Gå til innhold

Har de ultralyd på legevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legevakten her i byen er på sykehuset. Vet jo sånn sett at de har ultralyd, men gynekologisk avd er vel stengt i helgene? Og da får man vel ikke tatt ul?

Anonymkode: ea09e...635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på legevakten. Og selv om den ligger på sykehuset er de to forskjellige enheter med hvert sitt utstyr. Gyn.avd er sannsynligvis åpent på helg, med mindre det er en liten avdeling. Hvis det er indikasjon for ultralyd sendes du til et sted hvor det kan gjøres. 

Anonymkode: eb392...6e0

Skrevet

Den kommunale legevakten (plassert på sykehuset) er noe annet enn gynekologisk avdeling på sykehuset. 

Anonymkode: b5c9f...cd2

Skrevet

Legen på legevakten her tar ikke ultralyd, men de kan sende deg videre. Her er også legevakten på sykehuset, men du må vel legges inn for å få komme til andre avdelinger.

Jeg fikk influensa da jeg var høygravid, og legen på legevakten tok meg imot sent på lørdag kveld og valgte å legge meg inn fordi jeg pustet så dårlig, var dehydrert og hadde høy feber, han var redd for babyen i magen. Da ble jeg sendt til en avdeling hvor det var både gynekolog og jordmor på vakt, det ble tatt både ultralyd og CTG.

Anonymkode: 858a3...409

Skrevet

De henviser til gyn på sh hvis det er nødvendig. Det er åpent 24/7 når det kommer til ø-hjelp, men det siles naturligvis på hva som er ø-hjelp nå og hva som kan vente til mandag... 

Anonymkode: ebb92...35a

Skrevet

Du må ringe føden dersom du tror det er noe galt med baby i magen.

dersom du kun vil sjekke om du er gravid, må du vente til mandag. Bestill tid hos fastlegen eller på en privat jordmor/gynekolog med ul.

Anonymkode: 5df12...293

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...