Gå til innhold

Opplevde du barseltårer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opplevde du Det? Når? Hvordan fikk du bukt med det og hvor lenge? 

Anonymkode: fd9f8...2c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det med første. De kom på dag 5, etter en lang fødsel som endte i akutt ks. Fikk snakke med jm på barsel, og det gikk over fort over. Ingen barseltårer med nr 2. 

Anonymkode: 25f37...fbe

Skrevet

Jepp! Alle gangene. Verst med nummer 1. En blanding av hormoner, søvnmangel og i ett av tilfellene en ganske dramatisk start med baby på nyfødtintensiv. Gjorde ikke noe for å bli kvitt det. Jeg gråt i tide og utide og etter ca. 3-5 uker gikk det over av seg selv.

Anonymkode: fcd8f...1e4

Skrevet

Jepp verst med nummer 1. Satt å skrev melding å gråt. Husker jeg fikk melding av en venninne. Har barseltårene kommet, da satt jeg å grein. Fikk vite at det var helt normalt, og det gikk fort over 😊♥️

Anonymkode: 96084...3d2

Skrevet

Ja. Jeg gråt i to dager! Hormonelt vrak!

Anonymkode: d6387...fdf

Skrevet

Fikk det på dag 2 med første. Kjære vene, hvor jeg gråt. Tårene rant som de var snørr, hadde ikke sjans til å stoppe de. Tok ca 2 dager før jeg var ferdig.

Med nr 2 ventet jeg på det,men det kom aldri.

Anonymkode: 86d2b...c2c

Skrevet

Å jada! Var verst på dag 3 tror jeg. Med begge barna. Varte noen få dager. Tårene bare rant i strie strømmer og jeg skjønte ikke selv hvorfor en gang. Hadde en kvalmende, uggende følelse i magen, nesten så jeg var lei meg, men i neste øyeblikk så jeg på babyen min og gråt fordi han var så vakker? Merkelige greier.

Jeg hadde lest om de på forhånd og var forberedt. Så jeg bare lot tårene renne og prøvde å fokusere på at det kom til å gå over. Gjorde ikke noe for å bli kvitt det, lot bare kroppen "tømme seg" naturlig. Følte at tårene bare måtte ut! 

Og herregud som jeg prøvde å forklare mannen det, men for han var det helt uforståelig. Han var fortvila fordi jeg gråt, men det var jo ikke noen grunn til at jeg gråt.. Hehe, ikke noe glad i barselstårer han heller. 

Anonymkode: 5020b...ea2

Skrevet

Jeg måtte opereres med spinalbedøvelse på dag 3 etter fødselen, da lå jeg på operasjonsbordet og gråt bøttevis av tårer. Måtte hele tiden forsikre lege og sykepleiere om at alt egentlig var fint, og at det sikkert bare var barselstårer. Det gikk heldigvis over på 1 døgn!

Anonymkode: 1db6a...cd1

Skrevet

Jeg var veldig hormonell og overfølsom og gråt mye de første 3-4 ukene, men verre med første baby enn med andre. 

Skrevet

JA!! Gråt bøttevis!!! 😂

Anonymkode: a21b4...05e

Skrevet

Jeg gråt  meg ihjel som nybakt mor da en idrettsutøver (utenlandsk) døde i ei ulykke i sin egen sport. Føler meg fortsatt trist når jeg tenker på det. Har siden blitt sterkt preget av nyheter etter at jeg ble mamma. Ellers har jeg ikke grått helt uten grunn såvidt jeg kan huske.

Anonymkode: 350a1...fd0

Skrevet

Jeg var svært fortvilet med førstemann pga amming som ikke fungerte. Jeg var overbevist om at sønnen min kom til å sulte ihjel i armene mine. Han gråt så utrolig mye etter 5min ved puppen da den var tom og han var mer sulten. Gråt pga det husker jeg, men var også irritert for at kroppen ikke fungerte og trodde jeg var en dårlig mor (slik BIM sa om du ikke fullammer). Gutten spiste 180ml fra han var 1 uke gammel hver 3T på minuttet. Når jeg innså at vi måtte ta i bruk flaske i tillegg og så hvor fornøyd han ble, roet jeg meg også.

Nr 2 ingenting. Fikk bare godt med adrenalin og hadde masse energi en god stund.

Anonymkode: 6fe88...791

Skrevet

Ja. Dag 3 etter fødsel ringte pappa og fortalte at mamma hadde fått diagnose brystkreft og de hadde fått resultat av prøven, så når det var sikkert kunne de fortelle det. Jeg lurer fremdeles hvorfor det ikke kunne vente et par dager til. Jeg gråt og det ble til slutt så ille at mannen min ba om noe beroligende. Så det var ikke barselstårer i den forstånd men hormonene bidro til å gjøre det så mye verre.

Ingenting med nr 2.

Anonymkode: 14c0f...f8f

Skrevet

Takk for alle erfaringer. Det står at det er mest normalt å få det etter 2 til 4 dager etter fødsel. Jeg har en 5 dager gammel baby nå og opplevde det jeg da tror er barseltårer igår kveld og nå i dag. 

Kan det stemme uansett dager? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle erfaringer. Det står at det er mest normalt å få det etter 2 til 4 dager etter fødsel. Jeg har en 5 dager gammel baby nå og opplevde det jeg da tror er barseltårer igår kveld og nå i dag. 

Ja, absolutt!!

Anonymkode: a21b4...05e

Skrevet

Kom som regel på dag to, og grein i en uke eller to. Det er så fælt å ikke kunne styre det !

gratulerer med baby og håper tårene går over snart :) 

Anonymkode: 5be6b...ffa

Skrevet

Jeg grein fra jeg våkna til jeg la meg på dag 3 etter fødslene. Jeg gråt om jeg holdt babyen min, og jeg gråt om jeg ikke holdt den. Jeg gråt om noen sa noe pent og jeg gråt om noen ikke sa noe. Jeg gråt fordi det var tomt for te i koppen min og jeg gråt uten å ane hvorfor jeg gråt. Heldigvis gikk det verste over, men jeg var rimelig lettrørt de første månedene. 

Skrevet

Hold ut HI, det gir seg etterhvert!

Jeg husker så godt en episode noen dager etter min første fødsel. Det regnet skikkelig, og jeg skulle en liten tur ut med bikkja. Endte opp sittende ute på en stein i hagen, kliss våt og hylgråtende. Og stakkars nabomannen som kom forbi og lurte på om jeg hadde skadet meg. Jeg ler godt av det nå, men da var jeg flau 😂

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med babyen, og ikke bekymre deg over tårene, de er som du ser her helt normale. Også på dag 5. 

Skrevet

Gråt ikke en tåre, verken med nummer 1, 2 eller 3. Var forberedt på det, siden "alle" sier det er slik, men det motsatte går tydeligvis også an. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt varte det i 3-4 uker hos meg. Så ja, det stemmer nok. 

Skrevet

Ja... Jeg følte at livet mitt var ødelagt. Ikke ante jeg hva jeg hadde i vente😬 (sykdom). Så det var skikkelig teit og ironisk at jeg gråt og sippa over å ha fått baby. 

Gikk seff over, men følelsen var helt GRUSOM... Noe av det verste jeg har opplevd psykisk. 

Anonymkode: 8bc08...35e

Skrevet

Ja, gråt i flere uker . Hadde et høyrisikosvangerskap og ble liggende på sykehuset i 3 uker. Aldri grått så mye i mitt liv, full i hormoner og det som verre var. Trodde selv det var noe riv ruskende galt med meg, for jeg er ikke en som egentlig gråter i tid og utid. Men etter å ha snakket med helsepersonell på sykehuset, så skjønte jeg plutselig hvorfor jeg fikk denne voldsomme gråtingen over meg. Det gikk seg no til etterhvert 😊

Anonymkode: a40c2...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...