Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Hvordan er det å kunne stå opp uten å ha vondt, å ikke måtte legge seg midt på dagen og hvile mens huset går opp i liminga? Å kunne velge akkurat den treningsformen du liker uten å måtte ta hensyn til om ryggen og ledda tåler det? Å ikke måtte velge mellom oppvasken og trimturen fordi du ikke har energi til begge? Dere som aldri har tenkt på slikt eller lik ende, vær så snill, vær glad i den kroppen du har, sett pris på alt som virker, og ikke la komplekser ødelegge den flotte kroppen du har. Hengpupper og strekkmerker betyr ingenting i verken i den store eller den vesle sammenhengen❤️. Anonymkode: 1aa6a...420
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Har du vært syk hele livet? Stakkars! Det er flott med en frisk kropp. Man slipper bekymringer og irritasjon over alt kroppen ikke får til Jeg var i toppform store deler av livet før. Anonymkode: 860d4...1e5
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Det er helt fantastisk, og jeg er takknemlig hver dag. Jeg har kjempestor respekt for folk som lever med smerter og sykdom. Sender deg en klem. Anonymkode: ccfdb...c51
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er helt fantastisk, og jeg er takknemlig hver dag. Jeg har kjempestor respekt for folk som lever med smerter og sykdom. Sender deg en klem. Anonymkode: ccfdb...c51 Takk❤️❤️ og godt å høre at du er frisk, og så lurer jeg på om du har noen nære med kronisk sykdom siden du er så bevisst på og takknemlig for å vere frisk? Jeg har inntrykk av at mange ikke reflekterer over det. Anonymkode: 1aa6a...420
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 Helt frisk er den ikke men frisk nok til at jeg faktisk setter veldig pris på den slik den er. Synes du også skal sette pris på det du faktisk har. For det er mennesker som har det verre en deg, ikke kan se, prate eller røre seg. Ikke for å trekke din vonde kropp i tvil, men du har også ting å glede deg over. Etter min tante fikk ALS har mitt syn på hva man kan bruke kroppen sin til forandret seg. Sett pris på at du kan legge armene rundt den du er glad i. At du kan bruke stemmen til å si det. Livet er nå og ofte kan man finne glede i de små ting. Anonymkode: 9cf95...e2b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du vært syk hele livet? Stakkars! Det er flott med en frisk kropp. Man slipper bekymringer og irritasjon over alt kroppen ikke får til Jeg var i toppform store deler av livet før. Anonymkode: 860d4...1e5 Var friskere før. Men jeg har en diagnose som nok har preget livet og energinivået mitt siden tenåra, selv om jeg da gikk ut fra at alle nok helst ville ligge på sofaen fordi alt annet var så slitsomt, men det var jeg som var lat når jeg ikke orket å gjøre noe. Og har hatt smerter siden tenåra, med beskjed om senebetennelse og å spise ibux gang på gang. Så det var godt å få diagnose for noen år siden. Anonymkode: 1aa6a...420
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Helt frisk er den ikke men frisk nok til at jeg faktisk setter veldig pris på den slik den er. Synes du også skal sette pris på det du faktisk har. For det er mennesker som har det verre en deg, ikke kan se, prate eller røre seg. Ikke for å trekke din vonde kropp i tvil, men du har også ting å glede deg over. Etter min tante fikk ALS har mitt syn på hva man kan bruke kroppen sin til forandret seg. Sett pris på at du kan legge armene rundt den du er glad i. At du kan bruke stemmen til å si det. Livet er nå og ofte kan man finne glede i de små ting. Anonymkode: 9cf95...e2b Og det gjør jeg. Men jeg ble provosert av den tråden om den perfekte kroppen, hvorfor skal vi tenke på hvordan kroppene våre ser ut?? Jeg er i arbeid og har mange barn, det er mange som har det mye mye verre, dødelige diagnoser osb. Jeg vil bare at folk skal slutte å bekymre seg for utovernavle og appelsinhud osb. Det er så mye bortkastet tid og energi!! Anonymkode: 1aa6a...420
