Gå til innhold

Konfirmantundervisning der foreldre må være med?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har konfirmant i høst og ser på planen at flere av gruppesamlinger står det at foreldre skal være med. 

Mer dette vanlig?? Syns vi foreldre løper rundt overalt for å være med både her og der og nå også på konfirmantundervisning med ungdommer som går i 9. Klasse! 

Er det slik hos dere?

Anonymkode: 3d98b...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine skal ikke konfirmeres i kirka, så nei. Du har selv lovet å gi dem trosopplæring da du døpte dem, nå biter det deg i ræva.

Anonymkode: 41260...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Om min velger å konfirmere seg i kirken står hun fritt til det, men jeg er ikke det fnugg kristen og konfirmasjonsundervisning nekter jeg faktisk å være med på.

Anonymkode: 613af...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var 3 ganger det skoleåret vi foreldre skulle komme, men det var informasjonsmøter da, om turen, om opplegget, om dagen osv. Som foreldremøter. 

Anonymkode: a6ca2...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir ungdomene konfirmert selv om foreldrene ikke stiller opp, men drt er et par foreldremøter, upereffektive, tar 30 minutter, og 2 arrangemanger i tillegg til selve konfirmasjonsdagen der det legges opp til å involvere familien. De har et supert program.

Anonymkode: d99a5...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært noe obligatorisk for foreldre. Har vært noen gang at konfirmantene har vært med å gjort ting under gudstjenesten, og da har vi vært der under gudstjenesten.

Jeg ser på noen av disse gudstjenestene at det har vært svært få foreldre der. Synes det er synd for ungdommen. Selv om de er 14-15 år gamle, så har de faktisk behov for anerkjennelse, og at foreldre faktisk følger opp og bryr seg, også i kirka, eller plasser hvor foreldre kanskje ikke alltid har like mye interesse av å være.

De er delt inn i grupper etter interesser (musikk, speider og lignende.)

Vi har vært på så og si alle gudstjenester hvor det har vært noe ekstra. Jeg gikk glipp av presentasjonsgudstjenesten, da jeg fødte den dagen.

Anonymkode: cfb1e...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen god grunn til å velge humanistisk konfirmasjon. Er kun ett foreldremøte helt i starten og så seremonien til slutt. 

Anonymkode: 2934a...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...