Gå til innhold

Medisinmangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har migrene og bruker to ulike anfallsmedisiner. Nå er det tydeligvis medisinmangel og jeg har det siste halve året slitt med å få tak i medisiner. 

Sist jeg var på Apoteket var det helt tomt for begge preparater, også for erstatningspreparatene. Helt tomt på lager og hos grossist. Apotekeren var ikke veldig serviceinnstilt, men etter litt om og menn gikk han med på å se igjennom hva de andre apotekene i kjeden hadde. Han lurte først på om jeg var villig til å fly til Nord-Norge for å hente ut medisiner (seriøst??). Til slutt fant han et par apotek som hadde medisinene inne og lover p sende en bestilling, de skulle kolle innen 10 dager.

I dag hadde det gått 14 dager uten beskjed og jeg gikk derfor innom for å høre. Da viste det seg at apotekeren slett ikke hadde lagt inn noen bestilling, den håndskrevne lappen fra mitt forrige besøk med medisintyper, antall og mitt telefonnummer fant de til slutt krøllet sammen på en pult....... 

så deres alternativ var nå at jeg enten kunne fly til Bergen og hente medisinen selv eller de kunne sende den med budbil. Det ville koste meg ca 2000 kr! 

Helt ærlig? Er det sånn det fungerer? De gjør en feil og jeg skal betale for det? Jeg skjønner jo at det er problematisk for de når grossisten er tom, men helt seriøst. Jeg kan selvfølgelig ikke betale flere tusen for en åpenbar feil de har gjort! 

Anonymkode: 57b5a...c91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken medisin er det? Hvor i landet bor du? Jeg kan sjekke for deg

Anonymkode: 9f3f2...29b

Skrevet

Utrolig dårlig å love noe, og ikke gjøre det.

Har du sjekket hos andre kjeder, eller hos nettapotek?

Anonymkode: 5cd2c...269

Skrevet

Jeg ville ringt apotek selv om de heller ikke har på nettapotek.

Om du har mulighet til å reise til Sverige kan det være du kan få tak i medisinene der?

Anonymkode: 25301...573

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig dårlig å love noe, og ikke gjøre det.

Har du sjekket hos andre kjeder, eller hos nettapotek?

Jeg har forsøkt nettapotek, men fordi reseptene visstnok et «i ekspedisjon» hos det aktuelle apoteket som liksom skulle ha bestilt medisinen får jeg verke brukt den på nett eller hos andre fysiske apotek. 

Møkk altså!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har forsøkt nettapotek, men fordi reseptene visstnok et «i ekspedisjon» hos det aktuelle apoteket som liksom skulle ha bestilt medisinen får jeg verke brukt den på nett eller hos andre fysiske apotek. 

Møkk altså!

Jøss, går det an, når de ikke har medisinene og ikke har bestilt de til deg. Hvilke migrenemedisner er det snakk om?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Møkk altså!

Du må få de til å slette det. Har jo flere ganger gått til et apotek i en annen kjede, hvis det første apoteket var tomt. Har aldri opplevd at jeg ikke får de ut et annet sted.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, går det an, når de ikke har medisinene og ikke har bestilt de til deg. Hvilke migrenemedisner er det snakk om?

Naramig og Relpax

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Naramig og Relpax

Du er skikkelig uheldig da, at begge de du bruker er det mangel på :(  Jeg ante ikke at det var mangel på migrenemedisiner engang, ser jeg er heldig som ikke bruker akkurat de 2 typene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...