Gå til innhold

Guro?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I anledning Anne Cath Vestlys 100-årsjubileum, dukker disse fine navnene fra hennes forfatterskap opp igjen. Hva synes dere om navnet Guro? Jeg synes det er vakkert. Både mykt og sterkt samtidig. Enkelt, og et kort jentenavn som ikke er på topp ti. 

Hva synes dere?

Anonymkode: a8be7...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Liker ikke

Anonymkode: 249bd...18b

Og det kan hende det har noe med hvor i landet jeg bor, for her vil R i Guro få en hard klang, ikke mykt i det hele tatt

Anonymkode: 249bd...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det kjempegodt! Flott navn uten å være prangende. Ikke overbrukt selvom det er kjent. Veldig koselig navn.

Anonymkode: db3b9...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt greit, men jeg tenker litt på om barnet selv vil like navnet sitt om noen år, blant alle Ella, Sofie, Emma, Nora, Lea, Olivia og Lilly 'ene. Jeg likte aldri navnet mitt "Ragnhild" , blant alle Camilla, Stine, Hanne, Siri, Trine, Kristine, Silje, og Line som var populære navn når jeg gikk på skolen, jeg synes alle de hadde så pene navn og mislikte mitt navn skikkelig. 

Anonymkode: 955ec...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er helt greit, men jeg tenker litt på om barnet selv vil like navnet sitt om noen år, blant alle Ella, Sofie, Emma, Nora, Lea, Olivia og Lilly 'ene. Jeg likte aldri navnet mitt "Ragnhild" , blant alle Camilla, Stine, Hanne, Siri, Trine, Kristine, Silje, og Line som var populære navn når jeg gikk på skolen, jeg synes alle de hadde så pene navn og mislikte mitt navn skikkelig. 

Anonymkode: 955ec...527

Ragnhild er et veldig flott navn, synes jeg😊 Du skriver at du ikke likte det som barn blant alle de mer vanlige navnene, men: har du vært fornøyd med det som voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Axa skrev:

Ragnhild er et veldig flott navn, synes jeg😊 Du skriver at du ikke likte det som barn blant alle de mer vanlige navnene, men: har du vært fornøyd med det som voksen?

Liker det ikke men det er jo meg 😉🙂, snakket med mamma om det en gang i voksen alder å til og med hun sa at det ikke var så vakkert navn 😂. Jeg har sansen for jentenavn med mange vokaler, men vet at mange er uenig med meg der 🙂. Alle har jo hver sin smak, har og fått høre flere ganger at jeg har fint navn. 

Anonymkode: 955ec...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heter Guro, og er nokså fornøyd med navnet mitt. Aldri opplevd at flere i klassen har hett det, men samtidig kjenner alle til navnet. Eneste minuset er at det fungerer dårlig internasjonalt, veldig vanskelig at det er både O og U i navnet visstnok 😅

Anonymkode: 87c4a...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...