Gå til innhold

Overspising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter skikkelig, klarer ikke å styre meg. Jeg er normalvektig, men det varer ikke lenge hvis det ikke blir endringer. På jobb går alt fint, men når jeg er ferdig på jobb eskalerer det.
Eksempelvis idag. Første jeg gjør når jeg kommer hjem er å spise 1 kokosbolle, et par twist og en liten pose vingummi. (10 små biter). Mens jeg lager middag spiser jeg en hel liten pose med påske-sjokolade mandler. Så spiser jeg normal sunn middag. På kvelden spiser jeg 5 makroner og noen flere twist.. altså.. det er ikke normalt og jeg skjemmes. Hvordan få bukt med problemet?? :( 

Anonymkode: 46c9f...d21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kutte sukker. Prøv gjerne lavkarbo ei stund, så blir du fortare kvitt sukkersuget. Etterkvart kan du gå over til vanleg kosthold men  er forsintig med mat med mykje kvitt kveitemjøl, ris og pasta, for meg er iallfall dette matvarer som triggar overspisaren i meg. Når eg får slike raptus som du har no må eg berre legge heilt om ei stund, gjere det til eit prosjekt. Lag gjerne smothie av bær og litt frukt, det hjelper på søtsuget. Mandlar og nøtter eg og fine å ha i skuffen. Og gulrot, blåbær. 

Anonymkode: 9112b...c4a

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sliter skikkelig, klarer ikke å styre meg. Jeg er normalvektig, men det varer ikke lenge hvis det ikke blir endringer. På jobb går alt fint, men når jeg er ferdig på jobb eskalerer det.
Eksempelvis idag. Første jeg gjør når jeg kommer hjem er å spise 1 kokosbolle, et par twist og en liten pose vingummi. (10 små biter). Mens jeg lager middag spiser jeg en hel liten pose med påske-sjokolade mandler. Så spiser jeg normal sunn middag. På kvelden spiser jeg 5 makroner og noen flere twist.. altså.. det er ikke normalt og jeg skjemmes. Hvordan få bukt med problemet?? :( 

Anonymkode: 46c9f...d21

Gjør du det hver dag, eller en gang i blant? Hvis det er det siste, hvorfor er det problematisk?

Hvis du ønsker å slutte helt med det, så tenker jeg ikke at lavkarbo er tingen, men heller at du lager en regel for deg selv om at søtsaker kun hører til helgene og ellers spiser deg mett på vanlig sunn mat.

Anonymkode: b82b8...4e2

Skrevet

Du har ikke skrevet hvordan og hva du spiser tidligere på dagen, men jeg tipper at du spiser for lite eller galt for din kropp hele første del av dagen - og det fører ofte til at man får et slikt voldsomt sug.

Anonymkode: f004c...130

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør du det hver dag, eller en gang i blant? Hvis det er det siste, hvorfor er det problematisk?

Hvis du ønsker å slutte helt med det, så tenker jeg ikke at lavkarbo er tingen, men heller at du lager en regel for deg selv om at søtsaker kun hører til helgene og ellers spiser deg mett på vanlig sunn mat.

Anonymkode: b82b8...4e2

Det var eg som skreiv om lavkarbo. Det er sjølvsagt ikkje sikkert at dette gjeld for hi, men sidan ho spør om hjelp kjem eg med mi erfaring. Eg anbefalar ikkje å leve på lavkarbo (det funkar iallefall ikkje for meg) men det funkar å leve lavkarbo ei veke eller to for å bli kvitt søtsuget. Då omstiller iallefall hjerne min seg fort. Sidan det funkar for meg kan det jo hende det funkar for hi òg. Regel om snop berre i helgane kan funke etter eg har kome ut av "sukkerbobla" der eg berre mååå ha sukker, og hender og munn har inngått ein kompaniskap der viljen ikkje har noko den skulle sagt (utanom viljen til å ete søtsaker sjølvsagt...) Då funkar lavkarbo fordi der ikkje er noko som tiggar det søtsuget. 

Anonymkode: 9112b...c4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...