Gå til innhold

Merket dere noen forandring da dere tok ut spiralen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hormonspiral, og skal absolutt ikke ha flere barn. Og mannen skal heller ikke ha flere så jeg syns det er på tide at han steriliserer seg. Nå har eg gått på hormoner mer eller mindre i 15 år, (unntatt 3 svangerskap). Han er enig men får ikke ut fingeren. Viss jeg kan vise til at jeg blir energisk, slank og får stabilt godt humør vil han kanskje ringe legen litt kjapt🤣

Anonymkode: a384a...894

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble langt mer stabil psykisk. Og slapp småblødninger i tide og utide. 

Anonymkode: 1e9b5...378

Skrevet

Ikke så mye som jeg håpet, dessverre. Gikk ikke ned i vekt heller. 

Anonymkode: 20567...4f1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble langt mer stabil psykisk. Og slapp småblødninger i tide og utide. 

Anonymkode: 1e9b5...378

Takk, det hadde gjort seg her og🤣

Skrevet

Selvmordstankene forsvant og jeg klarte å ta grep mtp vekta. Ble glad og stabil i humøret ... 

Var 75ish kg og gikk ned over 15kg på 4-5mnd. Nå er det 5år siden og jeg holder vekta +/- 3kilo 😊

Skal aldri bruke noen form for prevensjon selv. Han skal sterilisere seg, til han gjør det får han fint ta sine forhåndsregler selv! 

Anonymkode: 1c80e...383

Skrevet

Jeg tenkte også at det skulle bli deilig å slippe spiral og hormoner, men den gang ei. Jeg fikk veldig kraftige menstruasjonsblødninger som varte lenge og i grunnen ingen andre positive endringer etter å ha fjernet den. Tynn var jeg fra før så merket ingen endring der. Gynekologen hadde allerede fortalt meg at det ikke nødvendigvis var det beste å slutte med spiral selv om mannen min hadde sterilisert seg. Når man nærmer seg overgangsalderen (40+) kan blødningene bli kraftigere og hormonspiralen kan visstnok dempe disse og andre symptomer. Så da ble det spiral igjen her etter et år uten. 

Anonymkode: 23f4a...860

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte også at det skulle bli deilig å slippe spiral og hormoner, men den gang ei. Jeg fikk veldig kraftige menstruasjonsblødninger som varte lenge og i grunnen ingen andre positive endringer etter å ha fjernet den. Tynn var jeg fra før så merket ingen endring der. Gynekologen hadde allerede fortalt meg at det ikke nødvendigvis var det beste å slutte med spiral selv om mannen min hadde sterilisert seg. Når man nærmer seg overgangsalderen (40+) kan blødningene bli kraftigere og hormonspiralen kan visstnok dempe disse og andre symptomer. Så da ble det spiral igjen her etter et år uten. 

Jeg foretrekker kraftige blødninger kontra selvmordstanker ... Men ja, det er absolutt en av baksidene ved å ikke har spiralen, for jeg er stortsett avhengig av å være relativt nær hjemmet første/andre dag av menstruasjon for tiden. Det blir bare verre og verre ... nærmer meg 38 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1c80e...383

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Farken, det har jeg ikke tenkt på. Jeg har jo vanligvis veeeeeldig kraftige mensblødninger... Men, de er over på 3 dager. No er det jo umulig å vite når hvor og hvor lenge det skal blø. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...