Himmel og hav Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 De siste åra har vi måttet bytte ut litt gamle møbler med nytt. Uansett hva vi bestiller og i hvilken butikk, så får vi vite 4, eller 4-6, ukers leveringstid. Helt greit. Skjønner at de ikke kan trylle fram hverken stoler eller sofaer på et blunk. Problemet er at jeg ikke kan huske en eneste gang at jeg har fått varene til den tiden de sier. Jeg skjønner at det er noen produsenter i andre enden som skal levere dette, men det virker jo nesten som at selgerne ikke tør å si "leveringstiden på denne sofaen er 10 uker". Er det sånn at de sier 4-6 uker fordi det er spiselig for kunden, fordi risikoen for at noen stikker til en konkurrent om man sier 9-11 uker er stor? Gremmes i dag, fordi noe jeg bestilte for 4 uker siden, som skulle da leveres om "4 til 6 uker", nå viser seg å ikke komme før i slutten av mars. Damen jeg snakket med sa "Nei, den kommer nok i mars, så det blir bare littegrann lenger enn vi sa." Da jeg spurte når i mars, så ville hun helst ikke si det, men det kom tilslutt at den går fra fabrikken 16. mars og at jeg måtte regne med at det tok en drøy uke før den var i butikk, og sååå tok det nok noen dager før de kunne kjøre den ut til meg. "Littegrann" viser seg da å bli et sted mellom 10 og 11 uker. Er det noen som noensinne har fått noe til tiden når de har bestilt møbler?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 Forstår frustrasjonen din Har vært borti det samme tidligere. Bl.a. med en seng. Solgte den gamle (som ikke var forholdsvis ny, bare helt feil til min kropp), og belaget meg på å få ny seng to dager etterpå. Sov på campingseng nesten to måneder før sengen kom... Bestilte sofa for et år siden, da valgte jeg bevisst en butikk som er kjent for god service og en sofaleverandør fra samme fylke. Da de sa tiden det tok, tror det var fem uker de sa, så spurte jeg om det var "fem uker" eller faktiske fem uker. Da smilte selgerne, var to av dem der da, og sa de forstod spørsmålet, men at de mente det var faktiske fem uker, men de lovte å sjekke uken etter for å få oppdatert levering etter at fabrikken hadde fått bestillingen. De ringte meg neste uke, på den dagen de hadde sagt de skulle ringe meg, og bekreftet at det var levering til butikk senest da de hadde sagt. Så ordnet butikken levering til meg dagen etter. Så det er mulig å få levert til tiden Men jeg ser venner som har bestilt sofaer som kommer fra utenlandske leverandører, eller for store og "upersonlige" møbelbutikker, de opplever det samme som deg. Dere får slenge masse puter på gulvet i mellomtiden, om gamlesofaen er slengt ut Eller benke dere rundt et spisebord, det kan være veldig koselig, mer prating og mindre tv Anonymkode: e72b2...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå