Gå til innhold

Hadde dere meldt inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere meldt inn bekymring til barnevernet? Mor har vært psykisk voldelig mor far over lengre tid og anmeldt en tidligere eks for overgrep (falske anklager) og far har vært fysisk voldelig mot mor?

Jeg er i nær familie med dette paret og har barn selv så har tatt avstand etter at jenta ble sammen med denne mannen da han har er langt rulleblad med dop, vold mot tidligere ekser og torpedo bedrift. Har aldri følt meg trygg med denne mannen inn i familien. Er engstelig for å sende bekymring i tilfelle denne mannen finner ut det er oss og kommer hjem til oss. Han har tidligere truet meg, mannen og mine barn i starten av forholdet. Samtidig er jeg bekymret for barnet opp i dette da konflikt mellom far og mor begynner å gå over stokk og stein (og trussel offentlig nå)!

Anonymkode: 2c117...7d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja absolutt

Anonymkode: 1bbe9...beb

Skrevet

Jeg tror du er nødt til å melde inn. Du kan jo gjøre det anonymt - men da får meldingen kanskje ikke samme vekt som hvis du forteller hvem du er og hvor tett på du er på disse menneskene. Det som er viktig er jo at bv setter i gang og sjekker forholdene for barnet. Og det høres ut som det er helt nødvendig!

Anonymkode: d25a9...c92

Skrevet

Ja, jeg hadde meldt fra til barnevernet. Dette barnet trenger at noen beskytter det!

Og jeg hadde anmeldt den mannen for truslene. Er det bak i tid er det kanskje vanskelig, men jeg ville snakket med politiet uansett, forklart saken, at du/dere er redd og be om råd. Om dere ikke anmelder den gangen han truet dere, så ikke nøl med å anmelde ham igjen ved første trussel eller antydning til trussel.

Anonymkode: f5dcf...d2a

Skrevet

Ja, det hadde jeg nok 

Hadde ringt barnevernet og sagt at jeg hadde en familie ganske nært på som jeg ville melde fra anonymt om min bekymring for siden jeg var redd denne mannen. Da hadde de nok bedt om at jeg meldte med navn, for da får saken mer tyngde, jeg kunne brukes som vitne osv. Men jeg hadde holdt på mitt og sagt at denne mannen var jeg såpass redd for at jeg ikke ville risikere min egen familie og mitt eget barn for å melde bekymring for et annet. 

Da hadde de måttet ta imot bekymringen anonymt. 

Anonymkode: 643f0...d46

Skrevet

Så fint med støtte på dette. Tenker at alle forhold her er bekymringsverdig for dette barnet. Dette er snakk om ei ung jente i familien som i flere år (mulig siden hun var 17?) har ønsket å bli gravid og virker dessverre som at hun valgte far samme hvem det er bare så hun skulle få barn. En veldig umoden jente med dårlig dømmekraft. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så fint med støtte på dette. Tenker at alle forhold her er bekymringsverdig for dette barnet. Dette er snakk om ei ung jente i familien som i flere år (mulig siden hun var 17?) har ønsket å bli gravid og virker dessverre som at hun valgte far samme hvem det er bare så hun skulle få barn. En veldig umoden jente med dårlig dømmekraft. 

Da er det bra at du gjør noe med det, at du gir banet en stemme i dette, altfor mange velger å "overse" problemer. Hvor gammel er barnet?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det bra at du gjør noe med det, at du gir banet en stemme i dette, altfor mange velger å "overse" problemer. Hvor gammel er barnet?

Absolutt. Barnet er under 1 år.

Skrevet

Om jeg tok i mot henvendelsen din i mottaket, ville jeg hatt en del spørsmål. Hva - konkret - er du bekymret for som gjelder barnet? Hvordan preger foreldrenes konflikt barnet? 

Vold i familien er uansett grunnlag for bekymring, så meld absolutt fra. Men vær snill å gjøre det per telefon så barneverntjenesten kan stille utdypende spørsmål. 

Anonymkode: e7937...71e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg tok i mot henvendelsen din i mottaket, ville jeg hatt en del spørsmål. Hva - konkret - er du bekymret for som gjelder barnet? Hvordan preger foreldrenes konflikt barnet? 

Vold i familien er uansett grunnlag for bekymring, så meld absolutt fra. Men vær snill å gjøre det per telefon så barneverntjenesten kan stille utdypende spørsmål. 

Bekymringen går på at far har er rulleblad med voldshistorie. Banket opp flere ekskjærester og møtt opp hjemme hos folk med balltre og så offentlig truer mor med at snart kommer han og henter barnet så mor ikke får se h*n. Flere som har reagert på uttalelsene til far i dag så skal ikke se bort fra at noen har meldt bekymring. Men jeg tenker at barnet lever i uforutsigbare forhold med en potensielt farlig far. Mor virker ikke helt psykisk stabil heller og burde få hjelp med de tingene hun sliter med.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde dere meldt inn bekymring til barnevernet? Mor har vært psykisk voldelig mor far over lengre tid og anmeldt en tidligere eks for overgrep (falske anklager) og far har vært fysisk voldelig mot mor?

Jeg er i nær familie med dette paret og har barn selv så har tatt avstand etter at jenta ble sammen med denne mannen da han har er langt rulleblad med dop, vold mot tidligere ekser og torpedo bedrift. Har aldri følt meg trygg med denne mannen inn i familien. Er engstelig for å sende bekymring i tilfelle denne mannen finner ut det er oss og kommer hjem til oss. Han har tidligere truet meg, mannen og mine barn i starten av forholdet. Samtidig er jeg bekymret for barnet opp i dette da konflikt mellom far og mor begynner å gå over stokk og stein (og trussel offentlig nå)!

Ja, hadde helt klart meldt og også kontaktet politiet.

Anonymkode: 68bd5...cd7

Skrevet

Ja. Få ungen ut av det vepsebolet.

Anonymkode: 6f71f...1e3

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Få ungen ut av det vepsebolet.

Anonymkode: 6f71f...1e3

Det er ingenting i det HI beskriver som tilsier at det vil være aktuelt med noen omsorgsovertakelse, altså. Men barnevernssaker, ja, absolutt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...