Gå til innhold

5 års leieavtale uten mulighet for å si opp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sendte oppsigelse på en kaffimaskin vi har hatt i et år. Leste en plass at oppsigelsestiden er 6måneder. Fikk svar tilbake nå nettopp at vi har signert på en leieavtale som løper i 5 år før vi har mulighet for å si det opp. 

Er dette vanlig i næringslivet. Så lange avtaler uten mulighet for å si opp? 

Gjelder waterlogic. 

Er helt sjokkert jeg. Og, ja, vet at sjefen min har signert og sikkert burde fått det med seg når han las kontakten og forstått alt osv. Men, er likevel sjokkert over den lange bindingstiden.

Andre som har vært borti lignende? Finnes det andre firmaer som kan være lurere å velge? 

Anonymkode: b7b74...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en leasing da, ikke leie. Fem år var mye. Har bare vært borti tre år på slike ting. Det står sikkert noe i kontrakten om å frigjøres fra avtalen, hva som må til. 

Anonymkode: 66fe7...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er noen avtaler hvor kaffemaskinen er gratis mot at du kjøper kaffen fra firmaet som leverer, der vet jeg det er bindingstid og krav om hvor mange ansatte det er, tror det må være minst 10 ansatte eller noe sånt.

Tror de fleste avtaler er sånn at man må gi og ta litt, man får noe mot å gi andre ting. Regner med kontrakten dere skrev under på var veldig lukurativ, mot at dere bandt dere i 5 år.

Det blir jo som HP printere som er veldig billige, men blekket er dyrt. De tjener ikke penger på printerne, men de tjener gode penger på alt blekket du kjøper etterpå.

Anonymkode: 4fa99...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke billig i det hele tatt. Derfor vi vil si den opp. Alt er dyrt. Både leie og pulver. 

Anonymkode: b7b74...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...