Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 neon som vett hvilken område er best å bo i ålesund. skal begynne å jobbe på Vigra flyplassen. er ikke kjent i Ålesund. noen kan hjelpe i hvilken område dette r lurt å se etter leiligheter. Anonymkode: f3c7c...511
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Vigra, valderøya, Giske, Ellingsøy og Ålesund ligger i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 1a0cb...8e5
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Enten Ålesund sentrum eller ute på øyene (Vigra, Giske, Ellingsøy, Valderøy). Fra Ålesund sentrum må du gjennom to lange, bratte undersjøiske tunneler for å komme ut til flyplassen. Anonymkode: dac66...784
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Det kommer helt an på hva du er ute etter. Ønsker du å bo nært byen eller ønsker du mer «landlig»? Hvordan har du tenkt å komme deg på jobb? Gå, sykle, kjøre eller kollektivt? Etter att tunnelene ble gratis så er det stort sett samme prisene på bolig på Valderøya som det er i Ålesund. Beveger du deg vekk fra sentrum og ut på de andre øyene som Giske, godøya, vigra og ellingsøys er det rimeligere. Avstandsmessig bruker du nesten like lang tid fra Godøya som Ålesund. Utfordringen med Ålesund er tunnelene som er stengt titt og ofte. Jeg er selv oppvokst på Valderøya og føler det er sentralt nok. Bruker ca 10 min i bil både på flyplassen og til byen. Kort vei i fjøra, fjellet rett bak og flere matbutikker i kort avstand. Anonymkode: b8cbb...476
imm Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 jeg skal kjører til flyplassen og ønsker å bo nærmere flyplass.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 2 timer siden, imm skrev: jeg skal kjører til flyplassen og ønsker å bo nærmere flyplass. Flyplassen ligger på Vigra og selv om det er utrolig pent der ute, så hadde nok jeg heller prøvd å funnet meg noe rundt Ytterland, Skjong og Valderhaugstrand. Skaret kan også være en mulighet. Men, dette er nok de dyreste plassene i kommunen. Til gjengjeld er det sentralt både ift Ålesund og flyplassen. Ca 10 min begge veier. Er ca 1 mil ut på flyplassen, så det går fint å sykle på en finværsdager. Men, med bil så er avstandene så korte at det er irrelevant hvor du bor. Hovedårsaken til at jeg foreslår de stedene jeg har gjort er fordi det er stort sett pent der, men det er også enklest å komme seg hjem til skulle man ønske en tur ut på byen. Barneskolen ligger nesten oppi Skaret, ungdomsskolen ikke langt unna. Og det er barnehager spredt på alle øyene. Det kollektive knutepunktet i kommunen ligger på ytterland. Alle bussene er innom der. Anonymkode: b8cbb...476
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå