Gå til innhold

Hadde du kontaktet lege for dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har veldig sterke smerter på høyre side bak på ryggen. Kan ikke trekke pusten ordentlig og det gjør konstant veldig vondt. Smertene har spredd seg til rundt på siden. Har hatt vondt i ca 5 dager, og smertene blir verre for hver dag. Gjør vondt bare jeg forsiktig berører høyre siden. 
 

Ikke feber. Hva kan dette være??

Anonymkode: d67b6...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart.

Det blir ikke bedre av seg selv og det er jo tydeligvis noe galt. Dette må du ha hjelp med! Uansett hva drt så måtte være.

Anonymkode: ad841...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt en formening om hva det var, og visste hvordan jeg skulle håndtere det hadde jeg ikke gått. Heller ikke hvis jeg mistenkte det var muskulatur. 

Hvis jeg ikke visste hva det var, jeg ikke visste hvordan jeg skulle håndtere det, eller hvis jeg har usikker på om det skulle gjøres noe med, ville jeg kanskje kontaktet lege etter en stund. 

Har du utslett, bruker medisiner, er ellers frisk, har skadet deg eller ikke, hva gjør det bedre og hva gjør det verre, mange ting som spiller inn i vurderingen. 

Anonymkode: 563ef...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen formening om hva det kan være. Ikke skadet meg heller. Har hostet litt, kan en brekke ribbein av det?

Hi

Anonymkode: d67b6...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg hadde hatt en formening om hva det var, og visste hvordan jeg skulle håndtere det hadde jeg ikke gått. Heller ikke hvis jeg mistenkte det var muskulatur. 

Hvis jeg ikke visste hva det var, jeg ikke visste hvordan jeg skulle håndtere det, eller hvis jeg har usikker på om det skulle gjøres noe med, ville jeg kanskje kontaktet lege etter en stund. 

Har du utslett, bruker medisiner, er ellers frisk, har skadet deg eller ikke, hva gjør det bedre og hva gjør det verre, mange ting som spiller inn i vurderingen. 

Anonymkode: 563ef...d3c

Man skal være litt forsiktig med å tro noe er muskulært uten å sjekke med lege. Jeg lærte på den harde måten.

Hadde vondt under armhulen på venstre side, var sikker på at jeg bare hadde strukket noe eller gjort noe rart med armen, var stort sett vondest når jeg bøyde meg fremover. Fire dager senere var jeg plutselig blå på negler og lepper og kontaktet da selvfølgelig legevakt. Var hjertesvikt, og jeg ble liggende på sykehuset lenge..

Ring legevakt i dag, Hi, mener de det kan vente til mandag og fastlege gjør du det, vil de ha deg inn drar du inn. Jeg ble hentet i ambulanse, og var skikkelig flau, fordi jeg trodde så inderlig det var muskulært. Da sa han ene at «hvis dette er ikke noe blir vi, og legene, bare kjempeglade. Så ikke tenk på det», og det er jo litt sant. Det er ikke som om legene blir irriterte om det ikke er noe galt, de blir jo bare letta av det.

Anonymkode: f0203...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvorfor velger du å vente til helgen i stedenfor å ta det med fastlegen på torsdag eller fredag?

Anonymkode: eca83...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen formening om hva det kan være. Ikke skadet meg heller. Har hostet litt, kan en brekke ribbein av det?

Hi

Anonymkode: d67b6...52b

Det er fult mulig å briste ribbein når en hoster! 

Anonymkode: a7acc...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres muskulært ut. 
 

Jeg har akkurat opplevd det samme. En tur til naprapaten løste det. 

Anonymkode: 481d2...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet fordi jeg håpet og trodde det ville gå over av seg selv. Skal holde ut til mandag... om det ikke er bedre da vil jeg ringe fastlegekontoret.

Anonymkode: d67b6...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ventet fordi jeg håpet og trodde det ville gå over av seg selv. Skal holde ut til mandag... om det ikke er bedre da vil jeg ringe fastlegekontoret.

Anonymkode: d67b6...52b

God plan!

Anonymkode: ad841...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ventet fordi jeg håpet og trodde det ville gå over av seg selv. Skal holde ut til mandag... om det ikke er bedre da vil jeg ringe fastlegekontoret.

Anonymkode: d67b6...52b

Du bør absolutt IKKE vente til mandag med å kontakte lege! Godt mulig at det ikke er noe farlig, men det kan også være tegn på ting som kan utvikle seg til å bli akutt alvorlig.

Jeg hadde det som deg da jeg fikk nyrebekkenbetennelse. Fikk antibiotika i siste liten.

Dine smerter er så store OG har forverret seg de siste dagene, så det er absolutt grunn til å kontakte legevakten! Ta i det minste en telefon dit nå slik at de kan vurdere om det er forsvarlig å vente til mandag, eller om de ønsker å sjekke deg nå!

Anonymkode: ef658...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør absolutt IKKE vente til mandag med å kontakte lege! Godt mulig at det ikke er noe farlig, men det kan også være tegn på ting som kan utvikle seg til å bli akutt alvorlig.

Jeg hadde det som deg da jeg fikk nyrebekkenbetennelse. Fikk antibiotika i siste liten.

Dine smerter er så store OG har forverret seg de siste dagene, så det er absolutt grunn til å kontakte legevakten! Ta i det minste en telefon dit nå slik at de kan vurdere om det er forsvarlig å vente til mandag, eller om de ønsker å sjekke deg nå!

Anonymkode: ef658...05e

Ringte legevakt istad. Skulle komme om det ble verre sa de. Hadde du ikke vondt ved tissing når du hadde dette?

Anonymkode: d67b6...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringte legevakt istad. Skulle komme om det ble verre sa de. Hadde du ikke vondt ved tissing når du hadde dette?

Anonymkode: d67b6...52b

Nei, overhodet ikke. Ikke antydning en gang! Bare smerter likt slik du beskriver det. Så brått og plutselig kom det smerter på begge sider og frem og jeg ble dårlig form (tror det da hadde gått en uke), og først da hadde jeg bittelitt, nesten usynlig farge på papiret etter at jeg hadde tisset. Men det var også eneste gangen det kom antydning til blod, ikke flere ganger, og først da jeg var blitt så dårlig, og hadde ingen smerter når jeg tisset. Først da tok jeg kontakt med lege, og han sa jeg burde kommet lenge før.

Godt du har ringt i hvert fall. Ikke nøl med å dra til legevakten om du kjenner du får mer vondt eller andre symptomer!

Uansett hva det er - god bedring! :)

Anonymkode: ef658...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringte legevakt istad. Skulle komme om det ble verre sa de. Hadde du ikke vondt ved tissing når du hadde dette?

Anonymkode: d67b6...52b

Man trenger ikke ha det. Min mamma fikk sepsis etter urinveisinfeksjon og holdt på å dø. Hun hadde ikke vondt eller noe annet ubehag når hun tisset i det hele tatt. Men hun hadde vondt i ryggen, og veldig høy feber.

Anonymkode: fd968...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...