Gå til innhold

Finnes det virkelig menn som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er støttende og opmuntrende, gir komplimenter og tilbakemeldinger og som genuint ønsker at partneren deres skal føle seg bra? Håper mange av dere tenker: Selvfølgelig gjør det det! - og at jeg bare har vært uheldig så langt i livet? Jeg har nemlig aldri opplevd det, og synes helt ærlig det er litt rart?

Jeg har hatt flere lange forhold, inkludert et tolv år langt ekteskap som nå er over, men har aldri opplevd at en mann gir meg støtte eller komplimenter. Det lengste eksen kunne strekke seg, var å mumle: Det ser fint ut, når jeg virkelig hadde slått på stortromma med ny kjole, utslått hår og høye hæler - men gjerne først ti-tyve minutter etter at jeg kom inn i rommet, så jeg allerede følte meg helt flat og utiltrekkende. Han sa aldri at jeg var pen eller flink til noe, en god mamma, interessant, eller morsom, eller hva jeg håper og tror andre menn kanskje gjør? 

Sånn har det vært i alle mine forhold. Jeg ser normalt bra ut, gir mange komplimenter selv og har også alltid vært tydelig på hva jeg ønsker tilbake, men det skjer bare aldri. Har vært på et par dates den siste tiden og opplever det samme der, så nå begynner jeg seriøst å lure på hva det skyldes. 

Tåpelig å henge seg opp i, selvfølgelig, jeg er rimelig selvstendig og selvsikker på de fleste områder, så det burde jo ikke bety noe. Tenker bare at det må være så mye hyggeligere å være i et forhold hvor man får tilbakemeldinger, klemmer og noen hyggelige kommentarer av og til? Er det ikke noen som har lyst til å berolige meg og si at jo da, de finnes det ute? :)

Anonymkode: e46ef...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada det gjør det! Mannen min er fortsatt veldig flink til å både støtte meg og gi meg komplimenter, selv etter 20 år sammen. 

Anonymkode: 9bb62...40a

Skrevet

Ser problemet, er mann selv. Er nok ikke så flink jeg heller. Vet ikke hvorfor, liker bedre å gjøre ting som viser omtanke, at jeg er glad i henne, framfor å si det til henne. Det blir på en måte så opplagt og selvfølgelig, nærmest overfladisk å formidle det med ord. Heldigvis tror jeg hun skjønner måten jeg kommuniserer på. For meg er "Hvordan går det og har du det bra?", slike ting du sier til folk på gata. Jeg leser henne godt, og vet stort sett hvordan hun har det til enhver tid. Dersom noe ikke er bra er det kroppskontakt som er løsningen for meg. Synes det går fint stort sett på denne måten. Men skulle av og til ønsket at jeg virkelig fikk til å fortelle henne hvor sexy hun er i enkelte bukser, slik at hun brukte de oftere :). Er nok dårlig på denne typen kommunikasjon dessverre.

Anonymkode: 84ebf...bb3

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada det gjør det! Mannen min er fortsatt veldig flink til å både støtte meg og gi meg komplimenter, selv etter 20 år sammen. 

Anonymkode: 9bb62...40a

Godt å høre! Hvor finner man en sånn, tro? 

Skrevet

Ja! Mannen min er sånn❤️ Har ikke møtt noen som han tidligere, så dersom det skulle skjedd han noe måtte jeg vært evig singel!

Noen av kameratene hans er dog like han i væremåte, så det finnes jo flere av de. Har mine teorier på hva man bør styre unna for å finne menn du kan leve godt med🤣❤️

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser problemet, er mann selv. Er nok ikke så flink jeg heller. Vet ikke hvorfor, liker bedre å gjøre ting som viser omtanke, at jeg er glad i henne, framfor å si det til henne. Det blir på en måte så opplagt og selvfølgelig, nærmest overfladisk å formidle det med ord. Heldigvis tror jeg hun skjønner måten jeg kommuniserer på. For meg er "Hvordan går det og har du det bra?", slike ting du sier til folk på gata. Jeg leser henne godt, og vet stort sett hvordan hun har det til enhver tid. Dersom noe ikke er bra er det kroppskontakt som er løsningen for meg. Synes det går fint stort sett på denne måten. Men skulle av og til ønsket at jeg virkelig fikk til å fortelle henne hvor sexy hun er i enkelte bukser, slik at hun brukte de oftere :). Er nok dårlig på denne typen kommunikasjon dessverre.

Takk for svar! Akkurat det sa eksmannen min også, at han viste meg at han var glad i meg ved å gjøre ting hjemme osv. Det kan selvfølgelig godt være det fungerer fint for deg og din kone, men for meg var det langt fra nok. Når jeg f.eks. var syk i en lang periode og fikk medisiner som ga en del bivirkninger, spurte han ikke en eneste gang om hvordan jeg hadde det. Eller jeg kunne finne på allverdens ting med ungene uten at det noensinne fortjente en hyggelig kommentar. Og han fikk masse! Men når han ville gi meg oppmerksomhet, var det med kroppskontakt, som du sier, i betydningen sex, og det siste i verden jeg ønsket, var å ha sex med en mann som fikk meg til å føle meg usynlig og tråkka på. 

Skrevet

Min mann er også veldig flink! Føler ofte at han kun vil det beste for meg ❤️

Anonymkode: 6749e...f88

Skrevet

Ja, de finnes. Jeg har også vært i dårlige forhold, men mannen min er snill og flink til å fortelle meg at det er meg han vil ha. Vi har det veldig fint sammen. 

Jeg har nok hatt litt lett for å overse ting som ikke er så bra i starten av et forhold, og tenke at dette går sikkert fint /dette ordner seg/endrer seg/kan jeg sikkert venne meg til. 

Men det er jo ikke sånn. 

Skrevet
9 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Ja, de finnes. Jeg har også vært i dårlige forhold, men mannen min er snill og flink til å fortelle meg at det er meg han vil ha. Vi har det veldig fint sammen. 

Jeg har nok hatt litt lett for å overse ting som ikke er så bra i starten av et forhold, og tenke at dette går sikkert fint /dette ordner seg/endrer seg/kan jeg sikkert venne meg til. 

Men det er jo ikke sånn. 

Godt poeng - folk forandrer seg ikke. Men godt å høre at de finnes der ute!

Skrevet

Mannen min oppfyller alt du skriver. Han er min aller nærmeste og beste venn og min klippe her i livet. Jeg føler jeg er utrolig heldig som ble sammen med et så fint menneske. Han vil meg (og barna) alt godt, han støtter meg hundre prosent i alt. Er jeg nede så bygger han meg opp. Han gir meg masse komplimenter og forteller meg ofte hvor stolt han er som har akkurat meg til kone. I tillegg så har vi det veldig gøy sammen, kan sitte og skravle i timesvis om bare tull og le oss halvt ihjel.

Skrevet

Ja, de finnes, absolutt! Nå har jeg vært singel en god stund, men tror jeg har truffet en nå som også har slike egenskaper, selv om det er litt tidlig å si :)

Tror det er mye i det Spidermamma sier, at man lett kan overse en del ting i begynnelsen, når man går rundt med forelskelsens overbærenhet. Men de tingene blir jo gjerne bare tydeligere når den beste/verste forelskelsen ikke er like sterk lenger.

For en del år tilbake tok jeg et oppgjør med meg selv, måtte finne ut hvilke fellestrekk noen menn jeg hadde vært borti hadde. Overfladisk var de alle gode menn med gode egenskaper. Men etter å ha vært dønn ærlig med meg selv så fant jeg ut at jeg hadde oversett en del viktige ting. Ofte er det ikke store ting, men tegnene er som regel der.

Min første tabbe var at jeg handlet ut fra å være vokst opp i en familie og med en far som aldri pratet/prater om følelser. Så jeg gikk etter menn som kunne prate om følelser og bare hverdagsting. Tok meg flere år å finne ut at det ikke hjelper noe som helst at de tilsynelatende kan snakke om ting hvis de ikke faktisk følger opp det de sier i handling. Mulig jeg er litt treg av meg der ;) Så fant jeg ut at jeg måtte ha handlingens menn. Tok meg litt kortere å finne ut at det heller ikke stemte for meg, for jeg møtte da litt for mange menn som "visste" hvordan de skulle handle for å få viljen sin, det ble en form for manipulering. Så konklusjonen min var at jeg trenger en mann som både snakker og handler, at ord må følge handling, og at handling må være oppriktig ment. Det må være en balanse i dette, en balanse som er riktig for begge to.

Men det du snakker om HI, det går på å føle seg sett. Og det fant jeg ut at jeg fremdeles ikke helt ble. Jeg fikk en del aha-opplevelser etter å ha lest om "kjærlighetens fem språk". Det ga meg noen flere forklaringer både på hva som er viktig(st) for meg og hvordan jeg trenger å bli sett for å føle meg elsket. Men det lærte meg også noe om hvilke menn jeg passer bedre sammen med, at jeg kunne være oppmerksom på hvilken "type" menn er, og også vite hva jeg kan spørre om for å finne ut av det. Noen er mer kompatible enn andre. Og om man har funnet en som det er full klaff med, selv om man har veldig ulike kjærlighetsspråk, da kan begge lære hvordan den kan se partneren, snakke om hva en selv trenger, og så kan begge tilpasse seg. Ofte er det jo slik at vi viser partneren kjærlighet på samme måte som får oss selv til å føle oss elsket, enten det er fysisk nærhet, ord, gaver, tid eller annet. Men om partneren har et annet hovedspråk, da vil jo følgen være at den ikke føler seg elsket uansett.

I tillegg, jeg er altfor "god" på å få andre til å føle seg vel. Og jeg er veldig interessert i andre mennesker generelt. Så en av mine feller har da også vært at jeg har vært veldig god på å få menn til å snakke om seg selv. Det er jo vel og bra. Sånn bortsett fra at jeg oppdaget omsider at mange av dem egentlig var litt forelsket i egne stemmer og tanker, og langt mindre opptatt av hvem jeg var, hva jeg tenkte og følte og gjorde. Når man skriver det så virker det jo veldig opplagt, men når man står midt i det så er det vanskeligere å se alt dette om seg selv. I hvert fall om man har noen issues fra egen fortid som også blander seg inn. Så jeg måtte også spørre meg hvorfor jeg tok så lite plass i et forhold, hvorfor jeg ikke forventet meg mer enn jeg gjorde - og så måtte jeg ta et oppgjør med meg selv på det også.

Men jeg har også prøvd å finne ut hva jeg har lært av de mennene som har krysset livet mitt i korte eller lengre forhold. For de fleste har jeg lært noe av, både positivt og negativt. Det forsøker jeg også å ta med meg, for det gjør at jeg lettere kan ringe inn de som er interessante for meg - og ikke.

Les litt om kjærlighetens fem språk, tror det kan være nyttig for deg. Det tror jeg gjelder mannen som svarte over her også. For hvis man ikke er oppmerksom på hva som er viktig for den andre, da risikerer gode forhold å ryke fordi begge går og forventer eller tror den andre må forstå hvor glad man er i den. Det er også noen tester man kan ta og slik finne ut hva som er ditt/dine hovedspråk.

Anonymkode: 7dd96...5dd

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Akkurat det sa eksmannen min også, at han viste meg at han var glad i meg ved å gjøre ting hjemme osv. Det kan selvfølgelig godt være det fungerer fint for deg og din kone, men for meg var det langt fra nok. Når jeg f.eks. var syk i en lang periode og fikk medisiner som ga en del bivirkninger, spurte han ikke en eneste gang om hvordan jeg hadde det. Eller jeg kunne finne på allverdens ting med ungene uten at det noensinne fortjente en hyggelig kommentar. Og han fikk masse! Men når han ville gi meg oppmerksomhet, var det med kroppskontakt, som du sier, i betydningen sex, og det siste i verden jeg ønsket, var å ha sex med en mann som fikk meg til å føle meg usynlig og tråkka på. 

Det blir noe helt annet når det er snakk om å være syk. Jeg tenkte mer på hverdagslige situasjoner. Og, jeg tenkte ikke på seksuelle tilnærmelser når jeg skrev kroppskontakt, bare så det er klart. Jeg tenkte på helt vanlig kontakt for å vise nærhet, klem/kos osv. 

Skrevet

Absolutt finnes det slike menn😊

Anonymkode: 67ea8...a10

Skrevet

Ja, min mann.

Anonymkode: 83844...012

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir noe helt annet når det er snakk om å være syk. Jeg tenkte mer på hverdagslige situasjoner. Og, jeg tenkte ikke på seksuelle tilnærmelser når jeg skrev kroppskontakt, bare så det er klart. Jeg tenkte på helt vanlig kontakt for å vise nærhet, klem/kos osv. 

Det er nok jeg som er litt for rask til å dømme og tror alle er som min eksmann - unnskyld! Ville gjerne ha hatt oppmuntrede klemmer og kjærtegn (da hadde det kanskje blitt overskudd til sex også) 😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å vise det er like bra som å si det, altså :)

Jeg er vant med menn rundt meg som sier fra - enten det er min egen mann, kolleger eller familie - om alt som er bra. Det er veldig koselig. Jeg gjør det samme tilbake.

Anonymkode: b937b...10b

Skrevet
1 time siden, tante grusom master of law skrev:

Mannen min oppfyller alt du skriver. Han er min aller nærmeste og beste venn og min klippe her i livet. Jeg føler jeg er utrolig heldig som ble sammen med et så fint menneske. Han vil meg (og barna) alt godt, han støtter meg hundre prosent i alt. Er jeg nede så bygger han meg opp. Han gir meg masse komplimenter og forteller meg ofte hvor stolt han er som har akkurat meg til kone. I tillegg så har vi det veldig gøy sammen, kan sitte og skravle i timesvis om bare tull og le oss halvt ihjel.

Sånn har vi det og❤️ Takk og lov for det!

Skrevet
Akkurat nå, Twintipp skrev:

Sånn har vi det og❤️ Takk og lov for det!

Fantastisk!

Skrevet

Åjada! Han finnes. Dessverre er han min 🤷‍♀️
Håper det finnes en til deg også!

Jeg hadde det som deg, HI. 
Kommet ut av et langt ekteskap hvor jeg overhode ikke følte meg verdsatt. Og egentlig aldri var blitt det heller.

Men så traff jeg mannen i litt liv. 
En ting er alt han sier. Han kommer med masse komplimenter. Sier så mye fint. SER meg. Merker hvis det er noe, og tar da opp at det ser noe plager meg. Vil meg bare godt, og gjør så mye fint for meg. Koser på meg, klemmer, holder rundt. Tar sin del av alt arbeid. Spør hvordan der går med meg hver eneste dag hvis han eller jeg er på jobbreise. Setter meg høyere enn alt. Jeg både vet og merker hvor mye han bryr seg. Det er en utrolig fin følelse! Og han får selvsagt det samme tilbake. Det er lett å være raus mot en som er så raus. 

Forleden dag merket jeg plutselig at han satt å så på meg i stede for TV som vi egentlig så på. Jeg spurte hva det var, og han svare: «Du er bare så fin. Jeg bare ser litt på deg og kjenner litt på hvor vanvittig høyt jeg elsker deg.» 

Altså 😍🥰 Sikkert litt sukkersøtt for enkelte. Jeg ville nok tenkt det i mitt tidligere forhold, da det på den tiden var helt unaturlig for meg med sånn prat. Men å føle seg elsket på den måten, det er bare magisk. 

Anonymkode: ca2ac...29d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åjada! Han finnes. Dessverre er han min 🤷‍♀️
Håper det finnes en til deg også!

Jeg hadde det som deg, HI. 
Kommet ut av et langt ekteskap hvor jeg overhode ikke følte meg verdsatt. Og egentlig aldri var blitt det heller.

Men så traff jeg mannen i litt liv. 
En ting er alt han sier. Han kommer med masse komplimenter. Sier så mye fint. SER meg. Merker hvis det er noe, og tar da opp at det ser noe plager meg. Vil meg bare godt, og gjør så mye fint for meg. Koser på meg, klemmer, holder rundt. Tar sin del av alt arbeid. Spør hvordan der går med meg hver eneste dag hvis han eller jeg er på jobbreise. Setter meg høyere enn alt. Jeg både vet og merker hvor mye han bryr seg. Det er en utrolig fin følelse! Og han får selvsagt det samme tilbake. Det er lett å være raus mot en som er så raus. 

Forleden dag merket jeg plutselig at han satt å så på meg i stede for TV som vi egentlig så på. Jeg spurte hva det var, og han svare: «Du er bare så fin. Jeg bare ser litt på deg og kjenner litt på hvor vanvittig høyt jeg elsker deg.» 

Altså 😍🥰 Sikkert litt sukkersøtt for enkelte. Jeg ville nok tenkt det i mitt tidligere forhold, da det på den tiden var helt unaturlig for meg med sånn prat. Men å føle seg elsket på den måten, det er bare magisk. 

Anonymkode: ca2ac...29d

Synes det høres vidunderlig ut, jeg 😊 Du er heldig, nyt det! 

Skrevet

Min var sånn! Omsorgsfull og støttende. En fantastisk fyr. 
Han lever dessverre ikke lenger, men jeg ser meg om etter en lignende en 😊

Anonymkode: aff9c...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...