Gå til innhold

Seksåringen hatt store magesmerter i hele dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen bæsj og spist litt mellom slaga. Etter seks timer kastet hun opp. Nå er jeg usikker på om et magevirus kan være plagsomt så lenge før oppkast kommer, eller om dette er normalt? Normalen er klaging en times tid før oppkast starter. 

Anonymkode: 13006...7a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange barn har jo gjerne magesmerter i forbindelse med omgangssyke. 

Anonymkode: ae4dd...556

Skrevet

Hos oss pleier det å forløpe omtrent som du beskriver, HI.

Anonymkode: 6dd1d...054

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss pleier det å forløpe omtrent som du beskriver, HI.

Anonymkode: 6dd1d...054

Var litt bekymret fordi det varte så lang tid før hun kastet opp bare. Hun pleier liksom ikke gråte av smertak så mange timer. 
Var bekymret for at det kunne være noe alvorlig fatt med magen. 
Nå sovnet hun omsider så håper hun føler seg bedre etter det. ❤️

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange barn har jo gjerne magesmerter i forbindelse med omgangssyke. 

Anonymkode: ae4dd...556

Ja hun pleier det altså. Men da kaster hun som oftest opp mellom smerten. Var bare litt bekymret for at kanskje det var smerten som fikk henne til å kaste opp. 
Jeg er nok bare hysterisk. 😔

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja hun pleier det altså. Men da kaster hun som oftest opp mellom smerten. Var bare litt bekymret for at kanskje det var smerten som fikk henne til å kaste opp. 
Jeg er nok bare hysterisk. 😔

Se hvordan hun er når hun våkner. Mulig hun har hatt skikkelig mageknip bare. God bedring. 

Anonymkode: 56737...e0a

Skrevet

Barnemigrene kan ha vondt i magen som eneste symptom

Anonymkode: e27b0...9ee

Skrevet

Hvis det ikke gir seg, ring legevakta på tlf. 116117. Magesmerter kan jo være alvorlig.

Anonymkode: 00f17...edb

Skrevet

Vi hadde omgangssyke forrige uke. Feber, hodepine, stort søvnbehov, smerter i kroppen, diaré og oppkast. Og ikke minst STORE magesmerter. Mye verre enn ved tidligere runder med omgangssyke. Dette går både på skoler og barnehager her. Ekstremt mange som er syke, til og med på jobben min når jeg tenker meg om.  Vi var syke en stund også.. var ikke over i løpet av et par dager. 

Anonymkode: 2a95c...522

Skrevet

Kjenn på punktet skrått mellom navle og hoftebein, midt mellom. Vær spesiell oppmerksom på om hun er slippøm (trykk godt ned, slipp fort opp).

Et annet tips er å sjekke om hun får veldig vondt/ikke klarer å løfte opp beinet når dere prøver å holde benet litt igjen.

Opplever dere noe av dette ringer dere legevakten kjapt. (Blindtarm kan være en av tingene)

Håper det er omgangssyken, vært veldig mye av det ute nå! Vi har nettopp blitt ferdige med en runde her. Alltid så vanskelig å vite at det faktisk er det før det har gått litt tid fordi det utarter seg så forskjellig fra person til person,

Anonymkode: a5383...f75

Skrevet

Her startet det med magesmerter, så kom oppkastet noen timer senere samt hodepine. Etter dette kom feberen, slapp og vanvittig redusert allmenntilstand. Var influensa.

Anonymkode: 18887...271

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her startet det med magesmerter, så kom oppkastet noen timer senere samt hodepine. Etter dette kom feberen, slapp og vanvittig redusert allmenntilstand. Var influensa.

Fikk påvist influensa hos lege bare for å ha sagt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...