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #8 Skrevet 18. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var friskere før. Men jeg har en diagnose som nok har preget livet og energinivået mitt siden tenåra, selv om jeg da gikk ut fra at alle nok helst ville ligge på sofaen fordi alt annet var så slitsomt, men det var jeg som var lat når jeg ikke orket å gjøre noe. Og har hatt smerter siden tenåra, med beskjed om senebetennelse og å spise ibux gang på gang. Så det var godt å få diagnose for noen år siden. Anonymkode: 1aa6a...420 Ja, de fleste tenåringer er late og ligger mye på sofaen så det var ikke rart. Heldig som fikk en diagnose! Greit å vite hva det er.. Jeg famler rundt i mørket, ingen leger vet hva som er galt. Det er utenfor norske legers felt. Anonymkode: 860d4...1e5
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #9 Skrevet 18. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, de fleste tenåringer er late og ligger mye på sofaen så det var ikke rart. Heldig som fikk en diagnose! Greit å vite hva det er.. Jeg famler rundt i mørket, ingen leger vet hva som er galt. Det er utenfor norske legers felt. Anonymkode: 860d4...1e5 Ja, og jeg er heldig som fungerer nok til å vere i jobb, og ta vare på barna våre og huset (selv om jeg legger lista lavt når det gjelder husarbeid). Det er ikke enkelt å ikke vite!! Håper de finner ut av det! Anonymkode: 1aa6a...420
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #10 Skrevet 18. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk❤️❤️ og godt å høre at du er frisk, og så lurer jeg på om du har noen nære med kronisk sykdom siden du er så bevisst på og takknemlig for å vere frisk? Jeg har inntrykk av at mange ikke reflekterer over det. Anonymkode: 1aa6a...420 Nei, faktisk ikke. Men jeg jobber med helse på statlig nivå, og har konsekvenser av sykdom høyt på radaren hele tiden. Det er særlig når jeg er syk at jeg tenker mye på kronisk syke - tenk å ha det sånn hele tiden! Jeg fikk isjasproblemer under det andre svangerskapet mitt, og da kjente jeg i bare noen uker på hvordan det er å være hemmet av egen kropp, ha smerter døgnet rundt. Har migrene et par ganger i året også, og fylles av takknemlighet hver gang det er over for at jeg ikke har det sånn til vanlig. Jeg er ekstremt fysisk, og bruker kroppen min hele tiden. Jeg har forferdelig vondt av dem som ikke er så heldige, og synes dere er de tøffeste i verden som kan stå i det uke etter uke, år etter år. Anonymkode: ccfdb...c51
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #11 Skrevet 18. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, faktisk ikke. Men jeg jobber med helse på statlig nivå, og har konsekvenser av sykdom høyt på radaren hele tiden. Det er særlig når jeg er syk at jeg tenker mye på kronisk syke - tenk å ha det sånn hele tiden! Jeg fikk isjasproblemer under det andre svangerskapet mitt, og da kjente jeg i bare noen uker på hvordan det er å være hemmet av egen kropp, ha smerter døgnet rundt. Har migrene et par ganger i året også, og fylles av takknemlighet hver gang det er over for at jeg ikke har det sånn til vanlig. Jeg er ekstremt fysisk, og bruker kroppen min hele tiden. Jeg har forferdelig vondt av dem som ikke er så heldige, og synes dere er de tøffeste i verden som kan stå i det uke etter uke, år etter år. Anonymkode: ccfdb...c51 Er forresten enig i at det er litt provoserende at det fokuseres på perfekt kropp. En perfekt kropp er en som funker, kan løpe, hoppe, gi kjærlighet, ikke ha vondt. Anonymkode: ccfdb...c51
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2020 #12 Skrevet 18. februar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, og jeg er heldig som fungerer nok til å vere i jobb, og ta vare på barna våre og huset (selv om jeg legger lista lavt når det gjelder husarbeid). Det er ikke enkelt å ikke vite!! Håper de finner ut av det! Anonymkode: 1aa6a...420 Ja, jeg er dessverre ufør pga dette. Mest fordi de ikie evner å finne ut av det. Takk! Anonymkode: 860d4...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå