Gå til innhold

Tror du at du får igjen på skatten i år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pleier å få igjen kr 2.000,- +/- litt.
Men ting er litt annerledes i år, håper på å få igjen rundt kr 10.000,-

Anonymkode: 45e2a...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få igjen, og hvis jeg ikke gjør det i år begynner jeg virkelig å lure. Ble ufør i fjor, og synes jeg fikk lite utbetalt (sammenlignet med AAP), men så at skatteprosenten var litt høy. Hvis jeg må skatte enda mer hver måned vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 98d45...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pleier å få igjen, og hvis jeg ikke gjør det i år begynner jeg virkelig å lure. Ble ufør i fjor, og synes jeg fikk lite utbetalt (sammenlignet med AAP), men så at skatteprosenten var litt høy. Hvis jeg må skatte enda mer hver måned vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 98d45...c8a

Jeg begynte å lure. Etter jeg gifta meg fikk jeg baksmell. før det fikk jeg igjen 10 000 hvert år, plutselig 500-3000 i baksmell. Skjønte ikke en dritt. 

Anonymkode: 7a302...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forventer å få mye enten den ene eller den andre veien, hva er grunnen til at dere ikke regulerer underveis? 

Anonymkode: cc602...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dere som forventer å få mye enten den ene eller den andre veien, hva er grunnen til at dere ikke regulerer underveis? 

Anonymkode: cc602...d44

Det er mye morsommere slik. 

Anonymkode: bcaf4...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle få tilbake. Men mitt nye skattekort for i år, er oppjustert slik at jeg har mye høyere skattetrekk i år enn i fjor. Det er en indikasjon på at man betalte for lite i fjor. 

Anonymkode: 7d964...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig jeg får igjen mer en 20 tusen da jeg har en del planer. 
Men jeg er evig pessimist så da regner jeg ikke med å få igjen en dritt. 
Fikk i fjor baksmell på 10 tusen, jeg viste hvorfor fordi eg hadde skattet for lite og hadde ikke justert det opp da jeg fikk jobb.
Men jeg har hatt riktig skatt i 2019 så man får se da. 

Anonymkode: 48fd4...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pleier å få igjen, og hvis jeg ikke gjør det i år begynner jeg virkelig å lure. Ble ufør i fjor, og synes jeg fikk lite utbetalt (sammenlignet med AAP), men så at skatteprosenten var litt høy. Hvis jeg må skatte enda mer hver måned vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 98d45...c8a

Skjedde med mannen min. Synes han hadde så lite i uføre første året. Fikk tilbake ca 30000 på skatten og rundt 3000 mer i mnd året etter. 

Anonymkode: 9990a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier få igjen mellom 3 og 5.000, regner med det samme i år. 

Jeg justerer opp og betaler litt mer en skatteetaten beregner hvert år, greit å ha en liten buffer der

 

Anonymkode: f7b55...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som forventer å få mye enten den ene eller den andre veien, hva er grunnen til at dere ikke regulerer underveis? 

Anonymkode: cc602...d44

Jeg gjør det bevist da jeg er flinkere til å spare penger jeg ikke ser. Disse pengene brukes kun til ferie, 30000 fra meg og det samme fra mannen. Jeg klarer Max å ha 100 000kr på sparing, etter dette klør det i fingrene og pengene flyr. 

Anonymkode: e35db...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere som forventer å få mye enten den ene eller den andre veien, hva er grunnen til at dere ikke regulerer underveis? 

Anonymkode: cc602...d44

Eneste måten jeg greier å spare. Og siden jeg ikke får feriepenger, er dette feriepengene mine.

Regner med å få tilbake minst 30.000.

Anonymkode: 69396...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mannen og jeg får igjen til sammen 80 000 på skatten. Var ferdig utregnet så fort siste lønn i desember ble utbetalt 👍🏻

Anonymkode: c766e...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye morsommere slik. 

Anonymkode: bcaf4...053

Har ikke svart her, men jeg forventer mitt livs første baksmell. Endret inne på Altinn og ba arbeidsgiver spesifikt om en gitt prosent,  uten at dette noen av dem klarte å endre det tidsnok. Har satt tilside de pengene jeg antar skal tilbakebetales.

Anonymkode: 6b0f5...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å få igjen mellom 13 og 16 tusen. Men jeg forbereder meg på baksmell i år. Hadde veldig lav skatt i fjor, men tenkte ikke over det før nesten hele året var omme

Anonymkode: a4e84...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1000 kr i ekstra skattetrekk og pleier å få igjen rundt 8000-10000 av disse. Selv om jeg har stabil lønn og tabelltrekk, blir jeg alltid trukket litt for lite skatt, så da legger jeg inn litt ekstra selv. 

Mannen har satt av 90 000 kr til restskatt, men vi tror og håper det ender på litt under 70 000 kr. 

I de fleste tilfeller kan man relativt enkelt holde orden på dette selv, men vi merket at det ble langt mer komplisert når vi fikk en mer "komplisert" økonomi som ikke bare rommer lønn og de vanligste fradragene, men også toppskatt, aksjeutbytte, leieinntekter osv. Nå beregner vi ca og plusser på noen titusen siden vi vet det kommer til å bli restskatt på ham.

Anonymkode: 98d08...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått baksmell 1 gang i livet. Har pleid å få igjen alt fra 11 000 til 35 000. Håper at jeg får igjen hvert fall 20 000.

Anonymkode: 0ec88...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg pleier å få igjen, og hvis jeg ikke gjør det i år begynner jeg virkelig å lure. Ble ufør i fjor, og synes jeg fikk lite utbetalt (sammenlignet med AAP), men så at skatteprosenten var litt høy. Hvis jeg må skatte enda mer hver måned vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 98d45...c8a

Jeg er ufør, trekker mye så jeg går alltid igjen. 

Anonymkode: 44ce0...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å få minst 20 000 tilbake. Planlegger det sånn. Alt blir borte i det store sluket i løpet av året så da får jeg spart opp litt. 

Anonymkode: 343d9...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...