Gå til innhold

12 år og velge kompiser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min har hatt en kompis som han har vært en del sammen siden 1 trinn. Dem går i 6 trinn nå. Min gutt sier at han har ikke så lyst å være så mye med han lengere pga dem har forskjellige interesser. Dem har bestandig vært veldig forskjellige, men det merkes mere nå som dem har blitt større. Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Litt ekkelt når denne gutten ringer og spørr om min gutt vil komme bortover til han og gutten min ikke har lyst. 

Han bør jo få velge hvem han skal være med. Vi velger jo våre venner også. Eller hva mener du?

Anonymkode: 66fc5...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Man trenger ikke å være venner med alle, men man må likevel være god mot andre». Tenker at du kan jo ikke tvinge han til å leke med gutten, men å prate sammen kan være en grei løsning. 

Anonymkode: ba1bc...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor det er så farlig å være venner selv om man ikke har helt like interesser. Hvorfor kan man ikke strekke seg for å møtes litt på halvveien.

Anonymkode: f50a8...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Man trenger ikke å være venner med alle, men man må likevel være god mot andre». Tenker at du kan jo ikke tvinge han til å leke med gutten, men å prate sammen kan være en grei løsning. 

Anonymkode: ba1bc...dfe

 De er en del sammen en hel gjeng når dem er ute. Men han orker ikke så mye som før. 

Anonymkode: 66fc5...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal en 12-åring få velge egne venner.
Det som ikke er greit er om en hel gjeng systematisk utestenger noen. 

Men å tvinge to gutter til å være venner når den ene ikke vil er dødfødt. 

Anonymkode: fec80...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hvorfor det er så farlig å være venner selv om man ikke har helt like interesser. Hvorfor kan man ikke strekke seg for å møtes litt på halvveien.

Anonymkode: f50a8...4a6

Farlig? Hva har det med saken å gjøre?

Så hvis du vil skilles, men mannen ikke vil, tenker du at du kan møte han på halvveien??? 🤪 He, he. Det er ikke helt sånn verden funker altså. 

Anonymkode: fec80...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Farlig? Hva har det med saken å gjøre?

Så hvis du vil skilles, men mannen ikke vil, tenker du at du kan møte han på halvveien??? 🤪 He, he. Det er ikke helt sånn verden funker altså. 

Anonymkode: fec80...f21

Det var skikkelig sammenlignbart 🙄

Anonymkode: f50a8...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har samme greia med sin venn, vokst litt ifra hverandre, og min sønn blir veldig sliten av å leke med denne gutten. Han er flink å inkludere når de er flere sammen, spiller med han på ps4, men leker mindre sammen alene , og han sier oftere at det ikke passer. Men nå er denne gutten litt klønete sosialt og veldig slitsom for oss voksne å være rundt, så jeg passer på han blir inkludert, men tvinger ikke sønnen min til overnattinger og sånt om han ikke vil.

Anonymkode: 81d41...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...