Gå til innhold

Hvordan er det å ha perfekt kropp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet de feteste har det og snakker jeg type Frida Aasen. Hvis noen i det hele tatt er slik her da. 
jeg er nesten slik, bare at jeg er skeiv i ryggen så jeg har mye mindre muskler ene siden noe som gjør at jeg ikke føler jeg går så lett av og til. 
Jeg har utover og innovernavle. Tør ikke vise magen den. Ser ut som magen til en gammel dame noen ganger, fordi navlen er så skrukkete! Det har bare dannet seg noe ekstra hud på toppen av den mens hullet går inn under huden. Navlen kan også brette seg litt ut om jeg strammer magemusklene. 
Jeg lurer på hvordan det er å ikke skjemmes over noe på kroppen. 

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hvordan det er å ikke skjemmes over noe på kroppen. 

Det tror jeg faktisk få gjør, tror egentlig de fleste finner et eller annet som er feil med kroppen. Perfekt for deg, er ikke sikkert at det er det samme som perfekt for andre

Anonymkode: 1ce01...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg faktisk få gjør, tror egentlig de fleste finner et eller annet som er feil med kroppen. Perfekt for deg, er ikke sikkert at det er det samme som perfekt for andre

Anonymkode: 1ce01...c0d

Har faktisk overhørt flere som har hatt komplekser for sin utovernavle. Har aldri hørt det motsatte. Du kan Google også. Ingen klager på sin navle om det er et vanlig hull. De med utover klager gjerne

Anonymkode: bdc41...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eg tenkjer at dersom ein utovernavle plagar deg skal du vere glad du ikkje har min kropp med hengemage og hengepuppar og fleskerygg. Men når eg tenkjer meg om er eg ganske fornøgd med resten, bortsett frå at den er kronisk sjuk. 

Anonymkode: c280f...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har perfekt kropp. Å sammenligne seg med andre er helt nytteløst, man har den kroppen man har. Så får man gjøre det beste ut fra det man har og fokusere på det som ER positivt.

 

Anonymkode: 93cc3...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har faktisk overhørt flere som har hatt komplekser for sin utovernavle. Har aldri hørt det motsatte. Du kan Google også. Ingen klager på sin navle om det er et vanlig hull. De med utover klager gjerne

Anonymkode: bdc41...18d

Hvorfor skal jeg google? Du tok ikke poenget mitt i innlegget i det hele tatt

Anonymkode: 1ce01...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke komplekser for noe som helst. Kjempefornøyd med kroppen min. Det føles bra, men ikke noe jeg tenker mye over akkurat. Spiser bra mat og trener endel og er takknemlig for gode gener. Men det kommer jo ikke helt av seg selv. Det at jeg ikke har komplekser for utseendet betyr ikke at livet har vært topp. Har for eksempel hatt en ganske traumatisk barndom som jeg har jobbet hardt for å akseptere og forsone meg med. Ville byttet bort perfekt kropp mot en god barndom for å si det sånn. Alle har noe. Sikker på du er fin som du er HI💖

Anonymkode: 73f22...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bra kropp. Noen Ynes sikkert jeg veier litt mye siden jeg ligger helt på grensen til overvektig uten å ha uvanlig mye muskler og både hårfarge og rynker viser alderen min. Jeg er over 50. Likevell kan jeg ikke komme på noe jeg skammer meg for eller er redd for å vise.

Kroppen fungerer til alt jeg har lyst til å gjøre. Den har gitt meg barn og jeg kunne amme. Når jeg er på stranda kler jeg på meg fordi det er sosiat ualseptabelt å gå naken, ikke fordi jeg har noe behov for å skjule noe og jeg velger klær jeg loker uten tanke på problemområder. Det er noe jeg aldri tenker på annet enn når jeg leser tråder som denne ol. 

Anonymkode: cca9a...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg ikke over noe som helst på kroppen min. Hva andre synes og tenker om kroppen min bryr jeg meg ikke om. Jeg liker den og jeg liker meg selv. 

Håper du også liker kroppen din HI, det er i stor grad en treningssak 😉

Anonymkode: a4875...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har faktisk overhørt flere som har hatt komplekser for sin utovernavle. Har aldri hørt det motsatte. Du kan Google også. Ingen klager på sin navle om det er et vanlig hull. De med utover klager gjerne

Anonymkode: bdc41...18d

Åh! Jeg som har ønsket meg utovernavle hele livet! Jeg gledet meg til å bli høygravid, for i følge noen, ville da navlen vrenge seg og bli en sånn festlig liten propp. Men nei du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle har komplekser for noe, tro meg. 

Anonymkode: cbcf6...916

Nei, der tar du feil gitt😉 Jeg synes selv jeg har en perfekt kropp, å det er jeg definitivt ikke alene om😉

Endret av Elizabeth89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skammet meg over overvekten min så lenge jeg kan huske. Følt meg ekkel og merket at folk stirret på meg med avsky og noen klarte å kommentere også. Jeg følte folk tenkte at hun der må jo være dum, som ikke har viljestyrke nok til å kontrollere matinntaket. 
 

For fem år siden reiste jeg til en klinikk i utlandet og kjøpte en slankeoperasjon, og betalte meg til en slank kropp. Det har jeg fått nå. Og jeg føler meg mye bedre med normal vekt og bmi på 21 Har fortsatt komplekser og føler meg dum og som en bedrager og like ulykkelig og deprimert er jeg. 

Men jeg er lykkelig for at ingen ser med stygt blikk på meg lenger. Ingen titter i handlekurven min i butikken og sender et foraktelig blikk. Jeg kan aldri gå i bikini og shorts for kroppen er bare skrukk i skrukk og jeg ser helt grusom ut. Men med klær ser jeg grei ut. Og folk blir sjokkert hvis jeg forteller at jeg er operert. Jeg ser liksom ikke ut som den typen, og de kunne aldri sett for seg at jeg var fet. 
 

Alikevel har jeg like negativt syn på meg selv som da jeg var stor. Og det forsvinner nok aldri. 

Anonymkode: 1f739...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen føler at de har perfekt kropp, selv om de kanskje har det. Dersom de føler at de har en perfekt kropp, varer den følelsen bare i noen minutter, før et eller annet som irriterer og bekymrer dukker opp, og etter det så gir en blaffen og er fornøyd uansett.

Anonymkode: 81839...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bli så gammel at jeg faktisk tenker annerledes om kroppen min: Jeg er utrolig takknemlig for å være frisk, ikke ha vondt noe sted, for at jeg kunne bære frem barn, føde og amme.. 

Kroppen min er ikke Instagram-perfekt, men for å være nesten 40 er den absolutt ikke så verst. Uansett hvor mye jeg misliker strekkmerkene mine eller føflekkene mine, så går de ikke vekk. I stedet må jeg akseptere meg selv. Da blir jeg mye lykkeligere og unner andre å se bra ut også. Og det hjelper at jeg har en mann som forguder meg ❤️

Anonymkode: 943d8...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen føler at de har perfekt kropp, selv om de kanskje har det. Dersom de føler at de har en perfekt kropp, varer den følelsen bare i noen minutter, før et eller annet som irriterer og bekymrer dukker opp, og etter det så gir en blaffen og er fornøyd uansett.

Anonymkode: 81839...14b

Joda. Vi er flere som føler vi har en perfekt kropp. Hvorfor er det opplest og vedtatt at alle kvinner skal ha lav selvtillit?

Anonymkode: a4875...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda. Vi er flere som føler vi har en perfekt kropp. Hvorfor er det opplest og vedtatt at alle kvinner skal ha lav selvtillit?

Anonymkode: a4875...246

👏👏 Og slike trådar der ein påstår at alle har kompleks for eit eller anna gjer at folk leitar ekstra godt etter sine kompleks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det mange som er fornøyd med egen kropp. Tenk bare på alle de som sprader rundt i bikini på TV og andre media. Mange der har perfekte kropper, og syns det selv også. Dessverre er ikke jeg der, men alderen har lært meg å gi faen! Og etter en tur på stranda eller bassenget, registrerer jeg at flere er overvektige nå enn da jeg var ung. Det er jo selvsagt ikke bra, MEN det må definitivt være enklere å være overvektig nå når det er flere lignende kropper, enn da jeg var ung og det var kun jeg som var et fleskeberg!

Anonymkode: e925d...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig fin kropp som ung. Tror ikke jeg helt skjønte det da.

Kroppen er helt ok nå som 38 åring med to barn. Blir sikkert ikke bedre med årene så nå prøver jeg å sette pris på den 😆

Anonymkode: 5e9c7...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...🤔 Vet ikke om jeg fyller dine kriterier for en perfekt kropp, men jeg er i allefall så heldig at jeg har en frisk kropp hvor alt fungerer bra. I tillegg er jeg slank, nett og proporsjonalt bygget, har passelig med muskler og jeg er også så heldig at jeg ikke har noen strekkmerker, arr, utslett  eller lignende, sunn hud som blir lett brun, tykt og fyldig hår med naturlig fall og ellers et normalt utseende. Jeg prøver å være takknemlig over å ha en kropp som er frisk, normal og fungerer så godt. Jeg jobber med mennesker med diverse funksjonsnedsettelser og syndromer og da får man satt ting litt i perspektiv. 

Anonymkode: 29d24...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kusine med lik navle som du beskriver at du har, og hun har så vidt meg bekjent absolutt ingen komplekser for den. I og med at hun har jobbet som modell i mange år og i aller høyeste grad avbildes i bikini, vil jeg jo si at det er rimelig sannsynlig at folk flest ikke tenker slik om en navle som peker litt ut ...

Til spørsmålet ditt: jeg har ingen komplekser for kroppen min, og det er vel deilig at jeg slipper å ha det, men det stopper der. At jeg kan sprade rundt i bikini uten å føle meg uvel har forsvinnende liten betydning for livskvaliteten min altså ... Fokuset ditt bør kanskje heller være på hvorvidt du har god helse, gode relasjoner og trygghet i livet ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en perfekt kropp. Den er sterk, frisk og glad og responderer som den skal. Den har født to barn. Hvordan den ser ut bryr jeg meg - innenfor rimelighetens grenser - ikke så mye om. Har et greit, naturlig og avslappet forhold til den, den gir meg aldri dårlige følelser.

Anonymkode: 48e58...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, beef sister skrev:

Har en kusine med lik navle som du beskriver at du har, og hun har så vidt meg bekjent absolutt ingen komplekser for den. I og med at hun har jobbet som modell i mange år og i aller høyeste grad avbildes i bikini, vil jeg jo si at det er rimelig sannsynlig at folk flest ikke tenker slik om en navle som peker litt ut ...

Til spørsmålet ditt: jeg har ingen komplekser for kroppen min, og det er vel deilig at jeg slipper å ha det, men det stopper der.At jeg kan sprade rundt i bikini uten å føle meg uvel har forsvinnende liten betydning for livskvaliteten min altså . .. Fokuset ditt bør kanskje heller være på hvorvidt du har god helse, gode relasjoner og trygghet i livet ditt? 

"At jeg kan sprade rundt i bikini uten å føle meg uvel har forsvinnende liten betydning for livskvaliteten min altså . .."  Det er dette her du med tilnærmet perfekt kropp aldri kommer til å forstå! Det at faktisk livskvaliteten blir dårligere når du kvier deg/lar være å dra i svømmehallen eller stranda fordi kroppen er så langt utenfor "normalen" at du skammer deg over å vise deg i bikini! 

Anonymkode: e925d...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

"At jeg kan sprade rundt i bikini uten å føle meg uvel har forsvinnende liten betydning for livskvaliteten min altså . .."  Det er dette her du med tilnærmet perfekt kropp aldri kommer til å forstå! Det at faktisk livskvaliteten blir dårligere når du kvier deg/lar være å dra i svømmehallen eller stranda fordi kroppen er så langt utenfor "normalen" at du skammer deg over å vise deg i bikini! 

Anonymkode: e925d...e4d

Nei, jeg har heller opplevd ting i livet mitt som har satt ting i perspektiv. Hvordan kroppen min ser ut er veldig lite viktig. Og i og med at 70% av den norske befolkning er overvektige, er det å ikke ha den "perfekte" kropp normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, beef sister skrev:

Nei, jeg har heller opplevd ting i livet mitt som har satt ting i perspektiv. Hvordan kroppen min ser ut er veldig lite viktig. Og i og med at 70% av den norske befolkning er overvektige, er det å ikke ha den "perfekte" kropp normalen. 

Det er vel opplest og vedtatt at den største skammen du i dagens samfunn kan ha, er å være veldig overvektig. Lite her i verden kan overgå den skamfølelsen og dermed den psykiske påkjenningen det er for den det gjelder. Derfor er det temmelig tøysete å komme med floskler om å "sette ting i perspektiv" når det gjelder dette. Ut i fra et "skamperspektiv" er altså fedme det absolutt verste du kan oppleve i dagens samfunn! Alt annet kan vi nå (heldigvis) både snakke om og langt på vei få forståelse for. Bare ikke fedme!

Anonymkode: e925d...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...