Anonym bruker Skrevet 17. februar 2020 #1 Skrevet 17. februar 2020 Har en svigerinne jeg var sammen med i et selskap på fredag. Det er sjelden jeg treffer henne ellers, og det er nok i bunn og grunn fordi vi ikke har så mye til felles. Jeg synes hun er så selvsentrert og snakker kun om seg selv hele tiden. Det gjorde hun også på fredag. Da hadde jeg ikke sett henne på ca 2 måneder. Mye har jo skjedd hjemme hos oss også, f.eks skal det ene barnet mitt flytte ut for å studere snart. Han er kommet inn på skole og har fått hybel og ordnet seg allerede. Jeg prøvde å avspore henne litt i hele tiraden hennes om hvordan jobben hennes var og kom til å bli. Helt nytteløst. Hun gadd så vidt å svare, og begynte nærmest å prate med andre over bordet da jeg nevnte det. Ingen spørsmål overhodet! Om noe som helst. Hun bare fortsatte i det kjedsommelige om jobben sin. I løpet av hele kvelden spurte hun ikke EN GANG etter barna mine, som hun er tante til. Jeg spurte etter mine tantebarn. Og hun forteller villig vekk når det er noe om dem. Men hun gidder nærmest ikke svare når det kommer til mine unger. Jeg sier ikke noe, og tvinger meg gjennom den tiden jeg er med henne. Har dere sånne i familien? Anonymkode: 8f1d3...5e8
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2020 #2 Skrevet 17. februar 2020 Har sånne kollegaer. Unngår dem så godt jeg kan. De snakker kun om seg selv både på innpust og utpust. Jeg orker ikke omgås sånne. Jeg foretrekker å snakke med folk der samtalen er en dialog der begge kan delta og begge viser interesse for den andres ting. Anonymkode: 89c2e...bd0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2020 #3 Skrevet 17. februar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har sånne kollegaer. Unngår dem så godt jeg kan. De snakker kun om seg selv både på innpust og utpust. Jeg orker ikke omgås sånne. Jeg foretrekker å snakke med folk der samtalen er en dialog der begge kan delta og begge viser interesse for den andres ting. Anonymkode: 89c2e...bd0 Ja dette er grunnen til at jeg også unngår dama. Jeg blir bare så forbauset av at hun ikke evner å tenke rundt sin egen akse.....:-P HI Anonymkode: 8f1d3...5e8
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2020 #4 Skrevet 17. februar 2020 Har noen sånne. Det morsomme er at de begge klager på hverandre. At de alltid bare snakker om seg selv og sitt. Kan virke som det var litt sånn her også. Svigerinnen snakket om seg og sitt, du ble sur fordi du ikke fikk snakket om deg og ditt. Årsaken til at det ble hun som «vant» var vel fordi hun var den som snakket høyest. Anonymkode: 69449...185
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2020 #5 Skrevet 17. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har noen sånne. Det morsomme er at de begge klager på hverandre. At de alltid bare snakker om seg selv og sitt. Kan virke som det var litt sånn her også. Svigerinnen snakket om seg og sitt, du ble sur fordi du ikke fikk snakket om deg og ditt. Årsaken til at det ble hun som «vant» var vel fordi hun var den som snakket høyest. Anonymkode: 69449...185 Nei det er ikke slik. Jeg sitter bare og hører på henne. Om det blir en pause, så kan jeg prøve å fortelle noe, som bare blir avfeid kort før hun fortsetter med sitt igjen. Anonymkode: 8f1d3...5e8
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2020 #6 Skrevet 17. februar 2020 Har et par sånne i familien, mor og datter. Om jeg kommer gjennom lydmuren et sekund når jeg er sammen med en eller begge av dem, og f.eks nevner noe om mine unger, noe fra nyhetene eller noe annet aktuelt, så får jeg sagt ca.10 ord før de begynner å snakke i munnen på meg, og bare snakker høyere og høyere til jeg gir opp. De er sånn mot alle. Bruker det andre mennesker sier kun som et stikkord til å fortelle noe om seg selv og viser ingen interesse for andre. Jeg har en gang vært sammen med dem en hel helg, og ikke en av dem stilte ett spørsmål om noe som angikk meg. Prøver alt jeg kan å ikke havne i nærheten av dem i større selskaper. Hun ene kan til og med finne på å holde meg fast i armen om jeg prøver å gå og hente drikke eller gå på do mens hun prater på inn- og utpust om seg og sitt. Da får jeg hetta, blir ufin og sier gjerne "AU! Ikke klyp" høyt. fryktelig slitsomme mennesker å måtte omgås. Et godt eksempel er den gangen en i familien kom inn i et selskap med armen i gips. Alle lurte på hva han hadde gjort. Han rakk å si "Jo, jeg var i skibakken..." Så brøt hun ene inn, og startet " Ja, jeg har brukket armen jeg også, vet dere, det må ha vært i 86 eller kanskje det var i 88, det var ihvertfall den påska det var så mye snø...det var den påska onkel Leif hadde de grønne, fæle nikkersene vet dere...verste bruddet legen hadde sett...gips i 3 måneder, dere! 3 måneder! " Jeg måtte fange den nygipsa og ta han med ut på gangen for å få høre hva som hadde skjedd. Anonymkode: f0b08...0c6
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2020 #7 Skrevet 17. februar 2020 Jeg har blitt så gammel at jeg ikke orker sånne folk mer. Noen ganger bare går jeg midt i en tirade, eller jeg tar opp mobilen eller starter en samtale med en annen. Vet det er uhøflig men jeg orker ikke bruke tiden min på slike enveis folk. Forhåpentligvis tar de et hint. Jeg har ikke bruk for slike i livet mitt så blir de fornærmet er det nesten bare en bonus. Anonymkode: 07aea...ad1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2020 #8 Skrevet 17. februar 2020 Har også ei sånn og hun er sååååå 2 much! Jeg prøver så godt jeg kan å unngå å treffe henne, noen ganger må vi men da holder jeg ut så godt jeg kan. Orker ikke sånne mennesker. Anonymkode: fa2c1...bd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå