Gå til innhold

Noen som har peiling på EKG?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt EKG idag og det varte i 10 sekunder..Får man sett "noe" da på  så kort tid? Nå skulle jeg sjekkes for at hjertet slår så rart innimellom,men nå er det 3 uker siden sist, men går det an å fange det opp da siden EKG bare er i 10 sekunder?

 

Anonymkode: e49d9...9f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EKG er ett kort «fotografi» av hjertet ditt. Dvs, er det noe galt i det øyeblikket man tar EKG så ser man det. Er det store, alvorlige ting ville dette trolig kommet opp, man kan f.eks se ett gammelt hjerteinfarkt. Men små ting som skjer «innimellom» vil man ikke se da dette kun er ett kortvarig bilde. Er det noe som kun skjer innimellom må du evt ha telemetri ett døgns tid, kanskje er du så heldig at plagene skjer mens du da er koblet på

Anonymkode: 83b36...562

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har tatt EKG idag og det varte i 10 sekunder..Får man sett "noe" da på  så kort tid? Nå skulle jeg sjekkes for at hjertet slår så rart innimellom,men nå er det 3 uker siden sist, men går det an å fange det opp da siden EKG bare er i 10 sekunder?

 

Anonymkode: e49d9...9f8

Det du beskriver kan være VES. Da sendes ikke signalene fra sinusknuten. Det er helt vanlig, ubehagelig for noen men stort sett ufarlig når det skjer sjelden. Jeg har dette selv, og det skjer spesielt om jeg har drukket lite over litt tid.

Anonymkode: 83b36...562

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du beskriver kan være VES. Da sendes ikke signalene fra sinusknuten. Det er helt vanlig, ubehagelig for noen men stort sett ufarlig når det skjer sjelden. Jeg har dette selv, og det skjer spesielt om jeg har drukket lite over litt tid.

Anonymkode: 83b36...562

Er det akkurat som at noen slår pusten ut av deg akkurat når det starter, åsså slår hjertet helt vilt etterpå? Har prøvd å telle puls når det skjer men det slår ikke i takt i det hele tatt så får ikke telt.. Varer i rundt 20-30 sekunder, men jeg rekker å bli redd og da blir det ikke noe bedre..Når jeg fikk det sist så hadde jeg drukket en kaffe mocca førut og hadde akkurat spist og hadde vært sulten..Får ett sånn slag der liksom pusten blir slått ut av meg ellers og men da blir det bare med det ene slaget.. 

Hi

Anonymkode: e49d9...9f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...