Gå til innhold

Apple og personvern. Alle i huset kommer seg inn på mine ting.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mobil, MacBook air og iPad. 
Jeg har med vilje kun aktivert min e-post  på telefon. Jeg har koder på alt. Ikke laget «husk meg» noen sted og latt være å bruke iCloud så ting blir kun på min mobil.

Det eneste som blir gjort er at jeg er pålogget med min appel ID på de to andre. Jeg har aldri åpnet noe annet på PC eller IPad.

Likevel kan man valse rett inn i hele mitt private liv på PC og IPad.

De kommer inn på alle mine kontoer, blant annet Finn.no åpner seg uten kode selv om jeg aldri har trykket husk meg og pleier å logge av.

Til og med alle mine meldinger ligger kopi av på PC. E-post jeg aldri har brukt ligger åpen og.
 

Følger virkelig alt dette en appel ID? 
Hvordan unngå at alle som låner PC og iPad ikke har fullt innsyn i alle mine bilder, meldinger og kontoer?

Hadde Samsung før, og takk Gud for privatlivet jeg hadde. Dette er skikkelig ubehagelig!

Anonymkode: 8411a...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdaget det samme da datteren min brukte min apple-ID på sin telefon. Hun kunne lese og slette alle notatene jeg hadde på min telefon, fra sin telefon. Inkludert listen over julegavene jeg hadde kjøpt. Kjempegøy. Da fikk hun egen Apple-ID.

Anonymkode: 926ae...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppdaget det samme da datteren min brukte min apple-ID på sin telefon. Hun kunne lese og slette alle notatene jeg hadde på min telefon, fra sin telefon. Inkludert listen over julegavene jeg hadde kjøpt. Kjempegøy. Da fikk hun egen Apple-ID.

Anonymkode: 926ae...c29

Appel ID gir jeg ikke til barna nei. Jeg oppdaget en affære hos mannen fordi han gav sin til barnet vårt. Alle meldingene mellom han og flammen kom opp på barnet sin mobil.

Anonymkode: 8411a...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: så nå at du ikke har lagret passord. Du bør likevel lage Apple ID til barna dine.  
 

Endret av Daquiry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daquiry skrev:

Edit: så nå at du ikke har lagret passord. Du bør likevel lage Apple ID til barna dine.  
 

Barna har egen. Men de lånet PC og nettbrett. Der får de tilgang. Jeg hadde håpt det private forble på min mobil.

Anonymkode: 8411a...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barna har egen. Men de lånet PC og nettbrett. Der får de tilgang. Jeg hadde håpt det private forble på min mobil.

Anonymkode: 8411a...451

Har du sjekket lagrede passord? Under kontoer og passord? Kan jo være at du Jar lagret noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Iphone er det noe som heter konfigurer familiedeling. Gå der og titt litt. Tror du skal kunne velge vekk konfigurasjon til alle enheter.C8AD9FDB-D693-4632-BA98-8E20A46DCFDB.thumb.jpeg.92b3f1cb34ab2c9863481a3c1cbd08d4.jpeg

Anonymkode: 13780...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...