Gå til innhold

HPV-vaksine til gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste at fra høsten 2018 skulle gutter på 7. trinn få tilbud om vaksinen.
Min gutt gikk på 8. trinn den høsten og i har ikke hørt et pip om vaksinen.

Vurderer å kjøpe den selv og la fastlegen sette den. Elle rkan man kontakte skolens helsesøster.

Noen har som har latt sin gutt vaksineres mot HPV?

Var det i skolens regi eller ordnet dere det selv?

Anonymkode: 0e13c...326

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste at fra høsten 2018 skulle gutter på 7. trinn få tilbud om vaksinen.
Min gutt gikk på 8. trinn den høsten og i har ikke hørt et pip om vaksinen.

Vurderer å kjøpe den selv og la fastlegen sette den. Elle rkan man kontakte skolens helsesøster.

Noen har som har latt sin gutt vaksineres mot HPV?

Var det i skolens regi eller ordnet dere det selv?

Anonymkode: 0e13c...326

Min gutt som går i 7. nå fikk vaksinen i skolens regi like etter sommerferien. Tror ikke de som var eldre enn 7.trinn fikk tilbudet gjennom skolen da dette ble innført. 

Skrevet

Min går og i 7. klasse og fikk denne vaksinen i høst. Synes det er så bra at gutta skal få den og. Kontakt helsesøster og hør om muligheten for å få tatt den der. Ellers blir det vel fastlegen du må kontakte.

Anonymkode: 515c0...bf6

Skrevet

Den blir ikke gitt til eldre gutter, bare til 7.klassinger fra det året det ble vedtatt.

Men du kan kontakte helsestasjonen, vaksinasjonskontoret eller fastlegen og betale den selv, det er ikke noe problem.

De regner vel med at dette viruset og livmorhalskreft kommer til å være utryddet i neste generasjon.

Anonymkode: b8c21...1ee

Skrevet

8. klassingen min fikk det høsten -18 og våren -19. Det ble satt på helsestasjonen, men informasjonen og påmeldingen gikk via skolen. 
Samme med henta i 7. Hun har fått 1. dose. Meldt på via helsesøster på skolen. Satt på helsestasjonen. 

Anonymkode: c5c8d...f6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...