Gå til innhold

Er det verdt å fortsette i forholdet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

sliter veldig mye for tiden, forholdet til min samboer har gått så langt at jeg har mistet hode å holder på å blir gal. Vi har 1 unge sammen og han har 3 unger fra før av som han bare har noen netter i mnd.  
 

vet ikke hvordan jeg skal forklare dette så kort som mulig. Men vi startet med å bli kjempe forelsket og ble fort ett par. Han var veldig stresset med at vi skulle bli ett par og få ett barn fort som mulig men jeg holdt igjen litt. Ganske tidlig i forholdet oppdaget jeg at han drakk en god del, og på fester vi var på sammen så skulle han bare banke å diskutere, for dette var noe han syns var gøy. Jeg er ganske rolig å liker å ha det kjekt når jeg er på fest så fikk en litt ekkel følelse i magen men som sagt, ny forelsket å så egentlig bare over det. Det ble verre og verre, etter hvert så kunne han drikke på en helt vanlig dag å pluttselig snakke om å drepe folk å banke å hvor spennende det var, jeg skjønte han køddet men bare de å snakke om sånne ting syns jeg var rart. Alt som var ulovelig var tingen når han drakk. Etter hvert fant jeg alkohol gjemt i leiligheten, jeg tok en prat med han å der var enten eller, noen ganger vi prater så var han rolig å skulle forandre seg osv noen ganger så var han veldig ekkel å mente alt var min feil å kommer med : så jeg bor i ett fengsel nå, du er syk osv»  fant også ut at han løy veldig mye om små ting og snakket negativt om alt å alle. Han var alltid best på jobb å de andre var det bare feil med i følge hans meninger.  Vi prøvde å få de til å funke for har han gode dager så er han verdens snilleste så får meg godt humør å får meg til å smile å føler meg bra. Jeg ble gravid, og vi hadde mange lange samtaler om at han måtte skjerpe seg å da trodde jeg han virkelig. Dette ble ett helvette mildt sagt, jeg var mye dårlig men fikk null støtte eller sympati. Fikk bare : å skal du grine nå å flirte alltid av meg om jeg var helt nede, sendte meg ut av huset gjor han også å låste meg ute mens jeg sto høygravid. Ja de ble veldig mye rett og slett, kan ikke skrive alt. Men til slutt - her sitter jeg med en baby å hode mitt går irundt, jeg har det ikke bra og har prøvd det jeg kan for denne mannen, å for ar han skal komme seg opp fra de mørke. Men alt ender på meg - jeg er den jævlige personen som alltid skal prate, jeg lager alle problemen, jeg tenker kun på meg selv, jeg er en dritt å føkka i hode men han elsker meg. Det er det han greier å si om meg. 
 

mens han drikker seg full på hverdag og overser meg å kommer med mange frekke kommentarer om ting jeg skulle gjort eller ting jeg har gjort feil. Vist jeg sier : hvorfor drikker du på hverdag når du vet jeg ikke liker det fordi du forandrer oppførsel, da dåe jeg : må jo drikke når jeg er sammens med deg»
 

tingen er at jeg har prøvd så lenge, å til slutt trudd at det var jeg som var problemet. Skriker jeg å sier at jeg har det så vondt å vil at forholdet skal ta slutt fordi jeg er ødelagt. Så himler han med øynene å sier : jaja ditt tap. Å truer meg å ta fra meg barnet å skal lage ett helvette for meg økonomisk osv.

 

han sier han elsker meg å det er jeg som vil ødelegge forholdet mens jeg tenker at jeg har kjempet så mye for oss og han å har gjennomgått alt for mye, å får ingenting tilbake. Han forventer å oppføre seg akkurat slik han vil så skal jeg sitte å være blid 24/7. Jeg blir forbannet av tanken av å høre at det er jeg som har gitt oss opp å ødelegger for ungen vår. For i mitt hode så har han null respekt for meg å driter i meg så hvorfor vil han at forholdet skal vare? Han sier han elsker meg mens jeg føler han hater meg voldsomt. Jeg vil være bra nok, å ville gjort alt for at han skal bli den snille gode typen igjen. Han sier alltid ( når vi snakker på en god dag ) « elsker du meg så gir du meg en sjanse til»

 

er det jeg som er problemet?

å hva skal jeg gjøre

Anonymkode: c1010...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Gadd ikke lese alt engang - etter første tredjedel av innlegget er jeg overbevist om at du bør løpe så fort beina bærer deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Gadd ikke lese alt engang - etter første tredjedel av innlegget er jeg overbevist om at du bør løpe så fort beina bærer deg...

