 Og vi har ikke pølse og pommes særlig ofte, men i dag må vi ha det lettvint 😊

Anonymkode: 75291...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag blir det vist pølsegrateng. Ungene kom hjem fra ferie og det var ønske til middag, så da får vel mamma lage det selv om ikke mamma er så glad i det. 

Anonymkode: 6d264...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjøttboller i tomatsaus? det har jaggu meg ikke hørt om før. Kjøttboller, potetstappe, brunsaus og tyttebærsyltetøy er det som må til :) 

Anonymkode: 7c657...90d

Hæ? Har du ikke hørt om det? Det er ganske vanlig mat det altså .....

https://www.google.no/search?q=kjøttboller+i+tomatsaus&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari

Anonymkode: dfe99...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det elgbiff med fløtegratinerte poteter, løk og sopp. I morgen enkel pizza, så har ungene noe i matpakka på mandag☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir kylling på grillen, båtpoteter og stekte grønnsaker, hjemmelaget peppersaus.

Hadde reker i går (og de to ungene som ikke synes så veldig om det fikk løvsteik og pommes frites).

Anonymkode: c64a6...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling katsu med en deilig salat. I morgen aner jeg ikke, men det blir nok noe lett, siden det er fastelavn og bollesøndag. 

Anonymkode: f68ec...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inspo!

Jeg falt ned på lettstekt skrei med bacon og hjemmelaget potetstappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du aldri spist tapas?

Anonymkode: 6d1a7...483

Eller spagetti og kjøttboller med tomatsaus?

Anonymkode: 9ba6a...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...