Gå til innhold

Vegetar lasagne. Hva smaker squash?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage dette i dag - men er usikker på squashen. Er ikke så glad i kokte moshne grønnsaker men må ha litt fyllmasse. Hva smaker den? Agurk?

Anonymkode: 18b6b...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaker egentlig ingenting, den er så super å bruke fordi den trekker til seg smaker fra andre ting. 

Anonymkode: 1a9ba...5c0

Skrevet (endret)

Moste kikerter er kjempegodt som fyllmasse i vegetarlasagne. Finhakk grønnsakene før du bruker dem i sausen, da merker du ikke dem i lasagnen. Son #2 sier så trekker squashen til seg alle gode smakene i sausen. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Takk for svar begge to - da bruker jeg den i dag og håper ungene ikke merker noe 😂

HI

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar begge to - da bruker jeg den i dag og håper ungene ikke merker noe 😂

HI

Når toamtsausen er kokt (og grønnsakene er møre) kan du kjøre den kjapt i blenderen eller med en stavmikser ;)
Gulrot og sellerirot kan du fint rive i sausen, da blir det ikke "klumper" 

Skrevet

Jeg skjærer opp squashen med ostehøvel og legger på bakepapir på stekeplater, salter og steker i 8-10 min i ovnen, da trekker vannet ut av de. Synes de er så mye bedre i smak da. Da spiser til og med mine sære barn det i lasagne. 

Anonymkode: ca0a3...671

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte å lage dette i dag - men er usikker på squashen. Er ikke så glad i kokte moshne grønnsaker men må ha litt fyllmasse. Hva smaker den? Agurk?

Ikke noe.

Anonymkode: 1ed89...6eb

Skrevet

Den smaker ingenting men konsistensen er rar. Jeg «tørker» den også litt i ovnen med salt og pepper først som en over her. Da er den bedre. Ellers bruker jeg alle slags grønnsaker som jeg kjører i stavmikser til en jevn masse. Noen ganger har jeg i nøtter også. 

Anonymkode: cf7ac...922

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...