Gå til innhold

Hvor mange kvm bor dere på og hvor mange er dere i familien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og to ungdommer bor nå på ca 140 kvm men skal ned i str til va 85 kvm. Spent på hvordan det blir🙄

Anonymkode: 9a5d7...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er 5, hvorav 3 pubertale unger. Huset er 130 m^2. Skal bygge på et soverom på 12 m^2, da jentene trenger hvert sitt soverom. 

Anonymkode: e99dd...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og to ungdommer bor nå på ca 140 kvm men skal ned i str til va 85 kvm. Spent på hvordan det blir🙄

Anonymkode: 9a5d7...8f0

Hvis det er 3 soverom, er ikke det noe problem. Vi kunne godt hatt mindre stue/kjøkken, men ser behovet ungene har for et eget rom. Men det finnes jo gode løsninger for avdekte soner om de må dele også. 

Anonymkode: e99dd...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

6 stk. Bor på 600kvm. 

Anonymkode: 9e0c5...b82

Klarer dere å bruke alt? Kunne sikkert klart å bruke 250 m^2. Vi er 5 på 130, men 600? Hadde ikke visst hva jeg skulle fylle den plassen med 😜

Anonymkode: e99dd...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85kvm 2v 1b bor fast. 1 ekstra annenhver uke. For et par år siden var vi enda en person, men som nå har flyttet hjemmefra. Alle har eget soverom og god planløsning. Vi kunne ønsket oss kjeller/loftstue, men det har vi løst ved at barna har TV på rommet som de bruker da de har venner på besøk til spill, filmer etc. Såklart litt lite oppbevaring, men nå samler vi ikke opp ting vi ikke bruker heller.

Anonymkode: deae7...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 på 170 m2. Har bygd selv og har dermed optimal planløsning for oss, så det funker veldig godt selv om det ikke blir er så stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 på 75 kvm. Går greit det men hater å ha vennegruppe ettersom alle de andre i klassen bor i 2 etasjers hus. Da virker plutselig en leilighet på 75 kvm veldig liten.

Anonymkode: 506d3...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig flyttet til mindre. Hadde 380 men mye ble ikke brukt. Nå har vi 210. To voksne, to barn og en hund. 

Anonymkode: 2d416...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne og 2 barn i småskolealder, bor på 180 kvm, passer oss perfekt med 3 soverom og bad oppe, 2 stuer, bad, kjøkken og stor stue/ spisestue nede. Er oppvokst i rekkehus på ca 110 kvm og det var også fint, så lenge man har plass til både å være sammen og hver for seg.

Anonymkode: 2b95e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

220 kvm, vi er 2 voksne og 2 barn og 1 katt. Et av barna er ungdom og jeg er sjeleglad vi har ekstra stue i sokkelen. Så har vi man cave og et treningsrom, noe jeg er veldig glad for.

Jeg tror ikke vi blir boende her så veldig lenge etter ungene flytter, huset er over 3 etasjer og jeg har ikke lyst å måtte bruke så mange trapper når jeg blir eldre. Akkurat nå er det derimot perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet på 85 kvm, 2 barn (11 og 13) og én voksen. Ungene har nettopp fått hvert sitt rom og jeg flyttet ut på sovesofa i stua. Grudde meg lenge til å miste soverommet mitt, men det fungerer faktisk forbausende bra. Og selvfølgelig trengte ungene egne rom nå, særlig hun som nettopp har fylt tretten.

Anonymkode: 2adab...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 voksen, 1 barn som er 10 år og 1 hund. Vi bor i ett hus på 650 kvm, og det er egentlig altfor stort, men ettersom jeg eier gård og bolighuset på gården er så stort. Vi har 7 soverom, 4 bad, stort kjøkken, stor spisestue og fire stuer til. Alle rom er møblert ettersom møblene følger huset i generasjoner, men 3 av soverommene benyttes lite, og to av stuene benyttes lite.

Anonymkode: 26199...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enebolig på 320 kvm med stor hage. To barn og to voksne. Det er deilig med stor plass, men samtidig er det et par negative ting ved det. Først og fremst bruker jeg mye tid på å vaske og rydde. I tillegg blir det mye ræl i boder og skap når man har såpass god lagringsplass. 

Så fort barna har flyttet ut skal huset selges til fordel for en leilighet med minimalt med vedlikehold. Da skal jeg sitte på balkongen min og se på solnedgangen (og alle rundt som sliter seg ut med å male hus, klippe gresset osv 😜)

Anonymkode: 41463...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1 voksen, 1 barn som er 10 år og 1 hund. Vi bor i ett hus på 650 kvm, og det er egentlig altfor stort, men ettersom jeg eier gård og bolighuset på gården er så stort. Vi har 7 soverom, 4 bad, stort kjøkken, stor spisestue og fire stuer til. Alle rom er møblert ettersom møblene følger huset i generasjoner, men 3 av soverommene benyttes lite, og to av stuene benyttes lite.

Anonymkode: 26199...5a1

Det høres helt vidunderlig ut! Men ser at det er mye å holde i orden og mye plass som ikke benyttes. 

Anonymkode: 2adab...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på 120 m2, bor sammen med mine 2 tenåringer. Og her har vi god plass. Veldig usikker på hva jeg gjør da de flytter hjemmefra. Håper jeg har fått en mann og kan fortsette å bo her. For ellers blir det nok litt stort for bare meg. Men trives her.

Anonymkode: bd96a...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...