Gå til innhold

Mobilklokke til barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil noen dele erfaringer? Hvor gammel var barnet da dere kjøpte? Er dere fornøyde? Ikke fornøyde? 
 

Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter erfaringer ang ulike modeller og så videre, men mer bruken av den, nytteverdien, og vurderingene dere gjorde før dere kjøpte, og erfaringene etterpå. Grunnen er at pappaen her mener at det er fint og nyttig at barnet får en slik klokke, mens jeg er mer i tvil. Vil gjerne komme han i møte dersom dette kan være nyttig, men jeg vil ikke at vi skal bruke flere hundre kroner på en «kul dings».

Anonymkode: beba3...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synte den var kjempekjekk for vår da 5 åring som skulle få lov til å gå alene til venner i nabolaget (ikke nerneste nabo men på andre enden) greit og når han skal hjem. Kan ringes til. Han kan og ringe oss om det er noe. 
 

til info: lillebror var baby og kunne ikke forlates alene. Derfor fulgte jeg ikke 5 åringen)

Anonymkode: 5c261...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår yngste fikk litt uti første klasse. Det funker veldig bra, både hun og vi føler oss tryggere på at hun kan løpe rundt i nabolaget litt på egen hånd. Hun har fått alene til skolen et par ganger, noe hun ikke ville fått uten klokken. 

Hun bruker den også litt som telefon hjemme, til å ringe besteforeldre og den andre forelderen. 

Verdt investeringen for vår del. 

Anonymkode: c3db6...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nyttig! Vår 6 åring fikk for noen måneder siden. Jeg er mer komfortabel med å la henne gå til venner i nabolaget, og deilig å kunne få tak i henne. Nå som det snart er vår, vil nok barna leke ute i gata i nabolaget. Med klokka slipper jeg å stadig gå ut og se etter henne.

Anonymkode: e9ca9...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var kjekt når ungen skulle beg å "fly# i gata. Greit å se hvor han er. Veldig betryggende da jeg kunne se hvor han var og vi kunne ringe hverandre

Anonymkode: 76595...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

er veldig i mot, skal ikke barna få være i fred uten og bli overvåket

Anonymkode: 8d2ad...43b

Man har ikke mobilklokke for å overvåke barna, men for at barna skal ha mulighet til å kontakte foreldrene sine hvis det er behov, og at foreldrene kan få tak i barna ved behov. Når barna starter på skolen, skal de plutselig gå til/fra skole/buss, de leker i større grad ute i nabolaget alene/med venner, og de er kanskje alene hjemme litt etter skolen. Da det er få som har hjemmetelefon, og barna er for små til en vanlig telefon (som hvem som helst kan ringe til, som kan mistes, som kanskje har tilgang til internett osv), er mobilklokke supert. Vi har aldri brukt GPS's funksjonen på klokka, men barnet vårt har hatt muligheten til å si ifra når det har glemt å gå av på bussen, når lillesøstra har slått seg ute, at det går en tur til besteforeldre osv. Og vi har hatt mulighet til å si ifra at barnet skal gå til besteforeldre, at middagen er ferdig, at vi er litt forsinka osv. En mobilklokke gir barna større frihet, ikke mindre. Jeg vet ihvertfall at mine barn hadde ikke fått lov til å leke like langt unna, vært hjemme alene osv hvis de ikke hadde hatt en mulighet til å gå tak i oss på ved behov. 

Anonymkode: 45ebb...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner som har gitt ungene sine mobilklokke har hatt ett stort behov for å ha kontroll på ungene til en hver tid.

Ungene får aldri opparbeidet en naturlig mestringsfølelse. 

Anonymkode: 20a41...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 18.36, Anonym bruker skrev:

Vår yngste fikk litt uti første klasse. Det funker veldig bra, både hun og vi føler oss tryggere på at hun kan løpe rundt i nabolaget litt på egen hånd. Hun har fått alene til skolen et par ganger, noe hun ikke ville fått uten klokken. 

Hun bruker den også litt som telefon hjemme, til å ringe besteforeldre og den andre forelderen. 

Verdt investeringen for vår del. 

Anonymkode: c3db6...8af

Hvorfor hadde ikke et skolebarn fått lov å gå til skolen uten? Denne klokken har da ingenting å si for trafikksikkerheten?

Anonymkode: 3fc7f...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har har xplora klokken og er veldig fornøyde. H*n fikk den ved 6 års alder da h*n begynte å være ute alene uten oss voksne. Veldig greit å ringe og si når de måtte komme hjem osv... H*n bruker den også til å ringe besteforeldre❤️

Anonymkode: 52029...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man har ikke mobilklokke for å overvåke barna, men for at barna skal ha mulighet til å kontakte foreldrene sine hvis det er behov, og at foreldrene kan få tak i barna ved behov. Når barna starter på skolen, skal de plutselig gå til/fra skole/buss, de leker i større grad ute i nabolaget alene/med venner, og de er kanskje alene hjemme litt etter skolen. Da det er få som har hjemmetelefon, og barna er for små til en vanlig telefon (som hvem som helst kan ringe til, som kan mistes, som kanskje har tilgang til internett osv), er mobilklokke supert. Vi har aldri brukt GPS's funksjonen på klokka, men barnet vårt har hatt muligheten til å si ifra når det har glemt å gå av på bussen, når lillesøstra har slått seg ute, at det går en tur til besteforeldre osv. Og vi har hatt mulighet til å si ifra at barnet skal gå til besteforeldre, at middagen er ferdig, at vi er litt forsinka osv. En mobilklokke gir barna større frihet, ikke mindre. Jeg vet ihvertfall at mine barn hadde ikke fått lov til å leke like langt unna, vært hjemme alene osv hvis de ikke hadde hatt en mulighet til å gå tak i oss på ved behov. 

Anonymkode: 45ebb...4a8

Sånn er det her også. I tillegg er sønnen min litt engstelig, og tør å dra lenger unna hjemmet med venner når han vet at han kan ringe oss ved behov. Det var også veldig praktisk å slippe å lete rundt i hele nabolaget når vi f.eks. måtte få ham hjem fordi vi skulle dra noe sted, før han lærte å passe tiden selv.

Anonymkode: 7691e...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er grei den så lenge ungen har den på 🤪, mi har den med, men liker ikke å ha den på hånda (er stor), så den er løs og ofte får jeg ikke tak i henne uansett 🙈.

Anonymkode: c5a2f...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...