Gå til innhold

Samme regel for leder?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som renholder på en skole. Fikk vite at privat samtaler får vi ikke ta, bare hvis det er viktig. Vi får bare ta ferie når skolen er stengt. Dette gjelder alle ansatte stod det i skivet. Men det er ikke sant. Det gjelder oss som jobber på bakken. Lederne sitter på kontoret ditt og tar private samtaler daglig. Dem tar avspasering når dem passer dem. Også utenom når skolen er fri. Blir ikke dette litt feil? 

Anonymkode: 0227e...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar sjefen din har høyere utdannelse enn dere på gulvet. Det fører med seg en del fordeler. 

 

Samtidig, som lærer kan jeg heller aldri ta ferie utenom arbeidstider. Jeg tror nok Rektor gjør det om han vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man utdanner seg til privilegier, ikke bare kunnskap og lønn. Ett av dem er mer fleksibilitet.

Anonymkode: 82f00...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det forskjell på en leder som sitter på kontoret og en fagarbeider som jobber på gulvet...

 

Anonymkode: 8ddc3...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lederstillinger fører med seg mer ansvar, bekymring og ekstra jobb. Såklart skal de ha mer frihet. Noen ganger hadde det vært deilig å få være renholder, og bare dra hjem etter endt arbeidsdag, uten å mentalt planlegge tusen møter og andre ting til neste dag. Du må se fordelene med det du gjør, ikke bare synes alt er urettferdig.

Anonymkode: f3fcc...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Private samtaler skal man selvsagt kunne ta. Å sosialisere med kolleger og bygge relasjoner gjør til og med arbeidsinnsatsen bedre. Man skal ikke slurve eller stoppe i arbeidet for å ta de samtalene, men at folk ikke kan snakke sammen er jo absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...