Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #1 Skrevet 13. februar 2020 Føler du deg begrenset av kleskodene på jobben? Og er det underforstått hva koden er, eller er det strenge retningslinjer? Kunne du gått på jobb i treningstøy? Anonymkode: f39f0...fc4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #2 Skrevet 13. februar 2020 På den jobben jeg har nå kunne jeg nok gått med treningstøy. Det er ikke noe jeg ville følt naturlig, men ingen ville syntes det var upassende, fordi vi har ingen kunder som kommer inn til oss. Slik avhenger av hva jobben består i. Har man mye møter med eksterne folk, møter mye kunder og representerer jobben utad på annet vis, er det naturlig å kle seg deretter. Anonymkode: 5017e...14c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #3 Skrevet 13. februar 2020 Går stort sett i jobbklær på jobb (helse), hvis jeg ikke har pasientkontakt kan jeg gå med stort sett det jeg vil så lenge det ikke er for utfordrende. Koden er underforstått. Kunne gått i treningstøy. Skifter jo bare hvis jeg må trø til. Anonymkode: 04a07...77a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #4 Skrevet 13. februar 2020 Jobber i barnehage, går i alt fra treningstøy, jeans og hettegenser, eller tights og tunika/hverdagskjole. Går alltid i klær jeg føler meg vel i 🙂. I dag har jeg Kari traa ullgenser og en svart bukse 🙂. Anonymkode: f3d2c...944
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #5 Skrevet 13. februar 2020 Ingen streng kleskode her. Jobber i kulturskole. Mange kreative mennesker med egen stil. Men tror ikke noen hadde reagert om jeg kom på jobb i treningsklær. Her er alt fra før. Fra henne som alltid er i høye heler og tjukk sminke til han som alltid er i slitt jeans og tskjorte til henne som alltid er i fargerike hjemmesydde klær osv. Anonymkode: 6c906...3c9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 Jeg kan bruke stort sett hva jeg vil på jobb (selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser - bikini ville vært upassende). Jeg liker å kle meg pent og bruker mye kjoler/skjørt. Har jeg en dårlig dag kan jeg møte i treningsklær om jeg vil. Anonymkode: 85c23...34f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 Jeg er butikksjef i en bokhandel, så treningstøy hadde ikke vært innenfor. Helt vanlig tøy, går gjerne i jeans eller en sort bukse. Anonymkode: efcee...700
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #8 Skrevet 13. februar 2020 Jeg er frisør. På min jobb er treningsklær helt uaktuelt. Vi skal pynte oss litt, ordne hår og makeup. Alle kan såklart kjøre sin egen stil, men være den beste utgaven av seg selv. Anonymkode: 67fce...77d
CherryC Skrevet 13. februar 2020 #9 Skrevet 13. februar 2020 Jobber i bank og jeg hater kleskode;-) blir mye skjørt, pene bukser, bluser etc. Treningstøy er selvsagt ikke aktuelt. Trives bedre i jeans og hettegensere, men det er heller ikke greit. Kun viss jeg skal jobbe på kveldstid uten kundekontakt
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 Jobber på kontor, men vi arbeider innenfor helse/aktiv livsstil. Så her er både treningstøy (som ser fresht ut) og pent tøy som dress, skjørt, penere jeans og bluse osv osv godkjent Men slitte joggebukser og hettegenser ses sjeldent. Anonymkode: 48797...6d2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #11 Skrevet 13. februar 2020 Kan nok egentlig stort sett gå i hva jeg vil innen rimelighetens grenser. Tror kanskje at veldig utfordrende eller spesiell klesstil ville blitt kommentert, men ellers er det fritt frem. De fleste her har en pen, enkel og hverdagslig stil med bukser eller jeans og skjorte/bluse og cardigan, strikket genser ol. evt skjørt/kjole. Jeg kunne sikkert gått i en treningstights hvis jeg ville, men det har jeg ikke lyst til. Anonymkode: c1aec...8ed
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #12 Skrevet 13. februar 2020 Jobber i barnehage og går stadig i treningstøy. Samme med hettejakke, turbukse og joggesko. Anonymkode: 26eb1...ce8
Himmel og hav Skrevet 13. februar 2020 #13 Skrevet 13. februar 2020 Vi har ingen definert kleskode, men alle holder seg innenfor det jeg vil kalle pent hverdagstøy. Ingen slaskete joggebukser eller treningstøy, men bukser, jeans, genser, skjørt eller hverdagskjoler, noen går litt mer formelt kledd i bukse, skjorte/bluse og blazer, men ingen bruker slips. Siden vi i løpet av dagen møter mennesker med mange ulike bakgrunner styrer vi også unna dyp utringing, singlet, veldig korte skjørt og shorts. Treningstøy hadde sikkert gått om man visste at man skulle sitte på kontoret hele dagen og ikke ha noen møter, men tror mange hadde lurt på om man bare var innom for å hente noe på vei til trening.
MTF Skrevet 13. februar 2020 #14 Skrevet 13. februar 2020 Har ingen kleskode, men ville aldri gått i treningstøy, og ingen jeg jobber med bruker det på jobb heller. Heller ikke hettegensere eller altfor avslappet stil. Jeg går stort sett i sorte bukser og topp/genser eller mørke jeans. Jobber på offentlig kontor med tidvis kontakt med utenforstående.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #15 Skrevet 13. februar 2020 Jobber i staten i en it-avdeling uten særlig kundekontakt. Her ser man det meste, inkludert slitte hettegensere og joggesko. Vi har trening i arbeidstiden så noen ganger ser man nerder ikledd dette. Anonymkode: 26554...2aa
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #16 Skrevet 13. februar 2020 ... kledd i treningstøy Anonymkode: 26554...2aa
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #17 Skrevet 13. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: ... kledd i treningstøy Anonymkode: 26554...2aa Men bare nerdene 😁 Anonymkode: 26eb1...ce8
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #18 Skrevet 13. februar 2020 Jobber i Finans, det er skjørt/kjoler, høye hæler, penbukse/bluser etc. Kan IKKE gå i treningstøy, men noen går i jeans og genser. Anonymkode: 95ceb...511
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #19 Skrevet 13. februar 2020 Min jobb foregår på scenen, så jeg må ha en nøytralt pen kjole på, eller en pen bluse og pene bukser. Som regel i svart. Anonymkode: e2c22...1bf
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #20 Skrevet 13. februar 2020 Jobber i en domstol. De fleste går i jeans eller pen bukse og skjorte, bluse eller genser. Treningstøy er ikke aktuelt. Men jeg så en dommer i dag med Ulvang ullgenser. Han skulle ikke i retten, men jeg syns likevel det var rart. Anonymkode: ad348...afe
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #21 Skrevet 13. februar 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber i en domstol. De fleste går i jeans eller pen bukse og skjorte, bluse eller genser. Treningstøy er ikke aktuelt. Men jeg så en dommer i dag med Ulvang ullgenser. Han skulle ikke i retten, men jeg syns likevel det var rart. Anonymkode: ad348...afe En dommer på min arbeidsplass også som bruker ull. Han bruker mariusgenser da. Synes det er helt innafor. Ved den domstolen jeg jobber, kles saksbehandlere seg med helt vanlige jeans, pene gensere og ofte skjerf nå på vinteren. T-skjorter er også helt vanlig. Mulig mer uformelt her Anonymkode: a0b2e...31d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #22 Skrevet 13. februar 2020 Jobber i naturbarnehage, så bruker mellomlaget som inneklær. Ute går det i heldress på vinteren og todelt skallbekledning ved mildere vær. Anonymkode: 5e4cb...c46
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #23 Skrevet 13. februar 2020 Jobber privat innen helse. Har jobbklær, og de bikker nesten over i treningstøy. Behagelig å gå i og deilig å slippe å tenke på morgenen hva man må ha på seg, bare dra på jobb og ta på jobbklærne. Vasker også alle klærne på jobb, så slipper å drasse dem frem og tilbake. Anonymkode: 4537d...ee4
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #24 Skrevet 13. februar 2020 Jeg jobber innen psykiatrien. Vi har kleskode, men den er ganske åpen. Vi går ikke utfordrende kledd, vi kler oss tilpasset dagens oppgaver. Vi har varierte dager, noen ganger er jeg kledd i turtøy, og vi er ute store deler av dagen. På slike dager er treningstøy innafor. Andre dager går jeg i «kontorklær», og dagene består av samtaler, møter og kontorarbeid. Jeg kan ikke gå på møter i treningstøy😉 Anonymkode: 38786...b81
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2020 #25 Skrevet 13. februar 2020 Har uniform på jobb. Når vi har varetelling og slike ting går vi i vanlige klær, jeg føler meg nesten naken når jeg kommer i olabukse. Det føles helt feil, men ingen av oss tar på uniformen når vi ikke er åpne for kunder. Der jeg jobbet før kunne jeg vel egentlig ha gått i alt, men gikk vel alltid normalt pent kledd. Ikke veldig pent, men det var ikke joggebukse osv. Men det skal sies jeg gikk i pysj engang og full var jeg også. Sånn kan det gå når sjefen glemte nøkkelen sin og jeg bodde på hotell rett ved. Det ble noen timer med jobb og hotellsenga ble en hard sofa på jobb. Anonymkode: 92845...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå