Gå til innhold

hvorfor får man tørrere hud av død hud?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har død hud får jeg mye tørrere hender enn om ikke. Er det fordi det ikke trekker til seg fuktighet eller hva? 

Anonymkode: d74e4...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

skjerp deg

Anonymkode: d74e4...dbd

Jeg skjønner heller ikke hva du mener

Anonymkode: e3681...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker på om jeg forstår deg heller, men prøver.

Død hud skal vi jo miste. Død hud er bare døde hudceller som ligger utenpå, og de vil selvfølgelig ikke næres av kroppen, ergo blir de bare tørre og faller av. De kan heller ikke næres av kremer, så derfor blir de liksom bare liggende som et tørt lag utenpå uansett, eller hindrer at huden under får så mye nytte av kremen som den kunne hatt.

Jeg har unormal rask celledeling i huden, så jeg må skrubbe kroppen grundig minimum en gang i uken, men aller helst burde jeg gjort det tre ganger i uken for å holde det i sjakk. Å smøre kremer på hud med mye døde hudceller har mindre for seg, for da trekker det mindre inn i huden.

Så ja, har du mye døde hudceller, så kan huden oppleves mye tørrere.

Men når det gjelder hendene så tviler jeg på at det er døde hudceller som gjør at du er tørr. Hendene brukes så mye og vaskes og tørkes så mye at for mye døde hudceller der ikke en gang er et problem for meg (som har det som et ganske stort problem ellers på hele kroppen). Da vil jeg heller tro at du bruker såper/vaskemidler som du ikke tåler, at du kanskje blir tørrer i huden nå på vinteren pga. kulden og/eller at du får i deg for lite f.eks. omega3.

Anonymkode: 143f7...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Måtte lese texten 2 ganger... trodde først at det sto følgende: "hvorfor får man tørrere hud av død hund".

Anonymkode: 0dbc5...eae

:D Den var litt vanskeligere å forklare :hoho:

Anonymkode: 143f7...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...