Gå til innhold

Yngre kollega


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 9 år yngre kollega, som virker som om hun tenker at jeg er mye eldre enn henne. Hun kommer liksom stadig med små utsagn som handler om at hun er ung (hun er 30, og har feks også selv linjer i ansiktet). Tenker du at 9 år er stor aldersforskjell? 

Anonymkode: 489a2...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hun er 30 og du nesten 40 så skjønner jeg at hun tenker at du er eldre. 

Men gjør det noe da?

Anonymkode: d9445...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en 9 år yngre kollega, som virker som om hun tenker at jeg er mye eldre enn henne. Hun kommer liksom stadig med små utsagn som handler om at hun er ung (hun er 30, og har feks også selv linjer i ansiktet). Tenker du at 9 år er stor aldersforskjell? 

Anonymkode: 489a2...889

Er det negative små utsagn hun kommer med?

Anonymkode: 0b129...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ung som typ 10 og 19 så er 9 år mye, men etter man har blitt voksen synes jeg ikke det. 30 og 39 så tenker jeg man er litt mer "jevne".  Jeg er for eksempel veldig god venn med ei på jobb som er 24 år eldre en meg. kan godt ta en øl med hun og vi skravler om alt. Det samme gjelder ei som er 14 år yngre... 

Tenker mer at det handler om kjemi når man blir over 20-25.

 

Anonymkode: ce653...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det plager meg ikke at hun synes jeg er mye eldre. Jeg bare synes det er litt rart at hun har så mye fokus på det. Kanskje bare jeg som glemmer hvor gammel jeg har blitt 😅

Anonymkode: 489a2...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det plager meg ikke at hun synes jeg er mye eldre. Jeg bare synes det er litt rart at hun har så mye fokus på det. Kanskje bare jeg som glemmer hvor gammel jeg har blitt 😅

Anonymkode: 489a2...889

Du er uansett ikke veldig gammel!  Kansje hun bare føler seg veldig ung 😁

Anonymkode: ce653...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45. Jeg jobber sammen med folk som er både 15 år eldre og 15 år yngre. Har kun hatt problem med én person. En ung vikar som på alle måter tydelig viste at det kun var folk på hennes egen alder hun regnet med. Hun respekterte ingen av oss andre. Overså og ignorerte, holdt ikke avtaler med oss osv. Det hun var et ekstremtilfelle. Slikt er ikke vanlig.

Egentlig er det veldig greit at vi er spredd i alder, for vi har litt ulike perspektiver og ønsker. Det er bra for arbeidsplassen. 

 

Anonymkode: 065dd...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg du jobber med? 😆

Jeg synes jo selv jeg er gammel, men trøster meg med at jeg fortsatt er "bare" 30. "Åh, jeg er så ung!", pleier jeg å si. Og det er jo selvfølgelig bare på spøk. 

Anonymkode: 50f32...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det meg du jobber med? 😆

Jeg synes jo selv jeg er gammel, men trøster meg med at jeg fortsatt er "bare" 30. "Åh, jeg er så ung!", pleier jeg å si. Og det er jo selvfølgelig bare på spøk. 

Anonymkode: 50f32...de1

Sikkert ikke 😊Men om 10 år vil du forstå at det ikke er så kult å bli minnet stadig på at man ikke er ung lenger.

Anonymkode: 489a2...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert ikke 😊Men om 10 år vil du forstå at det ikke er så kult å bli minnet stadig på at man ikke er ung lenger.

Anonymkode: 489a2...889

Jeg studerer med 20-åringer, så jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er ung lenger. Jeg orker bare ikke å bli fornærmet over at tiden går. 

Anonymkode: 50f32...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 1/3 av livet hennes eldre enn henne. Det er da ganske mye...? Ikke det at det gjør noe. Jeg har gode, nære venner som er både 32 og 55, selv er jeg 41. Det handler jo mest om hvem man klikker med. Når man er over en viss alder, blir man jo mindre opptatt av alder og mer av interesser, jobb, humor, verdier osv. 

Anonymkode: c0ead...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at hun fremstår veldig fokusert på at hun er så ung, at folk sikkert tenker hun er ung etc.

Men hun er jo ikke så ung, da. 

Anonymkode: 489a2...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spurte faktisk bare om vi synes 9 års forskjell er mye...

Men hvis poenget var å skrive «herregud, 30 år er ikke ungt! Alle som er enige med meg, svar under» kunne du vel bare gjort det. 

Anonymkode: c0ead...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert ikke 😊Men om 10 år vil du forstå at det ikke er så kult å bli minnet stadig på at man ikke er ung lenger.

Anonymkode: 489a2...889

Det gjør da ingenting? Ha litt selvironi og humor!

Hilsen kvinne, 44, som gjerne kan spøke om egen alder. 

Anonymkode: b5723...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du spurte faktisk bare om vi synes 9 års forskjell er mye...

Men hvis poenget var å skrive «herregud, 30 år er ikke ungt! Alle som er enige med meg, svar under» kunne du vel bare gjort det. 

Anonymkode: c0ead...fad

Slapp av da. Kanskje jeg var utydelig. Det jeg føler på er at hun vektlegger en del aldersforskjellen vår og snakker om at hun er en ungjente. Beklager at jeg var uklar.

Anonymkode: 489a2...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør da ingenting? Ha litt selvironi og humor!

Hilsen kvinne, 44, som gjerne kan spøke om egen alder. 

Anonymkode: b5723...9e3

Selvironi og humor har jeg, men jobber litt med å akseptere at jeg nærmer meg 40. Men må jobbe komme over det snart 😅

Anonymkode: 489a2...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av da. Kanskje jeg var utydelig. Det jeg føler på er at hun vektlegger en del aldersforskjellen vår og snakker om at hun er en ungjente. Beklager at jeg var uklar.

Anonymkode: 489a2...889

😊👍🏻 Tror nok problemet ditt er at du har en irriterende kollega! Det med alderen er bare en måte det kommer til uttrykk. Bare overse henne 🤗

Anonymkode: c0ead...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er at hun fremstår veldig fokusert på at hun er så ung, at folk sikkert tenker hun er ung etc.

Men hun er jo ikke så ung, da. 

Anonymkode: 489a2...889

Da høres det ut som det er selvtilliten eller selvfølelsen hennes det bunner i.

Anonymkode: 0b129...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er at hun fremstår veldig fokusert på at hun er så ung, at folk sikkert tenker hun er ung etc.

Men hun er jo ikke så ung, da. 

Anonymkode: 489a2...889

Da er det sin egen usikkerhet hun dekker over, å være ung er ingen unik egenskap og ihvertfall ikke noe man trenger å snakke om med andre.

Anonymkode: cea9a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...