Gå til innhold

Apple ID og familiedeling


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter skal arve min godt brukte iPhone. Jeg bytter til android. Tenkte hun kunne få en sånn familie/barn Apple konto, men går det når ikke jeg lenger har iPhone selv? Må hun evt bare ta over min Apple ID konto? Hvordan gjør jeg dette? Jeg har ingen andre Apple enheter jeg kan bruke til å administrere dette via. 

Anonymkode: 5305a...a2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker bare felles Apple ID. Har satt på sperre slik at de ikke kan laste ned noe selv  uten passord

Anonymkode: a6998...51a

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker bare felles Apple ID. Har satt på sperre slik at de ikke kan laste ned noe selv  uten passord

Anonymkode: a6998...51a

Men da havner alle bilder på begge telefonene osv? 

Anonymkode: 5305a...a2e

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da havner alle bilder på begge telefonene osv? 

Anonymkode: 5305a...a2e

Nei, det gjør de da ikke🤣

 

Anonymkode: a6998...51a

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør de da ikke🤣

 

Anonymkode: a6998...51a

Jo, det gjør de. Til nå har vi delt Apple ID på to ulike iPhoner og da har alle bilder jeg tatt havnet på hennes og omvendt. Samme med alle apper. 

Anonymkode: 5305a...a2e

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjør de. Til nå har vi delt Apple ID på to ulike iPhoner og da har alle bilder jeg tatt havnet på hennes og omvendt. Samme med alle apper. 

Anonymkode: 5305a...a2e

Det kan du endre i innstillingene

Anonymkode: 3e261...cea

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan du endre i innstillingene

Anonymkode: 3e261...cea

Hvordan da?

Anonymkode: 5305a...a2e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det gjør de. Til nå har vi delt Apple ID på to ulike iPhoner og da har alle bilder jeg tatt havnet på hennes og omvendt. Samme med alle apper. 

Anonymkode: 5305a...a2e

Vi bruker ikke ICloud. Og «min bildestrøm» kan du velge å skru av eller på.

Apper velger du om du vil ha automatisk nedlasting på alle enheter eller ikke

Anonymkode: a6998...51a

Skrevet

Vi har familiegruppe med fem AppleID. To voksne og tre barn. Det kommer opp forespørsel på begge foreldres telefon om barna vil laste ned noe. Vi må godkjenne med faceID eller passord. 
Jeg kan ikke se for meg hvordan du skal administrere hennes konto, med nedlastinger, skjermtid, «hvor er»-funksjon mm hvis du ikke selv har en AppleID. 

Anonymkode: 6077e...cde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...