Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med skattekort utfylling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to arbeidsgivere

nav og en annen

fra nav jeg rundt 8000 kr før skatt 

Fra hoved arbeidsgiver har jeg en lønn på 37826 før skatt. Både januar og februar har jeg blitt trukket 34% skatt hos begge. Både nav og arbeidsgiver, det er jo ikke riktig. Det er kun hoved arbeidsgiver som skal trekke 34 %. 
ringte til skatten å de mente jeg bør «huke» av på prosent kort. Og at jeg bør forandre på summen om hvor mye jeg kom til å tjene hos nav i løpet av året og hos arbeidsgiver. 

på mitt skattekort står det at jeg kun betaler barnehage på 9500 kr? Er dette tall som regnes i året eller mnd? Jeg betaler barnehage mye mer enn det. Ca 25000 kr i mnd.... jeg forandret på feltet «utgifter til pass av barn osv» da fikk jeg 13 % prosent skatt. Tenkte det er jo lite? Men jeg er jo alene med barna. Pluss jeg har gjeld, den er oppført på 166.000 kr, men jeg har nok mer gjeld enn det. 
 

noen som kan hjelpe meg med å fylle riktig tall?

Anonymkode: adab0...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange barn har du når du betaler over 25.000 pr. mnd for barnehage?😳 Du må finne ut hvor mye inntekten din er brutto og hvor mye gjeld du har, mest mulig nøyaktige tall. 

Anonymkode: 92839...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange barn har du når du betaler over 25.000 pr. mnd for barnehage?😳 Du må finne ut hvor mye inntekten din er brutto og hvor mye gjeld du har, mest mulig nøyaktige tall. 

Anonymkode: 92839...51a

Haha i året. Ikke i mnd. 

Anonymkode: adab0...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange barn har du når du betaler over 25.000 pr. mnd for barnehage?😳 Du må finne ut hvor mye inntekten din er brutto og hvor mye gjeld du har, mest mulig nøyaktige tall. 

Anonymkode: 92839...51a

Brutto er det før skatt ikke sant? Hvordan finner jeg ut om hvor nye gjeld jeg har? Jeg har gjeld hos forskjellige steder....

Anonymkode: adab0...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har to arbeidsgivere

nav og en annen

fra nav jeg rundt 8000 kr før skatt 

Fra hoved arbeidsgiver har jeg en lønn på 37826 før skatt. Både januar og februar har jeg blitt trukket 34% skatt hos begge. Både nav og arbeidsgiver, det er jo ikke riktig. Det er kun hoved arbeidsgiver som skal trekke 34 %. 
ringte til skatten å de mente jeg bør «huke» av på prosent kort. Og at jeg bør forandre på summen om hvor mye jeg kom til å tjene hos nav i løpet av året og hos arbeidsgiver. 

på mitt skattekort står det at jeg kun betaler barnehage på 9500 kr? Er dette tall som regnes i året eller mnd? Jeg betaler barnehage mye mer enn det. Ca 25000 kr i mnd.... jeg forandret på feltet «utgifter til pass av barn osv» da fikk jeg 13 % prosent skatt. Tenkte det er jo lite? Men jeg er jo alene med barna. Pluss jeg har gjeld, den er oppført på 166.000 kr, men jeg har nok mer gjeld enn det. 
 

noen som kan hjelpe meg med å fylle riktig tall?

Anonymkode: adab0...ba1

Hvor mye du har i gjeld er ikke så viktig, hvor mye du har i gjeldsrenter er det viktige. Jeg trekkes og prosent av begge steder, og synes det er veldig greit, det er mye lettere å ha kontroll på det d enn å ha tabellkort. Finn frem alle tallene dine og legg de inn. De tallene som står på barnehage er vel det du har betalt hittil i år?

Anonymkode: 50050...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brutto er det før skatt ikke sant? Hvordan finner jeg ut om hvor nye gjeld jeg har? Jeg har gjeld hos forskjellige steder....

Anonymkode: adab0...ba1

Hvis du har usikret gjeld, så kan du se her

https://www.gjeldsregisteret.com/pages/innsyn-i-egne-opplysninger

Andre lån ser du i dine sider der du har lån

Anonymkode: 50050...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye du har i gjeld er ikke så viktig, hvor mye du har i gjeldsrenter er det viktige. Jeg trekkes og prosent av begge steder, og synes det er veldig greit, det er mye lettere å ha kontroll på det d enn å ha tabellkort. Finn frem alle tallene dine og legg de inn. De tallene som står på barnehage er vel det du har betalt hittil i år?

Anonymkode: 50050...103

Nei, det har alltid stått 9000 kr. Både i fjor og i år. Jeg betaler mindre barnehage siden jeg har lav inntekt. Hva er egentlig gjeldsrenter? Jeg betaler Ikke ned på noe av gjelden ( ikke enda i alle fall) kan jeg spørre hvor mye prosent du betaler ? Hva du får og jvor mye det trekkes?

Anonymkode: adab0...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har alltid stått 9000 kr. Både i fjor og i år. Jeg betaler mindre barnehage siden jeg har lav inntekt. Hva er egentlig gjeldsrenter? Jeg betaler Ikke ned på noe av gjelden ( ikke enda i alle fall) kan jeg spørre hvor mye prosent du betaler ? Hva du får og jvor mye det trekkes?

Anonymkode: adab0...ba1

Gjeldsrenter er de rentene du betaler på gjelden din. Hvis du ikke betaler noe på gjelden i det hele tatt, så har du heller ingen gjeldsrenter. Jeg har ca 31 000 før skatt, og trekkes 25 %. Men jeg har ingen barn, så jeg har ingen fratrekk på noe sånt. Men jeg har endel gjeld, og dermed gjeldsrenter.

Stemmer det at du betaler 9000 i året da? Sjekk årsoppgavene dine

Anonymkode: 50050...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...