Himmel og hav Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Mange butikker har jo begynt med papirposer, sikkert fordi det skal være så miljøvennlig. Jeg bruker mye handlenett, men når jeg glemmer det, så kommer jeg jo hjem fra en bytur med papirposer i ulike størrelser. Jeg skal innrømme at de fleste havner rett i papirsøpla, for jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til. Mange av dem har jo også et format som gjør dem uegnet til det meste annet. Plastposer får jeg gjenbrukt til søppel, tomflasker, badetøy, oa, men alle disse odde papirposene... Hva gjør dere med de dere får?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Bruker dem til å samle papirsøppel inne før jeg bærer det ut i papirsøpla ute. Vet ikke helt hva annet de kan brukes til. De tåler ikke akkurat mye før de revner. Anonymkode: 6d88c...051
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Sørger for at jeg aldri glemmer handlenett. Glemmer du mobilen hjemme også? Du får planlegge bedre. Anonymkode: 88d48...269
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 Samler papirsøppel, eller bruker de som emballasje for å sende pakke Det irriterer meg at de brukes, fordi de ikke er mer miljøvennlige enn plast allikevel Anonymkode: 98328...795
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sørger for at jeg aldri glemmer handlenett. Glemmer du mobilen hjemme også? Du får planlegge bedre. Anonymkode: 88d48...269 Jeg glemmer ofte mobilen hjemme. Oftere enn handlenett som stort sett ligger i bilen. Er jeg tilgitt for bruk av papirposer de få gangene det gjelder? Anonymkode: 6d88c...051
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 De legges rett i papirsøpla. Hater disse posene og de som bruker dem burde sjekke ut litt mer fakta. For papirposer er verre for miljøet enn plastposer så lenge de ikke kastes ut i naturen. Anonymkode: 2383d...31f
sug lut Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 Elsker papirposer, de står i kurven for papirsøppel og man slipper derfor å bære med seg posen hjem igjen, den kan kastes med resten av papiret. Beste stedet for papirposer er Ikea og hagesenteret, de passer godt i kurven min og dessuten har jeg dermed en god grunn for å shoppe planter og stearinlys.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #8 Skrevet 18. februar 2020 Her brenner vi dem i ovnen. Anonymkode: 984c9...900
Himmel og hav Skrevet 18. februar 2020 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sørger for at jeg aldri glemmer handlenett. Glemmer du mobilen hjemme også? Du får planlegge bedre. Anonymkode: 88d48...269 Nei, mobilen er alltid med, ellers får jeg jo ikke betalt. Godt å høre at det er noen ufeilbarlige som veier opp for sånne svimer som meg .
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #10 Skrevet 18. februar 2020 bruker de til å samle og bære ut papirsøppel. Synes de er praktiske til det bruket. Anonymkode: 96363...0fb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #11 Skrevet 18. februar 2020 De som er litt fine bruker jeg til gaveposer innad i familien istedenfor å pakke inn med engangspapir. Ellers er de fine å oppbevare ting i som ikke liker å bli innestengt lufttett i plastposer. Anonymkode: dbcf8...13f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #12 Skrevet 18. februar 2020 Har svært få. Bruker plastikk MED GLEDE. Anonymkode: 065ba...610
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #13 Skrevet 18. februar 2020 Kaster de i restavfall når vi kommer hjem. Anonymkode: a15f9...175
Himmel og hav Skrevet 18. februar 2020 Forfatter #14 Skrevet 18. februar 2020 46 minutter siden, sug lut skrev: Elsker papirposer, de står i kurven for papirsøppel og man slipper derfor å bære med seg posen hjem igjen, den kan kastes med resten av papiret. Beste stedet for papirposer er Ikea og hagesenteret, de passer godt i kurven min og dessuten har jeg dermed en god grunn for å shoppe planter og stearinlys. Ja, de store kan jo brukes til papirsøppel og tomflasker, men alle de små, som gjerne har trådhåndtak og er av glanset papir er jo bare fancy tull.
sug lut Skrevet 18. februar 2020 #15 Skrevet 18. februar 2020 17 minutter siden, Himmel og hav skrev: Ja, de store kan jo brukes til papirsøppel og tomflasker, men alle de små, som gjerne har trådhåndtak og er av glanset papir er jo bare fancy tull. Jeg tror jeg shopper for lite fancy. Det skjer kun før jul og da blir de gjerne med pakka til mottaker.
