Gå til innhold

Trenger sårt solskinnshistorier etter to SA på rad..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

i Januar 2019 fant meg og samboer ut at vi endelig var klare til å bli foreldre og jeg sluttet på p-pillen etter 10 års bruk. Vi regnte med at det ville ta litt tid, og i juli 2019 sto jeg endelig med en positiv test i hånden og vi var i ekstase. Nøyaktig en uke etterpå mistet jeg i spontanabort. Det var ufattelig vanskelig og tøft, men vi kom oss over det og tenkte at det bare var og prøve igjen og at sjansen for at det gikk bra neste gang var ganske stor. Vi prøvde igjen så fort jeg sluttet å blø, men det skulle ta nøyaktig 6 mnd før jeg sto med en ny positiv test igjen. Jeg kjente på bekymringen for en ny SA med en gang, ukene gikk og jeg var så bekymret at jeg ikke klarte å glede meg samtidig som jeg prøvde og overse denne følelsen og begynte å planlegge fremover. Jeg bestemte meg for å dra på tidlig ultralyd når jeg var ca 7+6 uker på vei bare for å se at det var liv, og der så jeg et nydelig bankende hjerte og da slappet jeg for første gang helt av og fikk kastet bort alt av bekymringer og begynte endelig å glede meg og å skrive i svangerskapsdagboken jeg hadde kjøpt 4 mnd tidligere og livet smilte! 2 dager etter ultralyden startet jeg å blø og marerittet ble en realitet nok en gang og en spontanabort hadde skjedd for 2 gang. vi er helt knust og begynner å miste håpet. Tanken på å kanskje måtte gå igjennom dette en tredje gang er uutholdelig.. klarer ikke å glede meg på veninners vegne som skal ha nr 2 og 3 når jeg ikke engang kan få 1.. er det noen som har hatt ett fullgått og fint svangerskap etter 2 SA på rad?:(:( 

Anonymkode: f677a...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter fire år og åtte spontanaborter fikk vi to barn på to år.

 

Anonymkode: 830cb...085

Wow, så ufattelig trist å høre at dere måtte gå igjennom så mange spontanaborter, og her klager jeg over 2 stk :( men fantastisk at dere har to barn i dag! Det viser bare at man aldri bør gi opp, men heller ta pauser om man kjenner det blir for tungt fysisk og/eller psykisk og prøve igjen når man føler seg klar! :) takk for at du delte og håper du har det fint den dag i dag!

Anonymkode: f677a...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, så ufattelig trist å høre at dere måtte gå igjennom så mange spontanaborter, og her klager jeg over 2 stk :( men fantastisk at dere har to barn i dag! Det viser bare at man aldri bør gi opp, men heller ta pauser om man kjenner det blir for tungt fysisk og/eller psykisk og prøve igjen når man føler seg klar! :) takk for at du delte og håper du har det fint den dag i dag!

Anonymkode: f677a...e0d

Oi, bare første del av svaret mitt kom med 🤔

Ville og si nettopp det du nevner, at det kan være lurt å ta pause om man føler det blir for tungt. Det kan være beintøft underveis, men er så utrolig takknemlig for at vi fikk det til, til slutt. Lykke til, håper det ordner seg for dere 😊

Anonymkode: 830cb...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 4 spontanaborter før jeg fikk min datter og 5 etterpå, så det ble 1 barn. Er evig takknemlig for snuppa mi som nå er snart 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To på rad er innenfor normalen. Jeg hadde seks før den satt. Måtte bruke hormonstøtte da. Jeg blir lett gravid, sitter som regel på første forsøk. 
Du kan bli gravid, og to SA er ikke unormalt. Har dere råd kan dere jo bruke privatklinikk. Jeg brukte volvat. Hun fant Ingenting galt men hun hadde en magefølelse på at jeg hadde dropp i progesteron etter unnfangelse. Derfor fikk jeg vaginalgel for å teste. Da gikk det altså bra, om det var tilfeldig eller hormonene vet jeg ikke. 

Anonymkode: 11aed...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...