Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 Hvordan kjennes det forskjellig? Anonymkode: 0e047...383
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 For meg var det lite forskjell frem til 8cm på begge barna. På første var eneste forskjellen blodslim jevnt hele dagen, på andremann var det ikke det. Kynnere og rier for meg innebar samme type "menssmerter" og uregelmessigheter. Frem til ca 8cm,som sagt, da ble det såpass intenst at det ikke var tvil. Med første rakk jeg derfor så vidt sykehuset 😉 Med nr 2 fikk jeg jm tilfeldig til å sjekke meg (hadde en "magefølelse" /instinkt) , og var da 6cm og tok høyde for at det var fødsel og dermed hadde jm hos meg til han var ute. Anonymkode: b7949...a3f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 Kynnere endrer seg om man beveger seg. For eksempel fra liggende til å reise seg å gå litt rundt. Rier endrer seg ikke ved bevegelse og magen blir hard. Anonymkode: 6055a...dcf
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 Til å begynne med er det ganske likt, jeg kjente ikke at kynnerne gikk over i rier smertemessig sånn med det samme. Men så ble kynnerne veldig regelmessige, kom hver tiende minutt liksom, over flere timer, så da mistenkte jeg at det kanskje var fødsel på gang. Etterhvert ble det jo vondere og vondere, og da forsvant tvilen, for riene ble mye vondere enn kynnere noen gang har vært. Anonymkode: 33ee1...1ab
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 Jeg hadde mye kynnere i alle 3 svangerskapene, magen ble stein hard, men bevegde jeg meg, endret stilling så ga det seg etterhvert. Merket godt forskjell når riene starter, jeg har smerter nederst i magen bare. Anonymkode: 49bed...171
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 Her var riene helt like som kynnere frem til vannet gikk ved 5 cm. Jeg hadde mye kynnere i svangerskapet, som ikke gikk over ved bevegelse, og magen ble selvsagt helt hard også. Rier var akkurat likt. Anonymkode: 59df3...2ad
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 For meg kjentes riene verkende ut (som svensk värkar) i alle mine fem fødsler. Kynnerne var slitsomme, men ikke like verkende. Anonymkode: 840fa...c0a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #8 Skrevet 13. februar 2020 Under riene kunne jeg ikke gå. Selv så tidlig i forløpet at jeg ikke hadde skjønt at de hadde startet. Riene kjente jeg også hele veien ned i lårene. Det gjorde jeg ikke med kynnerne. Anonymkode: dc329...2e5
sug lut Skrevet 13. februar 2020 #9 Skrevet 13. februar 2020 Kynnere var vondt. Rier var som å få innvollene gravd ut med gaffel.
Himmel og hav Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 Hos meg så gjorde kynnere at hele magen ble hard på en gang, før det slapp over det hele på likt. Riene bølga over magen. Starta nederst, krabba opp så hele magen var med, og så krabba ned igjen før det slapp. Etterhvert ble de også vondere og vondere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå