Gå til innhold

Inspirert: fortell om din gale nabo.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en som tror han bor på gård, langt ute på landet, og ikke midt i et boligfelt. Han har to katter, 10-12 frittgående høner og et par haner, frittgående hund, som helst bæsjer på naboenes plener. Han bare rister av seg kommentarer fra folk om at han ikke kan ha hunden gående løs hele tida og at han må plukke opp bæsjen. Det er jo ikke hans problem, og standardsvaret er "værsågod for gjødsla". I hagen står det også et vrak av en båt, ei campingvogn, to hengere og et utall blå plasttønner og annet skrot. Hver gang det blåser fra han mot oss, får vi hagen full av biter med presenning, tomme malingspann og annet søppel. Båten, fortalte han da han kjøpte den for 10 år siden, skulle pusses opp. Det eneste som har skjedd med den er at den har råtna litt til. Samme med campingvogna. Gleder meg til den dagen han flytter. Håper det blir før meg. 

Anonymkode: c988a...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min nabo er ikke gal akkurat men faen så drittlei jeg er av han! Husverten har flyttet å har tatt inn en ungkar med voksne barn. De spiller så høy musikk at jeg får vondt i hodet å sønnen min får jo ikke sove! De har ofte huset full av folk som roper og skriker;banner og hopper så hardt i golvet at lampen i taket ramler ned. Jeg klaget på de 17 ganger siden de har flyttet inn å ringt politiet 3 ganger. Sist gang kom politiet å sendte hjem alle gjestene så vi endelig fikk en rolig natt så sønnen min får sove. Han har flere ganger blitt veldig redd av alt bråket og banningen fra de oppe. Frister så veldig å flytte!

Anonymkode: 29b0c...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra april til oktober - avbrutt av Thailandfylla - sitter den uføre naboen og røyker på balkongen og spiller p4 og prater høyt i mobil om hvor bra det blir å komma sæ tel Thailand og gå på fylla noen uker og få sæ non nye tattttoveringer. Neimen ikke sikker på hva som er verst, bruken av skattepenger eller stanken av sigaretter eller lydbildet.

Anonymkode: dbbe3...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første bolig var en leilighet i 4-mannsbolig. Gammelt bygg og ganske lytt. Vi var stort sett yngre folk med små barn, nyskilte osv.
Familien som bodde over oss da, hadde tre tenåringer på den tiden. De kranglet hele tiden. Det smalt i dører (ikke en gang altså, ene sønnen klikket stadig og kunne stå midt på natten mens han hylte og smalt døren igjen og igjen og igjen), dunking i vegg (hørtes ut som de kastet hverandre i veggen). Gjerne midt på natten. Har ikke tall på hvor mange ganger vi ringte politiet. Fester uten voksne tilstede hvor møbler ble kastet ut av vindu. 
Kanskje ikke gale, men fullstendig ute av kontroll. 

Anonymkode: 2c3a3...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg skvett ihjel av vår nabo, hun er fantastisk. 

Eldre dame, rett fra levra i ett og alt. 

Hun kan komme og spørre om jeg vil låne rake/kost, for hun synes det er litt mye bøss på asfalten i oppkjørselen vår. 

Hun kan be oss klippe noen busker o.l for hagen vår må være velstelt, ellers forringer det verdien på hennes bolig (vi har en ryddig hage, men ikke alltid hun er enig i høyde på busker o.l)

Da vi skulle male huset kom hun med navn og nummer på deres farge, for hun synes det peneste hadde vært om vi hadde lik farge. Når vi da valgte en annen sa hun ifra at hun ikke synes den var pen 

Da jeg ble gravid med nr tre spurte hun om vi ikke hadde hørt om prevansjon, man trenger ikke få så mange barn (hun har tre barn selv) 

Mannen hennes har faste oppgaver i huset, for ingen har godt av lediggang (de er pensjonister), men han gjør det ikke godt nok så hun må gjøre det etter han. F.eks må han støvsuge stuen, også støvsuger hun etterpå for å få det ordentlig gjort. 

Jeg synes hun er fantastisk gøyal, og jeg tror hun liker at jeg alltid har et svar til henne og tar henne med et smil for jeg har inntrykk av at hun liker meg også selv om hun er fæl til å kritisere 😉

Anonymkode: a18c0...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ler meg skvett ihjel av vår nabo, hun er fantastisk. 

Eldre dame, rett fra levra i ett og alt. 

Hun kan komme og spørre om jeg vil låne rake/kost, for hun synes det er litt mye bøss på asfalten i oppkjørselen vår. 

Hun kan be oss klippe noen busker o.l for hagen vår må være velstelt, ellers forringer det verdien på hennes bolig (vi har en ryddig hage, men ikke alltid hun er enig i høyde på busker o.l)

Da vi skulle male huset kom hun med navn og nummer på deres farge, for hun synes det peneste hadde vært om vi hadde lik farge. Når vi da valgte en annen sa hun ifra at hun ikke synes den var pen 

Da jeg ble gravid med nr tre spurte hun om vi ikke hadde hørt om prevansjon, man trenger ikke få så mange barn (hun har tre barn selv) 

Mannen hennes har faste oppgaver i huset, for ingen har godt av lediggang (de er pensjonister), men han gjør det ikke godt nok så hun må gjøre det etter han. F.eks må han støvsuge stuen, også støvsuger hun etterpå for å få det ordentlig gjort. 

Jeg synes hun er fantastisk gøyal, og jeg tror hun liker at jeg alltid har et svar til henne og tar henne med et smil for jeg har inntrykk av at hun liker meg også selv om hun er fæl til å kritisere 😉

Anonymkode: a18c0...d6b

Flere skulle vært som deg!! Å behandle irriterende mennesker med raushet er en dyd🙂

Anonymkode: 9cb76...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra april til oktober - avbrutt av Thailandfylla - sitter den uføre naboen og røyker på balkongen og spiller p4 og prater høyt i mobil om hvor bra det blir å komma sæ tel Thailand og gå på fylla noen uker og få sæ non nye tattttoveringer. Neimen ikke sikker på hva som er verst, bruken av skattepenger eller stanken av sigaretter eller lydbildet.

Anonymkode: dbbe3...cc1

Hva de uføre bruker penger på har du da ingenting med. Det du flagger her er jo bare forakt for folk med andre verdier enn deg selv. Du syns uføre bør spise klibrød, drive med frivillig arbeid og vise deg takknemlighet for ditt bidrag til skatteinngangen, antar jeg. Men det er ingen som skylder deg noe. Ikke uføre heller, de har også rett til å være vulgære fjols.

Anonymkode: a24f9...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en noget spesiell nabo da jeg var i tenårene. Han irriterte seg over det meste. 

En gang kom han og klagde til pappa når han hadde klipt plenen. Han hadde lagt merke til at plenen ikke var klipt helt i linje/vater med bilveien som gikk forbi og dette irriterte han hver gang han gikk forbi med hundene. Det samme skjedde da vi hadde besøk en helg og gjestene ikke sto parkert helt rett på parkeringsplassen. Det måtte han komme ene og alene for å fortelle om en kveld. 

En annen nabo la nytt tak på huset sitt og da sendte han inn klage fordi taksteinen ikke var lagt i et spesielt mønster. Dette så så rotete ut og irriterte han også hver gang han var ute med hundene. 

Han hadde forøvrig 29 hunder på det meste, drev med oppdrett, og hadde jo derfor mange lufteturer i løpet av en dag. Så skjønner jo at det ble veldig plagsomt for han😅😂

Anonymkode: 84940...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ler meg skvett ihjel av vår nabo, hun er fantastisk. 

Eldre dame, rett fra levra i ett og alt. 

Hun kan komme og spørre om jeg vil låne rake/kost, for hun synes det er litt mye bøss på asfalten i oppkjørselen vår. 

Hun kan be oss klippe noen busker o.l for hagen vår må være velstelt, ellers forringer det verdien på hennes bolig (vi har en ryddig hage, men ikke alltid hun er enig i høyde på busker o.l)

Da vi skulle male huset kom hun med navn og nummer på deres farge, for hun synes det peneste hadde vært om vi hadde lik farge. Når vi da valgte en annen sa hun ifra at hun ikke synes den var pen 

Da jeg ble gravid med nr tre spurte hun om vi ikke hadde hørt om prevansjon, man trenger ikke få så mange barn (hun har tre barn selv) 

Mannen hennes har faste oppgaver i huset, for ingen har godt av lediggang (de er pensjonister), men han gjør det ikke godt nok så hun må gjøre det etter han. F.eks må han støvsuge stuen, også støvsuger hun etterpå for å få det ordentlig gjort. 

Jeg synes hun er fantastisk gøyal, og jeg tror hun liker at jeg alltid har et svar til henne og tar henne med et smil for jeg har inntrykk av at hun liker meg også selv om hun er fæl til å kritisere 😉

Anonymkode: a18c0...d6b

Både hun og du virker skikkelig herlige, gøy at dere kan ha det sånn 😊

Anonymkode: 7d199...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er min historie 😱

Anonymkode: 46108...df7

Oi. Hvordan har det gått, da? Er dere fortsatt naboer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mulig å konkurrere med hun som fikk naboen flyttende etter seg 😂 Herregud, hvordan går det? Jeg har flytta fra blokk i Oslo, der de fleste hadde nok med seg selv med ett og annet unntak, til boligfelt på landet der folk bryr seg mye med naboene og har litt spesielle vaner synes jeg 😅 Feks har de haner midt i boligfelt og høner som flyr der de vil. Bikkjer bråker ustanselig. Pensjonisten må klippe gress og bruke snøfreser lørdager kl 8.00. Naboer hjelper deg gjerne hvis de finner noe ved din tomt/hus de ikke liker. Diger bikkje jager alle som går forbi på veien. Det kjøres firehjulinger rundt i hagen så møkka skvetter på husene rundt. Har du hekk kan plutselig naboen ha klipt den helt til bunns, byttet den med annet el, for det samarbeides ikke om slike tomtedelere. Bilverksted drives i annenhver garasje og det ruses motorer til alle døgnets timer, hender det tar fyr også 😅😂 Fader i meg helt galskap hele greia! Savner Oslo ofte altså! 

Anonymkode: 10c13...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår tidligere nabo tok seg den friheten å lukke igjen VÅRT gjerde som grenser til ei anna nabo (ikke hans) fordi dattera hans kunne komme seg til oss og videre ut på veien.

Jeg foreslo at han bygger gjerde på sin egen tomt, men det gadd han ikke da de skulle flytte innen ett års tid.

Jeg skjønner hans problematikk men ble forbanna på han for at han tok seg til rette i stedet for å snakke med oss først. Det er vårt gjerde på VÅR tomt.

De har heldigvis flyttet...

Anonymkode: 6bfbb...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et eldre pensjonert ektepar. De var de første som flyttet inn i byggefeltet for 30 år siden, og derfor «bestemmer» de hvordan ting skal foregå her. Hvordan hagene skal se ut, farger på husene, hvilke planter som er godtatt osv.

Er det noe de ikke godkjenner, kan de finne på å gå inn i hagene å begynne med luking o.l. Det går heldigvis greitt å få de bort fra eiendommen, bare ved å være litt streng og sette foten ned. De er livredd for konfrontasjoner. De er spesielt redde for mannfolk på 180+ med skjegg. 

Når de ikke inspiserer eiendommene rundt i byggefeltet krangler de om hva de bruker trygda på. Han drikker den bort, og hun spiller den bort.

De er og rasister. Det bodde en asylfamilie fra Eritrea her i noen år. Huff, for noen år med klaging de var. Eneste gangen jeg har sett mannen løpe, var da et av barna kom hoppende ut fra et hjørne. Han snudde på hælen, og løp hjem. Han ringte til oss etterpå og spurte om vi hadde øl! 🤦‍♀️

Anonymkode: 2bf9b...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er min historie 😱

Anonymkode: 46108...df7

Det er det sykeste! 

Anonymkode: 674b7...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Oi. Hvordan har det gått, da? Er dere fortsatt naboer? 

Huset deres gikk på tvangssalg halvannet år etter og de flyttet hjem igjen. De (eller mest hun) la oss forresten etter hvert for hat fordi vi "fikk barnevernet mot dem". Det siste jeg har hørt er at deres eldste bor på institusjon og at de har flyttet fra hverandre. Mannen har omsorg for de to yngste og hun har samvær med tilsyn. 

 

Anonymkode: 46108...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å jinxe det.. Men nabohuset ble leid ut til en tulling, nå er huset til salgs. Er livredd han plutselig skal kjøpe dette huset. Hehe. 

Han gikk rundt med cowboyhatt, hadde 18 åringer som badet i oppblåsbart basseng i hagen hans på dagtid som hørte på høy musikk og skrålte hele sommeren. 

Han hadde ALLTID på så høy Rune Rudberg musikk 😫Hele dagen, og enda høyere på nattestid. Med alle vinduene åpne. På hverdager. Jeg gikk ofte over midt på natten for å be he han dempe seg, til ingen nytte. Han bare lo av meg. 

Til slutt ringte jeg politiet. Hver eneste gang det ble for høyt. Politiet kom kjapt hver eneste gang og stoppet han. Så det roet seg. Han flyttet heldighvis. Jeg var så fortvila i den perioden. 

En annen nabo sitter inne for flerdrap. 😭Var livredd han. Han flyttet rett før han begikk disse gjerningene. 

Anonymkode: 6368a...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...