Gå til innhold

Sliter med så mye hjertebank!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I starten av januar la jeg om kosten litt, kuttet ut alle søtsaker og økte mengden med trening. Det har gitt de to positive resultatene vektnedgang på ca 5 kg og en betydelig lavere hvilepuls (fra 70 til 60). I tillegg har jeg mer energi, finere hud og hår osv. MEN det har også medført enormt mye hjertebank, og det er skikkelig ekkelt! Det kommer nesten hver gang jeg sitter eller ligger helt i ro og slapper av, og det kan komme 7-10 runder på bare noen minutter på det verste. Jeg blir uvell av det. Noen som vet hvorfor dette skjer?

Anonymkode: 04928...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur til legen, kan hende du nå får i deg for lite mineraler, og det kan gi mye hjertebank.

Anonymkode: cf63b...dc2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ta deg en tur til legen, kan hende du nå får i deg for lite mineraler, og det kan gi mye hjertebank.

Hm, det høres rart ut. Jeg spiser sunn og normal mat, bare litt mindre enn før (ca 1400-1500 kcal), men det kan jeg sikkert sjekke. Takk for svar.

HI

Skrevet

Jeg har det også slik. Fikk det sjekket. Jeg har flere ekstraslag pr minutt i både de store og de små hjertekamrene. Jeg har et kammer som lekker og gir en bi-lyd og jeg har en grenblokk (en typ skade på hjertet som gjør at signalene må gå en annen vei enn den "vanlige" veien)

Jeg ble helt svett da jeg fikk høre dette, men alle disse tingene er vist helt ufarlig.

Det eneste han sa var at jeg kunne få medisiner mot hjertebanken om det ble for intenst (at det gikk utover søvnen osv). Men jeg kan fint leve uten medisiner så lenge jeg vet det ikke er farlig.

Du kan selvsagt sjekke det for å utelukke noe alvorlig, men hjertebank er vist veldig normalt 😊

Anonymkode: db982...704

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hm, det høres rart ut. Jeg spiser sunn og normal mat, bare litt mindre enn før (ca 1400-1500 kcal), men det kan jeg sikkert sjekke. Takk for svar.

HI

Når du trener mer så trenger du også mer mineraler, så kan være en kombinasjon.

Ta uansett en sjekk hos legen.

Jeg får selv innimellom hjertebank. Hos meg hjelper det da å ta kalium og/eller magnesium en stund (normale doser), så roer det seg igjen. For lite salt kan forresten også gjøre at jeg får det. Det var det der med balanse ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...