Skjønner det, ble veldig langt. Har ikke turt og åpnet meg for venner og familie så hadde mye på hjertet. Men takk for svar. Er bare vanskelig når jeg vet at det kommer til å bli ett kaos for min del med å flytte/økonomi/ barnet. Hadde vi bare kunnet avslutte som venner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Voa skrev:

Skjønner det, ble veldig langt. Har ikke turt og åpnet meg for venner og familie så hadde mye på hjertet. Men takk for svar. Er bare vanskelig når jeg vet at det kommer til å bli ett kaos for min del med å flytte/økonomi/ barnet. Hadde vi bare kunnet avslutte som venner..

Drikking og voldsfantasier er ille nok. Det du utdyper senere i innlegget (han er slem, frekk, respektløs, truer deg, manipulerer og gaslighter deg ) - det gjør det ikke bedre. Kom deg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avslutte som venner med en som er voldelig og har et alvorlig rusproblem som han benekter er bare helt usannsynlig, Hi.

Når han drar på jobb mandag (hvis han jobber?) så ville jeg pakket en bag med litt klær til deg og baby og så oppsøkt nærmeste krisesenter! Men ikke si fra til ham på forhånd! Du kan ikke komme fredelig ut av dette forholdet. Noe av det du har fortalt om ham er typiske alvorlige signaler som noen menn viser som senere blir alvorlig voldelige ved samlivsbrudd. Ikke sikkert han blir det, men du kan ikke ta sjansen på at han ikke blir det! Du er den eneste stabile og trygge barnet ditt har nå, du kan ikke sette din egen sikkerhet i fare!

Her kan du finne nærmeste Krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Det er også en mulighet å bare gå til nærmeste politistasjon, de vil hjelpe deg til nærmeste krisesenter.

Du lever med en mann som er psykisk ustabil, han driver psykisk vold, han drømmer om å skade/drepe andre i fylla, han har et alvorlig rusproblem. Du kan aldri endre ham. Du har allerede gitt ham mange sjanser, han er ikke interessert i å endre seg. Han manipulerer deg, spiller på dine følelser, når han sier at hvis du blir så gir du ham en sjanse til. Men han har fått "en sjanse til" utallige ganger. Det er nok nå!

Du MÅ komme deg bort fra denne mannen. Så fort som overhodet mulig før du og baby blir skadet eller verre!

Og du må fortelle familien din og dine nærmeste hvordan han faktisk er, for du vil trenge hjelp fremover!

Ikke vent, ikke tenk. Nå må du bare komme deg unna ham! Krisesenteret kan du bo en stund, om du ikke har andre muligheter, der vil du være trygg, og de vil kunne hjelpe deg med det praktiske for å finne deg ditt eget, søknader du må få gjort for å få økonomien din i orden slik at du og baby vil greie dere. Det er hjelp å få med alt det praktiske, så ikke vær redd for det.

Nå må du bare komme deg bort fra ham for å beskytte deg selv fra en svært ustabil og voldelig rusmisbruker!

Vær sterk for barnet ditt nå!

Anonymkode: e1e91...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Støtter den siste her. Å forvente normale menneskelige reaksjoner fra en som ruser seg, er bare naivt, så tanken om å være redelig, ærlig, snakke om ting, skilles som venner osv - den MÅ du bare legge fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet til hi er at hun sannsynligvis har ingen vitner og ingenting som kan bekreft at mannen er alkoholiker og potensielt voldelig. Utfra at hun ikke har fortalt noe til venner og familie. Mannen vil da få samværsrett med barnet, og blir alene med barnet. Mitt råd er snakk med flest mulig mens du enda er i forholdet, få vitner og beviser. Det blir veldig mye vanskeligere etter brudd

Anonymkode: bb3ed...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må planlegge bruddet. I nærmeste framtid. 

Og NEI, dette forholdet er det ikke verdt å bli i, han fortjener ingen flere sjanser. Han er ikke bra for deg. Mildt sagt. 

Anonymkode: a7e16...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten som å lese om meg selv dette innlegget.. jeg har en samboer som og er veldig glad i å drikke. Og hvis han drikker mye så blir han frekk, kjefter, og snakker på en jævlig måte mot meg. Når jeg går vekk fra han, kommer han etter meg og fortsetter. Jeg føler jeg blir psykisk kvelt. 

Tar jeg opp at han må slutte med dette så er det enten min feil alt og ser ikke hva han gjør gale, ellers så skal han skjerpe seg. Han snakker nedlatende om min familie, og krangler om alt mulig. Og det er visst jeg som starter det og ikke han. Jeg er så psykisk og fysisk sliten og gråter av alt. Går med angst og uro i kroppen. Klump i brystet. Jeg klarer snart ikke mer, men er så nedbrutt at jeg klarer ikke å komme meg ut enda.. 

jeg er så sliten av kranglingen og at han går rundt å skriker og kjefter hver dag. Og når jeg har fått nok hever jeg skikkelig stemmen, men da skriker han bare enda høyere 

Anonymkode: b6c3b...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI + du siste her: Kom dere bort fort som f!!!!

Ta kontakt med krisesenter, der får dere hjelp. Vær så snill og gjør det!!

Anonymkode: eaeaa...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Voa skrev:

Skjønner det, ble veldig langt. Har ikke turt og åpnet meg for venner og familie så hadde mye på hjertet. Men takk for svar. Er bare vanskelig når jeg vet at det kommer til å bli ett kaos for min del med å flytte/økonomi/ barnet. Hadde vi bare kunnet avslutte som venner..

Det er en illusjon å skulle skilles som venner og i solskinn, da hadde ingen trengt å skilles. Men du klarer deg. Han kan ikke ta fra deg barnet, han er alkis og får ikke omsorgen. Dra nå, før voldsfantasiene hans blir virkelige. For det vil de bli og da skal ikke du være offeret. 

Anonymkode: a3a1d...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring krisesenteret. Du er forpliktet til å skjerme barnet ditt fra dette. Selv om det kommer til å koste mye. 

Anonymkode: 0d4ed...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer ikke til å endre seg... 

Du vil ikke leve livet ditt som dette, og du vil ihvertfall ikke oppdra et barn i dette 

Så eneste muligheten du har et brudd. At dere skal skilles som venner er en drøm du vet ikke blir virkelig. 

Denne mannen kommer til å bli rasende for at du går fra han og i den peroden må du verne barnet og verne deg selv. 

Anonymkode: fd2c0...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du mulighet til å alliere deg med den andre barnemoren/de andre barnemødrene? Sannsynligvis har de liknende opplevelser noe som kan være nyttig i eventuell barnefordelingssak.

lykke til ❤️

Anonymkode: 05d3d...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var nesten som å lese om meg selv dette innlegget.. jeg har en samboer som og er veldig glad i å drikke. Og hvis han drikker mye så blir han frekk, kjefter, og snakker på en jævlig måte mot meg. Når jeg går vekk fra han, kommer han etter meg og fortsetter. Jeg føler jeg blir psykisk kvelt. 

Tar jeg opp at han må slutte med dette så er det enten min feil alt og ser ikke hva han gjør gale, ellers så skal han skjerpe seg. Han snakker nedlatende om min familie, og krangler om alt mulig. Og det er visst jeg som starter det og ikke han. Jeg er så psykisk og fysisk sliten og gråter av alt. Går med angst og uro i kroppen. Klump i brystet. Jeg klarer snart ikke mer, men er så nedbrutt at jeg klarer ikke å komme meg ut enda.. 

jeg er så sliten av kranglingen og at han går rundt å skriker og kjefter hver dag. Og når jeg har fått nok hever jeg skikkelig stemmen, men da skriker han bare enda høyere 

Anonymkode: b6c3b...49e

Ja da har vi de ganske likt. Min snakker også mye dritt om min familie å skal alltid få frem at hans familie er best. Jeg vet jeg ikke kan bli, men tror jeg har blitt hjerneskadet av dette, for jeg liker han godt å hater han samtidlig.. jeg skriker så og si hver dag. Å den dagen han vil være glad så har jeg ikke nok krefter igjen så da lar jeg det bare gå så har vi en fin dag helt til det klikker igjen for det. 
 

det jeg syns er sårt er at jeg har kjempe så mye for den gutten der i 4 år.. men han ser kun at jeg ødelegger det med å «lage drama» å alt er min feil.. åja, jeg syns det er utrulig sårt å dra med knust hjerte mens han bare flirer å sier : jaja, dittvalg» som at han ikke kunne brudd seg mindre om at det blir slutt.. føler seg veldig liten da å føler seg som ett null å føler meg har kastet bort så mye energi i så mange år.

 

vi må komme oss bort, men er vanskelig når vi har blitt hjernevasket så lenge.. så problemet er bare hvordan vi skal komme oss bort å hvordan vi skal oppføre oss for jeg holder på å rive av meg hodet snart for jeg blir lei meg og provosert på maten han er på imot meg.

 

ønsker deg lykke til, unner ingen å ha det slik ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må planlegge bruddet. I nærmeste framtid. 

Og NEI, dette forholdet er det ikke verdt å bli i, han fortjener ingen flere sjanser. Han er ikke bra for deg. Mildt sagt. 

Anonymkode: a7e16...9bb

Ja vet jeg må planlegge, men er utrulig vanskelig når hodet ikke er med i det hele tatt. Har blitt så sliten! Jeg vil bort men må finne ut hvordan jeg skal komme meg bort å hvordan jeg skal oppføre meg rundt han, for han var jævlig rett og slett igår mens idag når jeg sto opp så overser han meg å later som ingenting. Å bare den følelsen at enn føler seg somnet bull er utrulig vondt. Lurer alltid på hva jeg har gjort for at han skal være sånn. Å hvorfor vil han ha dette forholdet om han oppfører seg som at han hater meg ekstremt. Jeg har bare blitt helt hjernevasket! Beklager for at jeg skriver så mye. Me godt å få det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du mulighet til å alliere deg med den andre barnemoren/de andre barnemødrene? Sannsynligvis har de liknende opplevelser noe som kan være nyttig i eventuell barnefordelingssak.

lykke til ❤️

Anonymkode: 05d3d...048

Ja det er helt sant! Greit å snakke med noen som har det på samme måte. Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Voa skrev:

Ja vet jeg må planlegge, men er utrulig vanskelig når hodet ikke er med i det hele tatt. Har blitt så sliten! Jeg vil bort men må finne ut hvordan jeg skal komme meg bort å hvordan jeg skal oppføre meg rundt han, for han var jævlig rett og slett igår mens idag når jeg sto opp så overser han meg å later som ingenting. Å bare den følelsen at enn føler seg somnet bull er utrulig vondt. Lurer alltid på hva jeg har gjort for at han skal være sånn. Å hvorfor vil han ha dette forholdet om han oppfører seg som at han hater meg ekstremt. Jeg har bare blitt helt hjernevasket! Beklager for at jeg skriver så mye. Me godt å få det ut

Du trenger ikke planlegge mer enn å finne adresse til nærmeste krisesenter.

Når han drar på jobb i morgen tidlig pakker du en bag og barnet ditt og drar. 

På krisesenteret får du hjelp til å planlegge videre, du får gode innspill, trygghet, avlastning og noen som backer deg opp. Dette må du gjøre for barnet ditt først og fremst, men også for deg selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, amandine skrev:

Du trenger ikke planlegge mer enn å finne adresse til nærmeste krisesenter.

Når han drar på jobb i morgen tidlig pakker du en bag og barnet ditt og drar. 

På krisesenteret får du hjelp til å planlegge videre, du får gode innspill, trygghet, avlastning og noen som backer deg opp. Dette må du gjøre for barnet ditt først og fremst, men også for deg selv.

Lykke til!

Bor desverrre på bygda så er litt over en time til krisesenteret! Har venner og familie her så skal ta meg en snakk med familien min. Problemet er at han truer meg med å ordne ett helvette for meg, å bare tanken gjør meg utrulig svak.. er så utslitt fra før av så hvordan skal jeg klare meg om det blir kamp! Men må ha hode kaldt for ungen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Voa skrev:

Ja vet jeg må planlegge, men er utrulig vanskelig når hodet ikke er med i det hele tatt. Har blitt så sliten! Jeg vil bort men må finne ut hvordan jeg skal komme meg bort å hvordan jeg skal oppføre meg rundt han, for han var jævlig rett og slett igår mens idag når jeg sto opp så overser han meg å later som ingenting. Å bare den følelsen at enn føler seg somnet bull er utrulig vondt. Lurer alltid på hva jeg har gjort for at han skal være sånn. Å hvorfor vil han ha dette forholdet om han oppfører seg som at han hater meg ekstremt. Jeg har bare blitt helt hjernevasket! Beklager for at jeg skriver så mye. Me godt å få det ut

Du trenger ikke å planlegge noe særlig. I stede for å dra på jobb i morgen, så kontakter du krisesenteret. De tar i mot deg og hjelper deg med alt! Får du pakket en bag er det bra, men hvis ikke så ordner de det også. 

Redd barnet ditt og redd deg selv. 

Anonymkode: c56fc...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Voa skrev:

Bor desverrre på bygda så er litt over en time til krisesenteret! Har venner og familie her så skal ta meg en snakk med familien min. Problemet er at han truer meg med å ordne ett helvette for meg, å bare tanken gjør meg utrulig svak.. er så utslitt fra før av så hvordan skal jeg klare meg om det blir kamp! Men må ha hode kaldt for ungen min.

Da ringer du krisesenteret, så kommer de enten å henter deg eller rekvirerer en taxi til deg. 

Du kan være der så lenge du trenger, og jeg tipper at han ikke gidder å gjøre så stor innsats i å lage trøbbel for deg. 

Jeg har jobbet ved krisesenter tidligere, og din historie er ganske lik mange andre sin. 

Ta gjerne kontakt i dag om du føler det er best. De er der for å hjelpe deg. 

Anonymkode: c56fc...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
52 minutter siden, Voa skrev:

føler seg veldig liten da å føler seg som ett null å føler meg har kastet bort så mye energi i så mange år.

Ikke kast bort enda mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Voa skrev:

Bor desverrre på bygda så er litt over en time til krisesenteret! Har venner og familie her så skal ta meg en snakk med familien min. Problemet er at han truer meg med å ordne ett helvette for meg, å bare tanken gjør meg utrulig svak.. er så utslitt fra før av så hvordan skal jeg klare meg om det blir kamp! Men må ha hode kaldt for ungen min.

En time er ikke så mye. Men en time er akkurat passelig til at du får god avstand til ham på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Voa skrev:

Bor desverrre på bygda så er litt over en time til krisesenteret! Har venner og familie her så skal ta meg en snakk med familien min. Problemet er at han truer meg med å ordne ett helvette for meg, å bare tanken gjør meg utrulig svak.. er så utslitt fra før av så hvordan skal jeg klare meg om det blir kamp! Men må ha hode kaldt for ungen min.

Dette, sammen med hans rusproblemer OG ikke minst hans voldelige drømmer gjør at det er helt avgjørende at du bare kommer deg unna ham, så fort som overhodet mulig, HI!

Slike menn som han ender altfor ofte med å drepe partneren hvis han får den minste tvil om at du er i ferd med å forlate ham. Hvordan tror du det da vil gå med barnet ditt i livet?

Og noe du skrev over, at han tar så lett på et ev. brudd. Kjære deg, det er du som har stått for kjærligheten i dette forholdet. Han elsker kun én eneste person på denne jord, og det er ham selv. Slike som ham er ikke i stand til å ha et normalt kjærlighetsforhold til noen. Det betyr at DU må rette din kjærlighet mot deg selv og barnet ditt, for du og babyen din er helt avhengig av at du nå blir så glad i deg selv at du gjør det eneste som er trygt for dere to - nemlig kommer dere bort NÅ!

Om det er en politistasjon i nærheten så kan du bare ta deg en tur dit i morgen, om du ikke kommer deg til krisesenteret alene. Politiet vil hjelpe deg og sørge for at du og babyen din kommer dere trygt til krisesenteret.

Du har IKKE råd til å bli i forholdet og la mannen få mistanker om at du planlegger noe, at du ønsker å forlate ham. Får han en slik mistanke kan livet ditt stå i fare. Sier ikke dette for å skremme deg, Hi, det er dessverre en risiko for at det kan skje!

Alt annet praktisk vil du få hjelp til å ordne - men nå må DU komme deg bort fra ham med det samme. Du kan ikke risikere at du blir skadet eller drept, for da kan du ikke lenger beskytte barnet ditt!

Anonymkode: e1e91...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ut som en narsissist! Løp for livet, men sørg for at du har samlet dokumentasjon på det han gjør for han kommer til å lage helvete for deg nå som dere har et barn for å ødelegge livet ditt. De sjarmerer alle og overtaler de fleste så du må ha dokumentasjon på den fysiske/psykiske volden han utøver. 
 

Aldri fortell han når du skal dra for da kan de bli veldig farlige. Han viser nå at han ikke bryr seg, for han bryr seg k ikke om deg eller barnet deres. Alt handler om kontroll. 
Når du forlater han kommer han til å gjøre alt for å få deg tilbake, ikke fall for det. Det som venter deg kommer til å være verre enn slik ting er nå. 

Anonymkode: fb5ac...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...