Leverpostei Skrevet 18. februar 2020 #16 Skrevet 18. februar 2020 35 minutter siden, Himmel og hav skrev: Ja, de store kan jo brukes til papirsøppel og tomflasker, men alle de små, som gjerne har trådhåndtak og er av glanset papir er jo bare fancy tull. De må du rett og slett si nei takk til. Hvis du ikke har handlenett har du sikkert en annen pose, en veske, en sekk, eller du skal videre til bilen om ikke lenge og kan ta varen i hånden.
sug lut Skrevet 18. februar 2020 #17 Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, Himmel og hav skrev: Ja, de store kan jo brukes til papirsøppel og tomflasker, men alle de små, som gjerne har trådhåndtak og er av glanset papir er jo bare fancy tull. Forøvrig liker jeg prinsipielt fancy tull.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #18 Skrevet 18. februar 2020 Bare nevner det https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2018/KMTE51001118 Anonymkode: 748ca...5de
Himmel og hav Skrevet 18. februar 2020 Forfatter #19 Skrevet 18. februar 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare nevner det https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2018/KMTE51001118 Anonymkode: 748ca...5de Der ble jeg enda litt mer glad i de handlenetta jeg vanligvis bruker. Tynne polyesternett, kan vaskes om det trengs, og de eldste jeg har er sikkert 7-8 år gamle. Må bare bli enda flinkere til å ta de med på annet enn handling av mat.
*Miss Marple* Skrevet 18. februar 2020 #20 Skrevet 18. februar 2020 Jeg bretter de pent sammen og bruker de når behovet melder seg. IKEA og andre store poser brukes ofte til papiravfall og flasker her også, mens de fancy jåleposene bruker jeg når jeg skal levere tilbake noe jeg har lånt, til gaver og ellers nå jeg har behov for noe litt finere enn plastpose fra Kiwi.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #21 Skrevet 18. februar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Sørger for at jeg aldri glemmer handlenett. Glemmer du mobilen hjemme også? Du får planlegge bedre. Anonymkode: 88d48...269 Her har vi en bedreviter, som har svar på alt. Bortsett fra å svare på det Ts spør om. Du må lese bedre. Anonymkode: 0022c...095
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #22 Skrevet 18. februar 2020 Jeg bretter de og samler de opp på ett sted. Både meg og ungene bruker de til alt og ingenting. Sist det ble hentet en fra kurven var når 17åringen skulle ha med seg noen blomster på skolen til valentine. Jeg bruker posene til strikketøyet. Veldig praktisk å bære med seg når jeg skal noen steder, har ulike størrelser så trenger ikke en diger pose når det er noe smått jeg lager. Blir det for fult i kurven min sender jeg med mamma endel. Pappa lager tennbriketter så da legger han de i pappirposer. jeg bruker en papirpose til pappsøppel, men den tømmes helt til den ikke holder lengre. Jeg velger helst plast enn papir, for jeg trenger søppelposer til søppla og ofte er disse plastposene mer miljøvennlige enn om jeg skulle kjøpt en rull med avfallsposer i butikken. Bæreposene i de største dagligvarebutikkene er gjenbrukt plast, er laget for å løse seg opp, deg går penger til miljøfondet bla. Så jeg vil heller kjøpe disse posene. Anonymkode: 2aab2...10d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #23 Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her har vi en bedreviter, som har svar på alt. Bortsett fra å svare på det Ts spør om. Du må lese bedre. Anonymkode: 0022c...095 Så vanskelig er det ikke. Bare dårlige unnskyldninger. Kanskje det hadde vært en idé å heller skaffe én stor pose istedenfor for å ta med seg alle disse små posene da. Krever ikke så mye hjerneceller å skjønne det. Anonymkode: 88d48...269
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #24 Skrevet 18. februar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kaster de i restavfall når vi kommer hjem. Anonymkode: a15f9...175 Hvorfor i restavfall? Anonymkode: beaa8...dbe
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #25 Skrevet 18. februar 2020 Jeg synes de som regel ikke er brukendes til så mye, de er så små mange av de. F.eks de her man får på apotekene, de går jo rett i søppla. I motsetning til når jeg fikk de små plasposene der, de ble brukt til mye rart. Anonymkode: beaa8...dbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå