Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 Tenker på donorsituasjoner der en "anonym mann fra Danmark" donerer cellene sine til tilfeldige damer fra f.eks. Norge. Barnet vil jo da ikke ha en far, men barnet bør jo likevel så ABSOLUTT HA RETT på å kjenne sin far. Kjenne navnet, og hvor han kommer fra, om familien etc. Det kan jo være en farmor i bildet også!? Som ikke vet hva sønnen holder på med, som gjerne skulle hatt kontakt med barnebarnet (barnebarna). Anonymkode: fd1ab...b4a
Gladjente00 Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 Jeg mener det, og synest at det er dumt av en mor å velge anonyme donore når det er andre som velger å ikke vêr anonyme. Tenker på barnet oppi dette, og hvis ungen trenger informasjon hvor han kommer fra. Jeg ville følt meg stygg å sette ett barn til verden bare får jeg ønsker det og ikke tenke på barnet som vokser opp med ukjente far
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2020 #3 Skrevet 14. februar 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenker på donorsituasjoner der en "anonym mann fra Danmark" donerer cellene sine til tilfeldige damer fra f.eks. Norge. Barnet vil jo da ikke ha en far, men barnet bør jo likevel så ABSOLUTT HA RETT på å kjenne sin far. Kjenne navnet, og hvor han kommer fra, om familien etc. Det kan jo være en farmor i bildet også!? Som ikke vet hva sønnen holder på med, som gjerne skulle hatt kontakt med barnebarnet (barnebarna). Anonymkode: fd1ab...b4a Farmor vet ikke at sønnen runker i en kopp, nei. Og det er vel greiest om det forblir sånn? Anonymkode: 95715...9b8
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2020 #4 Skrevet 14. februar 2020 Mitt barn ble til med overfallsvoldtekt og nei, jeg mener at retten til å være far, eller mor, ikke er absolutt! At hans mor liksom er farmor? Det er bare latterlig!! Flyttet mens han satt i fengsel og han får ikke samvær. Han vet ikke hvor vi bor. Anonymkode: a6648...ebc
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2020 #5 Skrevet 14. februar 2020 Jeg tenker alle har rett på å vite sitt opphav. Å blande inn roller som farmor/tante/onkel synes jeg bare blir rart. Til deg med barn etter en voldtekt. Jeg skjønner deg godt. Men vil barnet få vite sitt opphav når h*n blir eldre? Anonymkode: 68352...c20
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2020 #6 Skrevet 14. februar 2020 Jeg har en venninne som er adoptert, og hin hadde en periode når hun var 18-20 år som hun lurte fælt på dette med arvelige sykdommer og sånt. Hun visste jo ingenting om hva som finnes i hennes gener av godt og vondt. Jeg er for å ha åpne donorer så barna når de blir 18 kan gå inn og se hvor de kommer fra Men alle bør ikke ha kontakt med sitt opphav i oppveksten, og å dra inn at mammaen til særdonoren er farmor synes jeg er tullete Anonymkode: de836...ed3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2020 #7 Skrevet 14. februar 2020 Ja det har alle barn rett til og vite Anonymkode: e5e89...caa
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2020 #8 Skrevet 14. februar 2020 Donorbarn trenger da ikke vite hvem far er. Alt om far skal stå i papirene i donorbanken. Dette bør mor tenke veldig godt igjennom før hun får barn på denne måten. Det er ingen farmor i Danmark som ønsker å vite om de 500 barnebarna hun har fordi sønnen tømte seg i en kopp. Donoren har gjort en god gjerning, men han kan ikke regnes som far til barnet av den grunn. Kjipt om alle de 500 barna kommer og vil ha kontakt, og han må etablere et forhold til alle. Det er ikke derfor de donerer. Anonymkode: 2f161...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå