Gå til innhold

Hva er ditt tips til å perfekt biff?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er veldig glad i kjøtt men får ikke til å få biffen bra. Enten blir den så mye stekt at det ikke er godt ellers så blir den ikke skikkelig steikt. Ser det står at den skal stå på høy varme først,min går fra 1-9 hvor varmt hadde dere tatt den på da? Å når den skal etterstekes hvor varm ville dere hatt varmen da? Beklager må ha det inn med teskje for min biff blir ikke bra.

Anonymkode: 5c8d1...457

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør dette: 

Kjøper litt tykke biffer.

Steker på høy varme 1-1,5 min på hver side for å få god stekeskorpe.

Putter i steketermometer og setter i ovnen på 180 grader til kjernetemperaturen er 63 grader.

Tar biffene ut av ovnen, uten å røre steketermometeret, og lar dem hvile utildekket i minst 5 min.

Du har perfekte biffer, hver gang! 😊

Anonymkode: a41ff...060

Skrevet

Jeg ville ikke ha brukt høyeste setting, bruk 7 eller 8. Smelt smør i jernpanne, gjerne en blanding av smør og olje. Sørg for at smøret er brunet før du legger biffene i. Ikke stikk i dem eller fikle med dem, men følg med: når det begynner å piple kjøttsaft ut på oversiden, snur du dem. Deretter er det bare 2-3minutter som skal til.

Anonymkode: b2595...fcf

Skrevet

Jeg steker også først i panne, også i ovnen. Ellers blir de bare rå med stekeskorpe og jeg driiiiitsur 

Anonymkode: f3ba1...f6e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg steker også først i panne, også i ovnen. Ellers blir de bare rå med stekeskorpe og jeg driiiiitsur 

Anonymkode: f3ba1...f6e

Hvor lenge i ovnen og hvor sterk varme i steikeovnen da? Har ikke steketermometer

Anonymkode: 5c8d1...457

Skrevet
13 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvor lenge i ovnen og hvor sterk varme i steikeovnen da? Har ikke steketermometer

Anonymkode: 5c8d1...457

Jeg har vel ca 175 grader og 10 minutter ca. Du kan skjære i en biff og se om den er stekt nok. 

Anonymkode: f3ba1...f6e

Skrevet

Mannen min 😀😉

Anonymkode: 5badc...6c1

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min 😀😉

Anonymkode: 5badc...6c1

Wow er han spiselig da? :P Er nemlig kjempe sulten :D

Skrevet

Egon 👌🏻
 

😂

Hilsen frøken Fjordland 🤪

Anonymkode: 2968c...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...