Gå til innhold

Er det greit?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

To av datteren min sine beste venninner fyller 9 år og skal feire sammen. De inviterer alle jentene i klassa. Er en enighet om ca. 50 kr i gave. Men, min datter vil gi litt ekstra til sine nærmeste venninner. Ca. 100 kr. tenkte jeg. Er det ok å gi dette på bursdagen, eller bør hun gi det utenom ettersom hun kjøper for litt mer?

Anonymkode: ba9a0...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvordan vet mottakerene prisen på gaven?

Jeg kjøper inn når jeg kommer over gode tilbud og gir ofte gaver verd mer enn den 50 lappen jeg ga for de. 

Så lenge datteren din ikke fokuserer på at gavene er dyrere enn avtalt pris, ser jeg ingen problem med det. 

Anonymkode: b7619...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gi mer? Avtalt sum er jo med på å bidra til samhold, at ingen skal kjøpe seg venner med å gi mer. Synd jenta di føler ho må kjøpe ekstra til vennene sine for å vise seg.

Anonymkode: 4d50d...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gi mer? Avtalt sum er jo med på å bidra til samhold, at ingen skal kjøpe seg venner med å gi mer. Synd jenta di føler ho må kjøpe ekstra til vennene sine for å vise seg.

Anonymkode: 4d50d...b8d

Å, herregud! Er det mulig?! Handler vel ikke om det. Er du helt fjern? Er ganske vanlig i klassen å gi litt ekstra til de nærmeste.

Anonymkode: ba9a0...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan vet mottakerene prisen på gaven?

Jeg kjøper inn når jeg kommer over gode tilbud og gir ofte gaver verd mer enn den 50 lappen jeg ga for de. 

Så lenge datteren din ikke fokuserer på at gavene er dyrere enn avtalt pris, ser jeg ingen problem med det. 

Anonymkode: b7619...010

Skulle til å skrive nøyaktig dette ☝️

Man legger da ikke med prisen på gaven, så ingen vet hva en faktisk har betalt. Mine barn har ofte gitt dyre gaver som vi bare har betalt en hel del av prisen for.

Anonymkode: 4ab92...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ofte gaver på salg og i utlandet. Ungene vet jo ikke det og hva gaven koster. Jeg gir det jeg gir😊 

Klart hun kan gi litt ekstra til venninnen sin. 

Anonymkode: f5c36...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å, herregud! Er det mulig?! Handler vel ikke om det. Er du helt fjern? Er ganske vanlig i klassen å gi litt ekstra til de nærmeste.

Anonymkode: ba9a0...0d0

Og noen har ingen «nærmeste» og får følgelig aldri noe ekstra fint. 
Hvis du skal insistere på denne apartheid-greia, så får din datter levere disse gavene en annen dag.

Anonymkode: a8247...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å, herregud! Er det mulig?! Handler vel ikke om det. Er du helt fjern? Er ganske vanlig i klassen å gi litt ekstra til de nærmeste.

Anonymkode: ba9a0...0d0

Avtalt sum er avtalt sim

Anonymkode: 2638f...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi må for guds skyld verne og passe disse små søte gullungene våre, må ikke gi noe mer enn andre, for da blir det urettferdig. Kan ikke  gi dem den motgangen, vi må passa på dem, stakkars, de skal ikke oppleve noe urettferdighet, det vil bli så trist for de andre å se at bursdagsbarnet får noe litt mer fra bestevenninnen enn fra de andre, det må vi ikke utsette noen av disse søte små englene for. Stakkars, stakkars, stakkars barn.

 

Anonymkode: b453a...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og noen har ingen «nærmeste» og får følgelig aldri noe ekstra fint. 
Hvis du skal insistere på denne apartheid-greia, så får din datter levere disse gavene en annen dag.

Anonymkode: a8247...822

Apartheid? Seriøst? 

Anonymkode: 90188...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å, herregud! Er det mulig?! Handler vel ikke om det. Er du helt fjern? Er ganske vanlig i klassen å gi litt ekstra til de nærmeste.

Anonymkode: ba9a0...0d0

Hvis det er så vanlig, er det vel ikke noe problem.  Da er det jo bare å gjøre det. Ingen som kommer til å reagere på det hvis det er helt vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Apartheid? Seriøst? 

Anonymkode: 90188...785

Ja, HELT seriøst. Barna holder sammenslått feiring, for pokker... hvis den ene feirer for seg, kan man gi hva man vil. Men man gir ikke én dyr og én billig gave i samme selskap fordi man liker den ene jubilanten best! 

Anonymkode: a8247...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, HELT seriøst. Barna holder sammenslått feiring, for pokker... hvis den ene feirer for seg, kan man gi hva man vil. Men man gir ikke én dyr og én billig gave i samme selskap fordi man liker den ene jubilanten best! 

Anonymkode: a8247...822

Har du i det heletatt lest hovedinnlegget?! Jeg skriver jo at TO av bestevennene feirer sammen. Hun ønsker å gi litt ekstra til de. Det vil altså si, begge bursdagsbarna får likt!🤦🏼‍♀️

Anonymkode: ba9a0...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, HELT seriøst. Barna holder sammenslått feiring, for pokker... hvis den ene feirer for seg, kan man gi hva man vil. Men man gir ikke én dyr og én billig gave i samme selskap fordi man liker den ene jubilanten best! 

Anonymkode: a8247...822

Hadde dette vært riktig så hadde jeg vært enig med deg. Husker en gang jeg var med datteren min i dobbelbursdag der hele avdelingen fra barnehagen var invitert. En av gjestene var søskenbarn med det ene bursdagsbarnet, og hadde med en stor gave til dette barnet og ikke noe til det andre. Det var bare skikkelig kleint... Alle de andre gavene var like også, så det ble så tydelig.

Å gi litt ekstra til begge, slik HI skisserer, blir derimot noe helt annet.

Anonymkode: a301f...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, HELT seriøst. Barna holder sammenslått feiring, for pokker... hvis den ene feirer for seg, kan man gi hva man vil. Men man gir ikke én dyr og én billig gave i samme selskap fordi man liker den ene jubilanten best! 

Anonymkode: a8247...822

Og dette kaller du APARTHEID?? Hvor historieløs er det mulig å bli? 

Anonymkode: 90188...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 bruker jeg, eller så gir jeg 100 i kontant, finner få ting til under 150, for det meste er det bare dritt

Anonymkode: c0bbe...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...