Gå til innhold

Den rette🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man om man er sammen med «den rette» mannen/damen?

Er det normalt å være usikker?

Jeg har samboer og vi har barn sammen, noen dager tenker jeg at han er ment for meg, mens andre dager angrer jeg nesten på at vi ble sammen🙄

Hjelper lite at en fra fortiden er i nærheten å gjør meg enda mer usikker😩

Hva gjør at dere tenker at det er dere som skal være sammen?

Anonymkode: 269bd...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt oppriktig tenker jeg at den rette/ikke rette er ting umodne mennesker tenker. 
Etter den første forelskelsen så er det aller fleste forhold hardt arbeid. Periodisk hardt arbeid. Jeg har opp og nedturer med min mann. Ikke en gang har jeg tenkt på å bytte han ut. Viktigste for meg er å ha er godt vennskap i bunn og så svinger følelsene på toppen litt opp og ned. 
Jeg tror mange menn kan være «rett» for meg. 

Anonymkode: 7d4e0...4dd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt oppriktig tenker jeg at den rette/ikke rette er ting umodne mennesker tenker. 
Etter den første forelskelsen så er det aller fleste forhold hardt arbeid. Periodisk hardt arbeid. Jeg har opp og nedturer med min mann. Ikke en gang har jeg tenkt på å bytte han ut. Viktigste for meg er å ha er godt vennskap i bunn og så svinger følelsene på toppen litt opp og ned. 

Ja mye sant i det.Har aldri vært stormende forelskelse, men noe var det siden vi ble sammen.Årene går og jeg blir mer usikker på om dette er riktig.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Det finnes tusenvis av mennesker man kan ha det mer eller mindre supert sammen med. For meg handler det matte - veier plussene opp for minusene? Er det noen nøkkelegenskaper som er på plass? Er han en god far? Kan vi le sammen? 
«Den rette» er et romantisk fabeldyr 😀 Sikkert fint å fantasere om, altså. Eller, jeg synes egentlig ikke det, men så er jeg også innmari uromantisk... 

Anonymkode: a7463...56b

Skrevet

Det er ingen som er "den rette", finner du deg en ny mann så vil han ha sine helt egne særheter og mindre attråverdige egenskaper. Akkurat som jeg og du og alle andre.

Da har du i tillegg delebarn ekser og eksfamilie på kjøpet, noe som gir ekstra utfordinger til alle forrhold.

Skrevet
10 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Det er ingen som er "den rette", finner du deg en ny mann så vil han ha sine helt egne særheter og mindre attråverdige egenskaper. Akkurat som jeg og du og alle andre.

Da har du i tillegg delebarn ekser og eksfamilie på kjøpet, noe som gir ekstra utfordinger til alle forrhold.

Ja, er bare redd for at jeg velger feil ene eller andre veien😔Jeg er så usikker

Skrevet

Slutt å vær så egoistisk. Hvis mannen din er snill gjør du ikke ungene til skilsmissebarn fordi du er "usikker på om han er den rette". På tide å bli voksen! 

Anonymkode: 9876c...b93

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja mye sant i det.Har aldri vært stormende forelskelse, men noe var det siden vi ble sammen.Årene går og jeg blir mer usikker på om dette er riktig.

Jeg tror faktisk ikke at de få forholdene hvor jeg har vært helt hinsides forelsket hadde vært liv laga for noe varig. Var forelsket, men aldri stormende forelsket, i min nåværende partner. Det hender jeg også er i tvil om fremtiden vår, men som regel går det raskt over. Vi har sterke varme følelser for hverandre med blaff av nyforelskelse og kjærlighet innimellom, vi forstår hverandre, er trygge på hverandre, kommuniserer bra og er for det meste et veldig godt team som utfyller hverandre. Og det betyr mye, selv om lidenskapen og sexlivet dessverre ikke er det det en gang var. 

Anonymkode: f8def...af6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror faktisk ikke at de få forholdene hvor jeg har vært helt hinsides forelsket hadde vært liv laga for noe varig. Var forelsket, men aldri stormende forelsket, i min nåværende partner. Det hender jeg også er i tvil om fremtiden vår, men som regel går det raskt over. Vi har sterke varme følelser for hverandre med blaff av nyforelskelse og kjærlighet innimellom, vi forstår hverandre, er trygge på hverandre, kommuniserer bra og er for det meste et veldig godt team som utfyller hverandre. Og det betyr mye, selv om lidenskapen og sexlivet dessverre ikke er det det en gang var. 

Anonymkode: f8def...af6

Takk for fint svar😊💗

vi er også et veldig godt team, samarbeider godt både med tanke på barn og husarbeid.Jeg er trygg på han og vet hvor jeg har han.

sexlivet sliter vi med da.Vi er for det meste så sliten når det er kveld og unga er i seng at det er ingen av oss som orker da😏Varierer, men sex 1-2 gang i mnd er det vi klarer.For min del så er det litt tenningsproblemer også, men hadde håpet på at det skulle gå over...

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du VELGER ikke, du HAR VALGT. Du har barn med din samboer og du er glad i ham. Ikke legg skylda på at han ikke er rett når det er du som ikke gidder vanne egen hage men tror det er grønt gress på utsiden...

Anonymkode: 1d634...887

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du VELGER ikke, du HAR VALGT. Du har barn med din samboer og du er glad i ham. Ikke legg skylda på at han ikke er rett når det er du som ikke gidder vanne egen hage men tror det er grønt gress på utsiden...

Anonymkode: 1d634...887

Trengte den takk

Har følt dette lenge og vi har jobbet mye med forholdet.Jeg er glad i han, men er redd vi bare er venner.Jeg vil jo ikke bryte opp familien😔

Skrevet
På 19.2.2020 den 7.28, Anonym bruker skrev:

Trengte den takk

Har følt dette lenge og vi har jobbet mye med forholdet.Jeg er glad i han, men er redd vi bare er venner.Jeg vil jo ikke bryte opp familien😔

Men hvor gamle er barna? Hvis den yngste er under fem, så gi det tid - årene med småbarn er utmattende for de fleste forhold, men det blir bedre! Plutselig er det mer tid og overskudd, og så kan både sexliv og egentid få mer plass igen, og dermed også følelsene få bedre kår.

Snakk med hverandre og vis omsorg, ta initiativ til nærhet og prøv å «se» ham i en travel hverdag, så kanskje han blir flinkere til å se deg også? Sex en gang eller to i måneden tror jeg er helt vanlig, særlig blant småbarnsforeldre. 

Og som en over her påpeker; du trenger ikke velge, du har valgt. Det du og mannen har sammen - barna, minnene, ungdomskjærlighet, kanskje? - kan du aldri få med en annen. Og mine og dine og våre barn høres ut som et mareritt, spør du meg. 

Anonymkode: f7b78...db5

Skrevet

Jeg tenker forøvrig også at «den rette» er noe Hollywood har funnet på og som ikke er noe voksne mennesker bør bruke tid på å tenke over. Det eneste du sannsynligvis oppnår ved å skille deg, er at den nye mannen etter et år eller to sitter i sofaen med samme slags genser som den forrige hadde og er sur over et eller annet akkurat som den forrige pleide å være, og i tillegg har du hans irriterende unger å forholde deg til og svigerforeldre som aldri tilgir ham skilsmissen fra den søte ungdomskjæresten som nå er en hevngjerrig, umulig ekskone og et evig puslespill i hverdagen med mine, dine og våre unger, og, ikke minst, sårede og ulykkelige barn som gråter etter pappa når du legger dem om kvelden. Høres ut som en fest, ikke sant? 

Jobb med det forholdet du er i, er min anbefaling. Og gi det tid. 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker forøvrig også at «den rette» er noe Hollywood har funnet på og som ikke er noe voksne mennesker bør bruke tid på å tenke over. Det eneste du sannsynligvis oppnår ved å skille deg, er at den nye mannen etter et år eller to sitter i sofaen med samme slags genser som den forrige hadde og er sur over et eller annet akkurat som den forrige pleide å være, og i tillegg har du hans irriterende unger å forholde deg til og svigerforeldre som aldri tilgir ham skilsmissen fra den søte ungdomskjæresten som nå er en hevngjerrig, umulig ekskone og et evig puslespill i hverdagen med mine, dine og våre unger, og, ikke minst, sårede og ulykkelige barn som gråter etter pappa når du legger dem om kvelden. Høres ut som en fest, ikke sant? 

Jobb med det forholdet du er i, er min anbefaling. Og gi det tid. 

Takk for svar😊yngste blir 5 år nå snart.Dagene flyr avsted og jeg føler jeg»kveles» i alt som skjer hver dag.Rekker ikke over alt og da blir forholdet lidende.

vi har vært sammen siden jeg var 18(er 33 nå) så det begynner å bli noen år.Alt jeg kjenner til og er trygg med er han.

Nå er det stor aldersforskjell mellom oss også, så føler litt på det også nå dessverre...

Nei det frister jo ikke egentlig med splitting av familier og andre involvert, men jeg er usikker enda altså....

Skrevet

Jeg burde sette ungene først, ingen tvil.Jeg er bare redd det er nettopp derfor vi enda er sammen.Spør jeg han sier han nei klart ikke, men jeg vet ikke...

Innerst inne vet jeg hva som kommer til å skje, jeg fortsetter med oss uansett om jeg ikke føler det er helt riktig for meg, pga de fine barna våre

Skrevet

Jeg burde sette ungene først, ingen tvil.Jeg er bare redd det er nettopp derfor vi enda er sammen.Spør jeg han sier han nei klart ikke, men jeg vet ikke...

Innerst inne vet jeg hva som kommer til å skje, jeg fortsetter med oss uansett om jeg ikke føler det er helt riktig for meg, pga de fine barna våre

Men er det ikke den aller beste grunnen til å forbli sammen, da? Barna? Jeg er skilt, og tro meg, du mister mer enn du umiddelbart tror. Her var det umulig å fortsette (utroskap, spillegalskap), og skilsmissen foregikk vennskapelig og ryddig, men tro meg, ungene sørger helt forferdelig allikevel. De kan fremdeles gråte og savne den som ikke er om kvelden, selv etter flere år, og selv om det ikke har vært konflikter mellom meg og eksmannen. 

De fleste som blir skilt blir det når det yngste barnet er rundt fem år. Det er en ekstra vanskelig tid akkurat nå, hvor man kanskje ser fremover og lurer på om «dette var alt». Ingen andre enn du kan ta beslutningen, alt jeg vil si er at livet ikke nødvendigvis blir bedre etter en skilsmisse, snarere tvert i mot. 

Skrevet

Jeg vet at mannen min er den rette for meg. Men jeg er ganske sikker på at flere kunne vært den rette. Jeg velger aktivt mannen min, hver dag. Jeg kan fortsatt kjenne det krible i magen når han kommer gående mot meg hvis vi møtes ute til lunch eller lignende. Jeg savner han når han er borte. Han er snill, morsom og en god far. Men vi tar det ikke for gitt, hvert år feirer vi bryllupsdagen vår med en romantisk langweekend, vi setter av tid i hverdagen til hverandre og er mye sammen. Trener sammen eller har date på cafe på en tirsdag. Snakker sammen og prioriterer hverandre. Uten at begge vil og prøver tror jeg det fort kunne blitt hverdag hos oss også. Nå har vi vært sammen i snart 20 år.

Anonymkode: d0913...cb9

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men er det ikke den aller beste grunnen til å forbli sammen, da? Barna? Jeg er skilt, og tro meg, du mister mer enn du umiddelbart tror. Her var det umulig å fortsette (utroskap, spillegalskap), og skilsmissen foregikk vennskapelig og ryddig, men tro meg, ungene sørger helt forferdelig allikevel. De kan fremdeles gråte og savne den som ikke er om kvelden, selv etter flere år, og selv om det ikke har vært konflikter mellom meg og eksmannen. 

De fleste som blir skilt blir det når det yngste barnet er rundt fem år. Det er en ekstra vanskelig tid akkurat nå, hvor man kanskje ser fremover og lurer på om «dette var alt». Ingen andre enn du kan ta beslutningen, alt jeg vil si er at livet ikke nødvendigvis blir bedre etter en skilsmisse, snarere tvert i mot. 

Trist å høre at det ble så sårt for ungene deres😔Dere er flinke som har klart å bevare vennskapet da etter en skilsmisse💗

Jeg tror det hadde vært verst for det største barnet vårt.Hun snakker mye om de foreldrene til noen barn i klassen som er gått fra hverandre og hvor lei seg barna er.Uff nei jeg vil jo ikke det...jeg hadde nok gitt lettere opp hvis vi ikke hadde hatt barn kjenner jeg.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at mannen min er den rette for meg. Men jeg er ganske sikker på at flere kunne vært den rette. Jeg velger aktivt mannen min, hver dag. Jeg kan fortsatt kjenne det krible i magen når han kommer gående mot meg hvis vi møtes ute til lunch eller lignende. Jeg savner han når han er borte. Han er snill, morsom og en god far. Men vi tar det ikke for gitt, hvert år feirer vi bryllupsdagen vår med en romantisk langweekend, vi setter av tid i hverdagen til hverandre og er mye sammen. Trener sammen eller har date på cafe på en tirsdag. Snakker sammen og prioriterer hverandre. Uten at begge vil og prøver tror jeg det fort kunne blitt hverdag hos oss også. Nå har vi vært sammen i snart 20 år.

Anonymkode: d0913...cb9

Så heldig dere er!Flinke har dere vært💗

Dagene går så fort og vi jobber avogtil slik at vi bare «sees i døra».Vi burde absolutt prøve å presse inn litt kjærestetid..må vell skaffe barnevakt🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...