Gå til innhold

Klimaendringer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om folk som tror at klimaendringene ikke er menneskeskapte? Jeg tenker de er mindre intelligente. Vi slipper ut mer CO2 i atmosfæren, men det skal liksom ikke bli mer CO2 i atmosfæren, eh....

Anonymkode: 3785c...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker alltid at mennesker som ikke har tiltro til grundig forskning, og som baserer denne mistroen på «sunn fornuft» er enkle, enten det gjelder klima, vaksiner eller hva som helst annet. Ofte har disse menneskene ikke lært om temaet siden o-fag på folkeskolen på 60-tallet heller. 

Anonymkode: 0f60c...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var aktiv naturverner for 15 år siden var dette et stort problem. Folk generelt tok ikke klimaendringer på alvor! Mange mente det bare var tull og det var store diskusjoner om klimaendringene var menneskeskapte eller ei.  Jeg er så glad for at verden har endret seg siden da. Dessverre ser og opplever man jo nå de endringene forskere har advart mot lenge. 

Anonymkode: 51ddd...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om folk som tror at klimaendringene ikke er menneskeskapte? Jeg tenker de er mindre intelligente. Vi slipper ut mer CO2 i atmosfæren, men det skal liksom ikke bli mer CO2 i atmosfæren, eh....

Anonymkode: 3785c...4a7

Jeg synes faktisk de som har blind tiltro til klimaforskere er mindre intelligente. De smarteste er de som tenker: ok, å redusere forurensning er alltid bra, men at verden skal forandre seg så mye pga menneskers adferd, på kort tid er veldig lite sannsynlig. Det er så mange faktorer som spiller inn, og mennesket er bare en liten del av det hele.
Det er alt for mye useriøsitet og tull knyttet til beregninger og spådommer rundt klima. Og det er slettes ikke den enigheten som mainstream media ønsker å få oss til å tro. I Norge presterer til og med enkelte kommuner å vedta klimakrise(!), det begynner å bli ganske så latterlig.

Anonymkode: 43cd1...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes faktisk de som har blind tiltro til klimaforskere er mindre intelligente. De smarteste er de som tenker: ok, å redusere forurensning er alltid bra, men at verden skal forandre seg så mye pga menneskers adferd, på kort tid er veldig lite sannsynlig. Det er så mange faktorer som spiller inn, og mennesket er bare en liten del av det hele.
Det er alt for mye useriøsitet og tull knyttet til beregninger og spådommer rundt klima. Og det er slettes ikke den enigheten som mainstream media ønsker å få oss til å tro. I Norge presterer til og med enkelte kommuner å vedta klimakrise(!), det begynner å bli ganske så latterlig.

Anonymkode: 43cd1...2f5

Det tenker jeg og. Jeg tenker og at det ligger utrolig mye penger og politikk i det å fronte miljøskaer.Hvis det er så ille, hvorfor gjøres det ikke store drastiske grep, og da tenker jeg ikke på at vi sortere søppel og kjøre mindre.

Anonymkode: 152a9...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tenker jeg og. Jeg tenker og at det ligger utrolig mye penger og politikk i det å fronte miljøskaer.Hvis det er så ille, hvorfor gjøres det ikke store drastiske grep, og da tenker jeg ikke på at vi sortere søppel og kjøre mindre.

Anonymkode: 152a9...3d4

Hvorfor blir vi ikke pålagt mindre forbruk? Færre flyreiser? Det er ikke populært. Eliten kunne komme til å måtte endre livsstil. Men å bygge vindindustri i urørt natur, det er liksom klimavennlig. Selv om vindmøller skaper enorme hauger med søppel når bladene må byttes, spyr ut mikroplast, dreper fugler, forurenser med støy... Da er det "klimavennlig" fordi noen med penger og makt tjener enorme summer på det.

Anonymkode: acaa4...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele Norges utslippsandel er på 1,4 promille av verden- hvis vi skal endre noe må resten av verden gjøre sin den. Nytter ikke at vi bli nullutslipp hvis hele verden fortsetter so før. 
vi må heller ta vår del av å få Europa over på fornybar energi. 

Anonymkode: 6bbbc...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele Norges utslippsandel er på 1,4 promille av verden- hvis vi skal endre noe må resten av verden gjøre sin den. Nytter ikke at vi bli nullutslipp hvis hele verden fortsetter so før. 
vi må heller ta vår del av å få Europa over på fornybar energi. 

Anonymkode: 6bbbc...bb4

Hvis tallet ditt stemmer slipper vi ut dobbelt så mye som en gjennomsnittspersoni verden. Hvis ikke vi skulle kutte, hvem burde gjøre det da?

Anonymkode: 24a10...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hele Norges utslippsandel er på 1,4 promille av verden- hvis vi skal endre noe må resten av verden gjøre sin den. Nytter ikke at vi bli nullutslipp hvis hele verden fortsetter so før. 
vi må heller ta vår del av å få Europa over på fornybar energi. 

Anonymkode: 6bbbc...bb4

Man kan ikke se Norge under ett, man må se på utslipp per capita. Det blir veldig rart om India og Norge skulle ha samme samlede utslipp. 

Anonymkode: 0f60c...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er utrolig naivt å tro at klimaendringene IKKE er menneskeskapte. 

I løpet av de siste 100 årene har utviklingen eksplodert, det samme har befolkningen. Jeg synes ikke det er det minste rart at kloden ikke tåler den rovdriften, belastningen og behandlingen den får. 

Anonymkode: ce92c...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes faktisk de som har blind tiltro til klimaforskere er mindre intelligente. De smarteste er de som tenker: ok, å redusere forurensning er alltid bra, men at verden skal forandre seg så mye pga menneskers adferd, på kort tid er veldig lite sannsynlig. Det er så mange faktorer som spiller inn, og mennesket er bare en liten del av det hele.
Det er alt for mye useriøsitet og tull knyttet til beregninger og spådommer rundt klima. Og det er slettes ikke den enigheten som mainstream media ønsker å få oss til å tro. I Norge presterer til og med enkelte kommuner å vedta klimakrise(!), det begynner å bli ganske så latterlig.

Anonymkode: 43cd1...2f5

Mennesket er en «liten» del...? Vi er jo ikke det. Denne epoken kalles antropocen nettopp fordi vi er kapable til å gjøre enorme endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tenker jeg og. Jeg tenker og at det ligger utrolig mye penger og politikk i det å fronte miljøskaer.Hvis det er så ille, hvorfor gjøres det ikke store drastiske grep, og da tenker jeg ikke på at vi sortere søppel og kjøre mindre.

Anonymkode: 152a9...3d4

Hvem er det du mener som tjener på å fronte miljøsaker? Vær gjerne konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes like mange forskere som hevder at "klimaendringene" er naturens gang på kloden, men de får sjeldnere oppmerksomhet i meda. Har vært klimaendringer på denne kloden siden dag 1 og det er ingen beviser som tilsier at det er menneskeskapt.

Anonymkode: 19173...679

Eh, jo. Der er masser av beviser. Og det var kjent allerede for hundre år siden.

 

A3017AAA-2E08-4569-8763-678642D06B39.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...