Gå til innhold

Blitt gammel over natten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så meg selv i speilet i dag og så en sliten dame. Livet har vært tøft i det siste med samlivsbrudd, mistet jobben pga omorganisering og yngste barnet hat fått en tung diagnose. Jeg søler jobber men er alene med barna så det er ikke alle jobber jeg kan ta. Økonomien er helt på trynet så jeg sover dårlig mye pga tankekjør. Hvordan ordner det seg økonomisk, hvordan vil barnet mitt klare seg etc. Jeg er fast bestemt på å brette opp ermene og takle alt, men jeg ser så elendig ut! Noen som har tips til hvordan man kan se oh føle seg litt freshere ut?

Anonymkode: e9418...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøst deg i hvert fall med at det vil bli bedre igjen når livet ditt faller litt mer til ro igjen.

Når jeg blir grå og gusten i ansiktet (sykdom og mye stress) så hjelper det å bruke fersk ananas-saft (kjøper bare en ananas og presser ut litt saft av en bit) som ansiktsmaske. Det er noe enzymer i den ferske saften som virker som en sterk peeling, og jeg får alltid kommentarer på hvor frisk hudfargen min er blitt etter å ha brukt det. Driver med det en gang i uken nå, for jeg trengte det ;) Bare pass på at du ikke får det for nært øynene og i munnvikene, da kan du bli rød/sår fordi peelingeffekten er såpass god. Min hud tåler å ha den på både 10 og 30 minutter, men prøv deg frem første gang med et par minutter før du vasker den av. Går det greit kan du godt ha den på 5-10 minutter, trenger egentlig ikke mer (30 minutter er bare når jeg tar den på, setter meg ned eller gjør noe helt annet og glemmer tiden ;) ).

Når jeg ikke får sove legger jeg meg på en spikermatte. Det gir en bedre hvile, så selv om jeg kanskje ikke får sove så er jeg mer uthvilt neste dag likevel. Men ofte sovner jeg når jeg legger meg på den, for den har en avstressende effekt. Og med mer hvile så ser man straks litt mer opplagt ut også.

Jeg tøyer også mye, for når det er mye stress blir jeg veldig stiv i kroppen og det gjør noe med holdningen min og ganglanget. Og så reduserer tøyningene muskelspenninger, så bare det gjør at det blir mindre slitsomt. Tøyninger på kvelden kan også virke avslappende slik at det blir lettere å sove. Jeg tøyer nå hver kveld på badet, da er det lettere å slappe av i kroppen når jeg legger meg, jeg "holder" ikke så på spenninger og stress når jeg får tøyd ut.

Jeg bruker lite sminke, men når jeg er veldig sliten så bruker jeg litt rouge, eyeliner (såvidt), litt maskara på øvre øyevipper. Og så finner jeg en leppepomade med litt farge eller en lipgloss. Når jeg er så sliten og gusten blir leppestifter for hardt for meg i farge, men jeg ser at jeg ser mer opplagt ut når jeg får på litt farge. Mener jeg så noen på helsekosten med litt farge nå som ikke koster mye heller (under en 100-lapp i hvert fall).

Og ellers, være veldig konsekvent på å spise nok og spise sunt og drikke nok :)

 

Hold ut, det blir bedre :klem:

Anonymkode: 8d087...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...