Gå til innhold

Dere som har tatt ks, og hatt mye arrvev!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt en vanlig fødsel og 2 ks. På siste ks var det veldig mye arrvev, så nye at de brukte opp tiden på å komme igjennom til ungen. Det resulterte til at det ble en del blødninger, den siste blødningen var ikke lett å stoppe, og legen sa til meg at skulle jeg ville hatt en til så ville hun tenkt igjennom det nøye. 

nå vil vi ha en til og jeg er redd:( tenker alle tanker, og om det er forsvarlig.

hvem kan jeg kontakte ang dette?

Anonymkode: 4f142...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble henvist og fulgt opp av Rikshospitalet. Fikk etterhvert klarsignal om å få et barn til, men med KS selvsagt.

Anonymkode: 962b5...e88

Skrevet

Her ville jeg virkelig hørt på legen og sagt meg fornøyd med tre.

Anonymkode: ee0dc...869

Skrevet

Har fire keisersnitt og hatt mykje arrvev. Og stor blødning. 

Men dei fjerne arrvevet for kvar gong. 

Eg har og tatt innvending ul for å få sjå arret. Og mitt ser tjukt og bra ut. 

Så det er veldig inviduelt. Det er og forskjell fra lege til lege kva dei synst om. 

Men forstår deg godt, det er ein risiko. 

Anonymkode: e2a72...0cd

Skrevet

Jeg endte med hastesnitt på min siste som jeg skulle prøve å føde etter et ks. Han kom livløs ut fordi de strevde slik med arrvevet... Han kom seg heldigvis, men det sto om sekunder viste prøvene etterpå.

Selv om du får planlagt ks så kan det fremdeles oppstå noe som gjør at du ender med et hastesnitt før planlagt ks.

Noe å ha i bakhodet tenker jeg.

Anonymkode: dc49d...7b7

Skrevet

Fødsler er i de fleste tilfeller risikosport. Mitt siste barn skulle ha planlagt keisersnitt (mitt tredje keisersnitt og første som tilsynelatende gikk som planlagt). Når jeg lå klar på oprasjonsbordet fant ikke jordmor barnets hjertelyd med den pinnen fra 1817 og den tid. Til tross for at jeg forsøkte si at det ikke kunne stemme, da jeg kjente barnet bevege seg, begynte hele operasjonsteamet å stresse. Masse arrvev og de stressa på og klaget på arrvevet.... Så hørte jeg bare «å faen» og en forsvant ut med barnet, deretter «hvilken idiot sto i sta å lytta på rumpa til den ungen?». Det som altså hadde skjedd var at ungen lå i seteleie, noe ingen sjekket eller mistenkte. Ungen svelger dermed en masse fostervann og holdt på å drukne. Jeg fikk et ekstra vondt oprasjonssår, men ellers gikk det bra med oss begge to. Fødsler finnes det ingen fasiten på og alt mulig rart kan gi vanskeligheter 

Anonymkode: 754ff...2f5

Skrevet

Har hatt 3 ks, har endel arrvev. Legen sa at hvis jeg blir gravid igjen så må de ta ks 2 uker før termin. 

Anonymkode: 52b3b...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...