Gå til innhold

MGP-artister vil rette pengekrav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal de nå frem med et slikt erstatningssøksmål når det tross alt var favoritten som vant? Jeg tenker særlig på hvordan de skal klare å sannsynliggjøre at fadesen har påført dem et økonomisk tap?

Anonymkode: 280e4...bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal de nå frem med et slikt erstatningssøksmål når det tross alt var favoritten som vant? Jeg tenker særlig på hvordan de skal klare å sannsynliggjøre at fadesen har påført dem et økonomisk tap?

Fordi ingen kan vite om hun ville ha vunnet uansett

Anonymkode: 30bbc...738

Skrevet

De har ikke en sjans i helvete, la de bare holde på.  De blir nok lei når verste skuffelsen har lagt seg.

Anonymkode: 4d58f...cce

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi ingen kan vite om hun ville ha vunnet uansett

For å nå frem med et erstatningssøksmål må de kunne vise til sannsynlighetsovervekt for at de ellers hadde vunnet. Deretter må de vise hvilket økonomisk tap de har lidt som følge av at de pga fadesen likevel ikke vant.

Skrevet

Men Tone hadde da virkelig ingen vinnersang? Den var kjedelig, og sceneshowet er jo er ett kapittel for seg. Det er bare meg meg meg, og hun synger lenge bak en vegg der vi kun ser film av henne. Kjenpekjedelig, absoutt ingen mgp sang. 

Anonymkode: 23b41...003

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men Tone hadde da virkelig ingen vinnersang? Den var kjedelig, og sceneshowet er jo er ett kapittel for seg. Det er bare meg meg meg, og hun synger lenge bak en vegg der vi kun ser film av henne. Kjenpekjedelig, absoutt ingen mgp sang. 

Nettopp! Sangen fikk dårlige tilbakemeldinger, og  hun ville aldri vunnet uansett. Dermed har hun heller ikke lidt noe økonomisk tap.

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, kjedelig. Å så Tone sentrert -som vanlig. Der andre har korister, dansere og sceneshow er det zoomet inn på kun henne med to stk filmer av henne som ikke gjør noe annet enn å posere på sidene. Blir flau... også krever de penger🙈 Ble ikke overrasket over at det var hun som krevde det nei...

Anonymkode: 3baee...585

Skrevet

Nå har ikke jeg lest saken, så med forbehold om at jeg ikke kjenner alle detaljer: 

Alle artistene i MGP bruker store summer og egeninnsats (avhengig av størrelsen på teamene og ressursene) i forkant av MGP. 

For produsenter og managere handler det om tid de kunne brukt på andre prosjekter og andre låter, om penger og tid brukt på PR og om hvilke elementer man har puttet inn i låtene for å appellere til de ulike gruppene. Det kan f.eks. godt hende at låtskrivere og produsenter ville lagt helt andre arrangementer eller andre ting, hvis de visste at det var en jury som skulle dømme og ikke privatpersoner. I tillegg bruker teamene ressursene ulikt. Noen går hardt ut og anbefaler fans å stemme via app, andre via telefon, eller what not (jeg husker ikke alle plattformene man kan stemme på). 

Når det er sagt så er det nok ikke Tone Damli eller artistene selv som fronter den saken altså. Det er nok heller managere, produsenter og låtskrivere. Det er mange mennesker bak alle låtene, og for mange av de er dette heltidsjobben deres. Det er vanskelig å få det til å gå rundt i den bransjen. Så om noen ønsker økonomisk kompensasjon fordi NRK roter med online-systemet sitt, så forstår jeg det godt.

Anonymkode: d7d53...c0e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå har ikke jeg lest saken, så med forbehold om at jeg ikke kjenner alle detaljer: 

Alle artistene i MGP bruker store summer og egeninnsats (avhengig av størrelsen på teamene og ressursene) i forkant av MGP. 

For produsenter og managere handler det om tid de kunne brukt på andre prosjekter og andre låter, om penger og tid brukt på PR og om hvilke elementer man har puttet inn i låtene for å appellere til de ulike gruppene. Det kan f.eks. godt hende at låtskrivere og produsenter ville lagt helt andre arrangementer eller andre ting, hvis de visste at det var en jury som skulle dømme og ikke privatpersoner. I tillegg bruker teamene ressursene ulikt. Noen går hardt ut og anbefaler fans å stemme via app, andre via telefon, eller what not (jeg husker ikke alle plattformene man kan stemme på). 

Når det er sagt så er det nok ikke Tone Damli eller artistene selv som fronter den saken altså. Det er nok heller managere, produsenter og låtskrivere. Det er mange mennesker bak alle låtene, og for mange av de er dette heltidsjobben deres. Det er vanskelig å få det til å gå rundt i den bransjen. Så om noen ønsker økonomisk kompensasjon fordi NRK roter med online-systemet sitt, så forstår jeg det godt.

Alle bruker penger, ja. Og alle vet at ikke alle kan vinne.

Anonymkode: 1e8a4...d99

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sant. Men de ville kanskje brukt pengene annerledes, og komponert, arrangert og produsert annerledes, om de visste at det var andre kriterier som gjaldt. Men igjen, jeg har ikke lest saken, så jeg vet ikke nøyaktig hva det er de ønsker kompensasjon for. 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de visste at kom til å bli dømt etter studiopptak, spilt på spotify, så hadde det ikke vært noe vits å laget et sceneshow og de kunne spart masse tid og penger på det.

Skrevet

Jeg forstår artistene godt jeg! Rett skal og bør være rett! Det eneste NRK oppnår med dette er potensielt mindre profilerte artister og låtskrivere neste år, samt færre publikummere. Kan ikke forstå at de utsatte seg selv for dette! 

Anonymkode: aadff...004

Skrevet

De har brukt masse penger på en konkkurans3 de ikke fikk delta i. Om de hadde vinnersjanser eller ikke er uvesentlig, de fikk inne delta da de var strøket før showet i det hele tatt begynte. Så skjønner kravene veldig godt.

Anonymkode: 58271...fd4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde kommunist kanalen NRK holdt seg til vanlig telefon og SMS avstemming så hadde ikke dette kaoset skjedd, man kan alltid argumentere for at valget til NRK med nettavstemming er et billigere alternativ for de som stemmer.

Når det gjelder de bitre MGP finalistene som ikke vant så kan jeg bare si, move on..

Anonymkode: d7141...968

Vet du hva kommunisme er? 

Anonymkode: 2d4ac...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...